In 2002, more than € 70 million were spent by the MEDIA programme on promoting European cinema: € 8 million on training cinema professionals; € 7.8 million on 95 promotional campaigns; € 5 million on support for European films to be shown on a total of 931 screens; € 14 million for 245 development projects; € 11.7 million in selective support for the distribution of 55 films; € 17.5 million on automatic support (for reinvestment in co-productions or in the acquisition or distribution of European films) for 129 distributors.
Im Jahre 2002 wurden mehr als 70 Mio. Euro im Rahmen des Programms MEDIA aufgewendet, um das europäische Kino zu fördern: 8 Mio. Euro für die Ausbildung von Filmemachern, 7,8 Mio. Euro für die Unterstützung von 95 Werbekampagnen, Fördermittel in Höhe von 5 Mio. Euro für die Vorführung europäischer Filme in 931 Kinos, Förderung von 245 Entwicklungsprojekten mit 14 Mio. Euro; selektive Förderung des Vertriebs/Verleihs von 55 Filmen mit 11,7 Mio. Euro, automatische Förderung (verbunden mit der Reinvestition in Koproduktionen bzw. in den Erwerb oder Vertrieb europäischer Filme) für 129 Verleihunternehmen mit insgesamt 17,5 Mio. Euro.