13. While stressing that "there is general lack of consistent Europe-wide information on ATM costs, factors of production (human resources, assets) and plans, which prevented the PRC from
making an in-depth analysis", the examination of EUROCONTROL data used for the collection of routes charges shows that these charges amount to EUR 3,9 billions in 1998; that is to say an
increase of 80% at current value as compared to 1993, which itself was 120% more than in 1986; in real terms (after corre
...[+++]ctions of inflation) these figures are respectively 45% and 60%.
13. Der Bericht betont, "daß generell europaweit unzureichende zuverlässige Informationen über die Kosten, Produktionsfaktoren (Personal, Kapital) und Pläne der Flugsicherung vorliegen, so daß der PRC keine tiefgreifende Analyse anstellen konnte". Die Prüfung der von EUROCONTROL zur Erhebung der Streckengebühren verwendeten Daten zeigt jedoch, daß sich diese Gebühren 1998 auf EUR 3,9 Mrd. beliefen. Dies entspricht einem Anstieg um 80% nach derzeitigem Kurs im Vergleich zu 1993 und um 120% gegenüber 1986. In realen Werten (inflationsbereinigt) betrug der Anstieg 45% bzw.60%.