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Alcohol-powered engine
Alternative fuel burner
Alternative multi-fuel burner
Bipropellant
Chemical engineer
Dual fuel engine
Dual fuel pressure gage
Dual fuel pressure gauge
Dual-fuel
Dual-fuel burner
Dual-fuel engine
Dual-fuel engine
Engine fuel turbine boost pump
Fuel alcohol
Fuel tank fuel turbine pump
HVAC heating mechanic
HVAC inspector
Heating engineer
IFEI
Integrated fuel-engine indicator
Liquid fuel engineer
Motor spirit
Natural gas engineer
Petrol specialist
Solid fuel heating inspector
Turbine boost pump

Übersetzung für "dual-fuel engine " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


dual fuel engine (1) | dual-fuel engine (2)

Zündstrahlmotor (1) | Zündstrahl-Motor (2) | Gas-Zündstrahlmotor (3)


dual fuel pressure gage | dual fuel pressure gauge

doppeltes Kraftstoffdruckmanometer


alternative fuel burner | alternative multi-fuel burner | dual-fuel burner

Austauschbrenner | Gas/Öl-Brenner


integrated fuel-engine indicator | integrated fuel/engine indicator [ IFEI ]

Anzeigepanel FUEL/ENGINE [ IFEI ]


Bipropellant | Dual-fuel

Zweikomponenttreibstoff | Zweistofftreibmittel


chemical engineer | petrol specialist | liquid fuel engineer | natural gas engineer

Ingenieur Fssigbrennstoffe | Ingenieur Flüssigbrennstoffe/Ingenieurin Flüssigbrennstoffe | Ingenieurin Flüssigbrennstoffe


engine fuel turbine boost pump | fuel tank fuel turbine pump | turbine boost pump

Triebwerktreibstoff-Förderpumpe


motor spirit [ alcohol-powered engine | fuel alcohol(GEMET) ]

Alkoholkraftstoff [ alkoholgetriebener Motor ]


HVAC heating mechanic | HVAC inspector | heating engineer | solid fuel heating inspector

Heizungsmonteur | Luftheizungsbauerin | Heizungsinstallateur/Heizungsinstallateurin | Heizungsinstallateurin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
type 1B dual-fuel engine” means a dual-fuel engine that operates over the hot part of the WHTC test-cycle with an average gas ratio that is not lower than 90 per cent (GERWHTC ≥ 90 %), and that does not idle using exclusively diesel fuel in dual-fuel mode, and that has a diesel mode.

‚Zweistoffmotor vom Typ 1B‘ einen Zweistoffmotor, der über den heißen Teil des WHTC-Prüfzyklus mit einem durchschnittlichen Gasanteil von mindestens 90 % (GERWHTC ≥ 90 %) betrieben wird, der im Leerlauf nicht ausschließlich mit Dieselkraftstoff betrieben wird und der über eine Dieselbetriebsart verfügt.


type 1A dual-fuel engine” means a dual-fuel engine that operates over the hot part of the WHTC test-cycle with an average gas ratio that is not lower than 90 per cent (GERWHTC ≥ 90 %), and that does not idle using exclusively diesel fuel, and that has no diesel mode.

‚Zweistoffmotor vom Typ 1A‘ einen Zweistoffmotor, der über den heißen Teil des WHTC-Prüfzyklus mit einem durchschnittlichen Gasanteil von mindestens 90 % (GERWHTC ≥ 90 %) betrieben wird, der im Leerlauf nicht ausschließlich mit Dieselkraftstoff betrieben wird und der nicht über eine Dieselbetriebsart verfügt.


type 2A dual-fuel engine” means a dual-fuel engine that operates over the hot part of the WHTC test-cycle with an average gas ratio between 10 per cent and 90 per cent (10 %

‚Zweistoffmotor vom Typ 2A‘ einen Zweistoffmotor, der über den heißen Teil des WHTC-Prüfzyklus mit einem durchschnittlichen Gasanteil zwischen 10 % und 90 % (10 %


This Annex shall apply to the dual-fuel engines and dual-fuel vehicles covered by this Regulation and sets out the additional requirements and exceptions applicable to the manufacturer for the type-approval of dual-fuel engines and vehicles.

Dieser Anhang gilt für die unter diese Verordnung fallenden Zweistoffmotoren und -fahrzeuge und beschreibt die zusätzlichen Anforderungen und Ausnahmeregelungen, die für den Hersteller für die Typgenehmigung von Zweistoffmotoren und -fahrzeugen gelten.


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In the case of a dispute caused by the non-compliance of gas fuelled engines, including dual-fuel engines, when using a market fuel, the tests shall be performed with each reference fuel on which the parent engine has been tested, and with the possible additional third fuel as referred to in points 1.1.4.1 and 1.2.1.1 on which the parent engine may have been tested.

Bei Meinungsverschiedenheiten aufgrund der Nichteinhaltung der Grenzwerte durch Gasmotoren einschließlich Zweistoffmotoren bei Betrieb mit handelsüblichem Kraftstoff sind die Prüfungen mit jedem Bezugskraftstoff durchzuführen, mit dem der Stammmotor geprüft wurde, und gegebenenfalls mit dem zusätzlichen dritten Kraftstoff, auf den in den Nummern 1.1.4.1 und 1.2.1.1 Bezug genommen wird und der gegebenenfalls zur Prüfung des Stammmotors verwendet wurde.


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Bis zum 1. Januar 2025 in kleinen isolierten Netzen und isolierten Kleinstnetzen 1850 mg/Nm3 bei Zweistoffmotoren im Betrieb mit flüssigen Brennstoffen und 380 mg/Nm im Betrieb mit gasförmigen Brennstoffen; 1300 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit ≤ 1200 U/min mit einer Gesamtfeuerungswärmeleistung von höchstens 20 MW und 1850 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit einer Gesamtfeuerungswärmeleistung von mehr als 20 MW; 750 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit > 1200 U/min.


(8) ‘engine’ means a gas engine, diesel engine or dual fuel engine;

(8) „Motoreinen Gasmotor, Dieselmotor oder Zweistoffmotor;


(8) ‘engine’ means a gas engine, diesel engine or dual fuel engine;

(8) „Motoreinen Gasmotor, Dieselmotor oder Zweistoffmotor;


(4) ) Until 1 January 2025 in SIS and MIS, 1 850 mg/Nm for dual fuel engines in liquid mode and 380 mg/Nm in gas mode; 1 300 mg/Nm³ for diesel engines with ≤ 1200 rpm with a total rated thermal input less than or equal to 20 MW and 1 850 mg/Nm³ for diesel engines with a total rated thermal input greater than 20 MW; 750 mg/Nm³ for diesel engines with > 1200 rpm.

(4) ) Bis zum 1. Januar 2025 in kleinen isolierten Netzen und isolierten Kleinstnetzen 1850 mg/Nm3 bei Zweistoffmotoren im Betrieb mit flüssigen Brennstoffen und 380 mg/Nm im Betrieb mit gasförmigen Brennstoffen; 1300 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit ≤ 1200 U/min mit einer Gesamtfeuerungswärmeleistung von höchstens 20 MW und 1850 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit einer Gesamtfeuerungswärmeleistung von mehr als 20 MW; 750 mg/Nm³ bei Dieselmotoren mit > 1200 U/min.


2. Type of the medium combustion plant (diesel engine, gas turbine, dual fuel engine, other engine or other medium combustion plant) ;

2. Art der mittelgroßen Feuerungsanlage (Dieselmotor, Gasturbine, Zweistoffmotor, sonstiger Motor, sonstige mittelgroße Feuerungsanlage) ;


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