Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult literacy instructor
Adult literacy teacher
Computer literacy
Digital competence
Digital literacy
Digital literacy teacher
Digital literacy teaching practitioner
Digital skills
E-skills
Educate on digital literacy
Educator in digital literacy
Explain digital literacy
Informatics skills
Information literacy
Information skills
Instructor in adult literacy and numeracy
Media literacy
Teach digital literacy
Teacher of adult literacy and numeracy
Teacher of digital literacy
Teaches digital literacy

Übersetzung für "Digital literacy teacher " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy

LehrerIn für Computer-Klassen | Trainerin für digitale Kompetenz | Lehrer/in für Computerkompetenzen | Trainer für digitale Kompetenz/Trainerin für digitale Kompetenz


adult literacy instructor | instructor in adult literacy and numeracy | adult literacy teacher | teacher of adult literacy and numeracy

Lehrerin für Erwachsenenalphabetisierung | Lehrer für Erwachsenenalphabetisierung | Lehrkraft für Erwachsenenalphabetisierung


digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]

Digitale Kultur [ Beherrschung der IT-Instrumente | digitale Alphabetisierung | digitale Kompetenz | Informationskompetenz | Informationskultur ]


educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy

digitale Kompetenz vermitteln


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Definition: Percentage of teachers, having acquired digital literacy skills (i.e. trained in the use of computers and the internet) or using computers (off-line/on-line) by school level and type of education (primary, secondary, professional/technical) - INSED levels 1 and 2-3).

Definition: Prozentanteil der Lehrkräfte, die digitale Kompetenzen erworben haben (z. B. Schulung in der Benutzung von Computern und Internet) bzw. Computer einsetzen (offline/online), nach Niveau und Art der Bildungseinrichtung (Primarschule, Sekundarschule, Berufs-/Fachschule - INSED-Ebenen 1 und 2-3).


The eLearning initiative also aims to step up the training drive at all levels, especially by promoting universal digital literacy and the general availability of appropriate training for teachers and trainers, including technology training as well as courses on the educational use of technology and management of change.

Die Initiative eLearning hebt auch ab auf eine Verstärkung der Bildungsanstrengungen auf allen Ebenen, insbesondere durch die Förderung einer ,digitalen Kultur" für jedermann und die allgemeine Einführung angemessener Ausbildungsgänge für Lehrkräfte und Ausbilder, die nicht nur die Technologieausbildung einbeziehen, sondern vor allem eine Unterweisung in der pädagogischen Nutzung der Technologie und eine Schulung in der Bewältigung des Wandels.


EUROVOC descriptor: innovation new technology digital literacy open university teaching quality digital technology teacher

EUROVOC-Deskriptor: Innovation neue Technologie Digitale Kultur offene Universität Qualität des Unterrichts digitale Technologie Lehrkraft


EUROVOC descriptor: innovation new educational methods access to education artistic creation digital literacy diffusion of innovations teaching quality pre-school education cooperation in the field of education child teacher

EUROVOC-Deskriptor: Innovation neue Pädagogik Zugang zur Bildung künstlerisches Schaffen Digitale Kultur Innovationsverbreitung Qualität des Unterrichts vorschulische Erziehung Zusammenarbeit im Bildungswesen Kind Lehrkraft


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. fordert, dass Mädchen und Jungen den gleichen Zugang zu Informations- und Kommunikationstechnologien, die gleichen Möglichkeiten ihrer Nutzung sowie die gleiche Ausbildung in diesem Bereich von der Vorschulerziehung an erhalten, um die digitalen Kompetenzen zu verbessern, wobei besonderes Augenmerk auf Kinder und Jugendliche aus ländlichen Gebieten, aus Randgruppen oder mit besonderen Bedürfnissen zu richten ist; fordert außerdem, dass wirksame bildungspolitische Instrumente verbreitet und die Lehrerausbildung verbessert wird, mi ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. fordert, dass Mädchen und Jungen den gleichen Zugang zu Informations- und Kommunikationstechnologien, die gleichen Möglichkeiten ihrer Nutzung sowie die gleiche Ausbildung in diesem Bereich von der Vorschulerziehung an erhalten, um die digitalen Kompetenzen zu verbessern, wobei besonderes Augenmerk auf Kinder und Jugendliche aus ländlichen Gebieten, aus Randgruppen oder mit besonderen Bedürfnissen zu richten ist; fordert außerdem, dass wirksame bildungspolitische Instrumente verbreitet und die Lehrerausbildung verbessert wird, mi ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Eng ...[+++]

34. fordert, dass Mädchen und Jungen den gleichen Zugang zu Informations- und Kommunikationstechnologien, die gleichen Möglichkeiten ihrer Nutzung sowie die gleiche Ausbildung in diesem Bereich von der Vorschulerziehung an erhalten, um die digitalen Kompetenzen zu verbessern, wobei besonderes Augenmerk auf Kinder und Jugendliche aus ländlichen Gebieten, aus Randgruppen oder mit besonderen Bedürfnissen zu richten ist; fordert außerdem, dass wirksame bildungspolitische Instrumente verbreitet und die Lehrerausbildung verbessert wird, mi ...[+++]


50. Calls on the Commission and the Member States to launch digital training programmes to promote the full use of eGovernment services, reinforce digital literacy and overcome the e-barriers affecting SMEs and disadvantaged sectors of the population such as older people, persons with disabilities, minorities, immigrants, the unemployed and those living in remote areas of the Union; to this extent, e-learning should be incorporated into national education and training policies, including the definition of programmes, the assessment o ...[+++]

50. fordert die Kommission und die Mitgliedstaaten auf, digitale Ausbildungsprogramme auf den Weg zu bringen, um die umfassende Nutzung der elektronischen Behördendienste zu fördern, die IKT-Kompetenz zu stärken und die IKT-Schranken für KMU und benachteiligte Bevölkerungsgruppen, wie ältere Menschen, Menschen mit Behinderungen, Minderheiten, Migranten, Arbeitslose und Menschen in entlegenen Regionen Europas, zu überwinden; ist daher der Auffassung, dass e-Learning in nationale Politik für allgemeine und berufliche Bildung aufgenomme ...[+++]


Encourage teacher and ECEC educators, teachers, ECEC professionals and school leaders — through both initial and continuous professional development — to themselves develop a sufficient level of digital competence, including the ability to use ICT for teaching purposes, as well as to develop effective methods for promoting media literacy from an early age.

Lehrer- und FBBE-Ausbildern, Lehrern, FBBE-Fachkräften und Schulleitern nahezulegen, im Rahmen ihrer Erstausbildung und Fortbildung selbst ausreichende digitale Kompetenzen zu erwerben, einschließlich der Fähigkeit, die Informationstechnologien für Unterrichtszwecke zu verwenden sowie wirksame Methoden zur Förderung der Medienkompetenz in den ersten Lebensjahren zu entwickeln.


As I pointed out previously during the work on the Commission's first communication, particular emphasis has been placed on the role of teachers as a channel enabling the development of digital literacy in our schools.

Wie ich bereits im Rahmen der Arbeiten zur ersten Kommissionsmitteilung feststellen konnte, wird besonderes Gewicht auf die Rolle der Lehrenden als Vermittler für das Fortkommen der digitalen Alphabetisierung innerhalb unserer Schulen gelegt.




datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'Digital literacy teacher' ->

Date index: 2022-09-01
w