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ALS
AOA approach light assembly
AOA approach lighting assembly
Approach light
Approach light system
Approach lighting system
Define an approach to your fight dicipline
Define artistic approach
Define your approach for the fight discipline
Define your fight discipline approach
Defining artistic approach
Delivery car
LI approach lights
Light lorry
Light truck
Light van
Light-duty vehicle
Low intensity approach lights
Outline artistic approach
Plot lighting states using automated lighting
Plot lighting states with automated lighting
Plot lighting states with automated lights
State artistic approach clearly
Utility car

Übersetzung für "Approach light " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
HI/MI approach lights | high/medium intensity approach lights

Hochleistungs-/Mittelleistungs(HI/MI-)Anflugbefeuerung


approach light system | approach lighting system | ALS [Abbr.]

Anflugbefeuerungssystem | ALS [Abbr.]


LI approach lights | low intensity approach lights

Anflugbefeuerung von niedriger Leistung (LI)


AOA approach light assembly | AOA approach lighting assembly

AOA-Anfluganzeiger




approach lighting system [ ALS ]

Anflugbefeuerungssystem [ ALS ]


plot and rehearse lighting states with automated lights | plot lighting states using automated lighting | plot lighting states with automated lighting | plot lighting states with automated lights

Beleuchtung mit automatischen Scheinwerfern planen


define your approach for the fight discipline | define your fight discipline approach | define an approach to your fight dicipline | define an approach to your fight discipline in the performing arts

Annäherungen an Ihre Kampfdisziplin definieren


defining artistic approach | outline artistic approach | define artistic approach | state artistic approach clearly

künstlerischen Ansatz festlegen


light-duty vehicle [ delivery car | light lorry | light truck | light van | utility car | [http ...]

leichtes Nutzfahrzeug [ Kleinlaster | Lieferwagen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It should also be ensured that the monitoring of CO emissions from passenger cars is aligned with that for light commercial vehicles under Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles by including as mandatory monitoring parameters also the engine capacity and the electric energy consumption, in addition to the type-approval number.

Ferner sollte sichergestellt werden, dass die Überwachung der CO-Emissionen von Personenkraftwagen mit der Überwachung von CO-Emissionen aus leichten Nutzfahrzeugen im Sinne der Verordnung (EU) Nr. 510/2011 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 11. Mai 2011 zur Festsetzung von Emissionsnormen für neue leichte Nutzfahrzeuge im Rahmen des Gesamtkonzepts der Union zur Verringerung der CO-Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen in Einklang steht und zusätzlich zur Typgenehmigungsnummer auch die Motorleistung und der Stromverbrauch als verbindliche Überwachungsparameter einbezogen werden.


All of the above thresholds and criteria must be based upon the screening criteria set out in Annex III. For those countries not adopting a wholly case-by-case assessment approach to screening Annex II projects, the combined use of thresholds and a case-by-case approach can be characterised as the 'traffic light' approach to screening (see Fig. 4 below).

Alle Schwellenwerte und Kriterien müssen auf den Screening-Kriterien des Anhangs III beruhen. Im Hinblick auf jene Länder, die für die Prüfung von Anhang-II-Projekten nicht durchgängig das Instrument der Einzelfallprüfung nutzen, kann die Kombination aus Schwellwerten und Einzelfalluntersuchung als ,Ampelmethode" beschrieben werden (siehe Schaubild 4).


Intended measures include the resurfacing of runways, the hardening of grass runways by changing to asphalt, improving the approach lighting and navigational aids.

Geplant sind u. a. die Erneuerung der Start- und Landebahnen, die Asphaltierung von Start- und Landebahnen aus Gras, die Verbesserung des Anflugbefeuerungssystems und Navigationshilfen.


That is why the Communication that the Commission adopted in parallel with the Insolvency Regulation proposal in December 2012 launched a reflection process on a new EU approach to business failure in light of diverging national insolvency rules. Today's consultation is the follow-up to this.

Aus diesem Grunde wurden in der Mitteilung, die die Kommission im Dezember 2012 parallel zum Vorschlag für eine Insolvenzverordnung annahm, Überlegungen zu einem neuen EU-Ansatz für das Scheitern von Unternehmen in die Wege geleitet, die vor allem vor dem Hintergrund unterschiedlicher Insolvenzrechtsvorschriften in den Mitgliedstaaten zu sehen sind. Die heute lancierte Konsultation setzt diesen Weg fort.


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Union emission performance standards for new passenger cars and new light commercial vehicles following the implementation of Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles and Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles ...[+++]

Emissionsvorgaben der Union für neue Personenkraftwagen und neue leichte Nutzfahrzeuge aufgrund der Umsetzung der Verordnung (EG) Nr. 443/2009 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 23. April 2009 zur Festsetzung von Emissionsnormen für neue Personenkraftwagen im Rahmen des Gesamtkonzepts der Gemeinschaft zur Verringerung der CO -Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen bzw. der Verordnung (EU) Nr. 510/2011 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 11. Mai 2011 zur Festsetzung von Emissionsnormen für neue leichte Nutzfahrzeuge im Rahmen des Gesamtkonzepts der Union zur Verringerung der CO-Emissionen von ...[+++]


Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles (Text with EEA relevance).

Verordnung (EU) Nr. 510/2011 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 11. Mai 2011 zur Festsetzung von Emissionsnormen für neue leichte Nutzfahrzeuge im Rahmen des Gesamtkonzepts der Union zur Verringerung der CO -Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen (Text von Bedeutung für den EWR).


While this Communication focuses on CO2 reductions through an integrated approach (fuel economy improvements in light-duty vehicles (passenger cars and light commercial vehicles), other technological improvements and use of bio-fuels), it does not prejudge any additional measures that the Commission may propose to tackle the climate change impacts of road transport.

Während diese Mitteilung sich auf CO2-Reduzierungen durch einen integrierten Ansatz konzentriert (Verbesserung des Kraftstoffverbrauchs (bei Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen), andere technologische Verbesserungen und Nutzung von Biokraftstoffen), greift sie nicht eventuellen zusätzlichen Maßnahmen vor, die die Kommission zur Bekämpfung der Auswirkungen des Straßenverkehrs auf den Klimawandel vorschlagen könnte.


"The Council has reached a partial general approach on Articles 1-10 and 12-16, which it may re-open in the light of the European Parliament's opinion or the emergence of a new fact, which could include the impact of the financial framework to be decided in the light of the overall agreement on the Financial Perspective, more particularly concerning the quantitative policy objective in Article 1".

"Der Rat ist zu einer partiellen allgemeinen Ausrichtung zu den Artikeln 1 bis 10 und 12 bis 16 gelangt; im Lichte der Stellungnahme des Europäischen Parlaments oder eines neuen Sachverhalts, etwa der Folgen des Finanzrahmens, der unter Berücksichtigung der Gesamteinigung über die Finanzielle Vorausschau festzulegen ist, wird er diese Ausrichtung – insbesondere in Bezug auf das in Artikel 1 genannte quantitative politische Ziel – möglicherweise erneut zum Gegenstand der Diskussion machen".


Member States efforts to address the problems related to small arms and light weapons, such as inter-agency co-operation, newly enacted legislation and support for relevant research. International measures, such as assistance to projects conducted by international, regional organisations or non-governmental organisations, assistance to affected states, organisation of international conferences and EU co-operation with third states. Priorities for a more systematic approach to EU assistance in the field of small arms and light weapons, ...[+++]

Bemühungen der Mitgliedstaaten im Bereich der Problematik der Kleinwaffen und leichten Waffen, wie zwischenbehördliche Zusammenarbeit, neue Rechtsvorschriften und Unterstützung der einschlägigen Forschung; Internationale Maßnahmen, wie Unterstützung von Projekten unter der Federführung von internationalen, regionalen Organisationen oder auch nichtstaatlichen Organisationen, Unterstützung von betroffenen Ländern, Veranstaltung von internationalen Konferenzen sowie die Zusammenarbeit der EU mit Drittstaaten; Prioritäten für ein systematischeres Konzept für die Unterstützung der EU im Bereich Kleinwaffen und leichte Waffen und Erkenntniss ...[+++]


In December 2007, the Commission presented the proposal for a regulation on setting emission performance standards as part of the Community's integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles (5089/08 + ADD 1 + ADD 2). The proposal followed the communication on the Community strategy to reduce CO emissions from passenger cars and light-commercial vehicles submitted in January 2007.

Die Kommission hat den Vorschlag für eine Verordnung zur Festsetzung von Emissionsnormen im Rahmen des Gesamtkonzepts der Gemeinschaft zur Verringerung der CO -Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen im Dezember 2007 vorgelegt (Dok. 5089/08 + ADD 1 + ADD 2). Dieser Vorschlag schließt sich an die Mitteilung über die Strategie der Gemeinschaft zur Minderung der CO -Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen an, die im Januar 2007 vorgelegt worden war.


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