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Aircraft marshalling gestures
Aircraft marshalling signals
Gestures used to direct aircraft
Signals used to marshal aircraft

Übersetzung für "Gestures used to direct aircraft " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
aircraft marshalling gestures | signals used to marshal aircraft | aircraft marshalling signals | gestures used to direct aircraft

Signale zum Einwinken von Flugzeugen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The aircraft registration numbers and types of aircraft used in the period covered by the report to perform the aviation activities covered by Annex I to Directive 2003/87/EC carried out by the aircraft operator;

Zulassungsnummern und Typen der im Berichtszeitraum zur Ausführung der Luftverkehrstätigkeiten des Luftfahrzeugbetreibers gemäß Anhang I der Richtlinie 2003/87/EG eingesetzten Luftfahrzeuge;


2. Without prejudice to Article 25a of Directive 2003/87/EC, the benchmark to be used to allocate allowances free of charge to aircraft operators pursuant to Article 3e(1) of that Directive for the period from 1 January 2013 to 31 December 2020 shall be 0,000642186914222035 allowances per tonne-kilometre.

(2) Unbeschadet Artikel 25a der Richtlinie 2003/87/EG gilt für die kostenlose Zuteilung von Zertifikaten an Luftfahrzeugbetreiber gemäß Artikel 3e Absatz 1 der Richtlinie für den Zeitraum 1. Januar 2013 bis 31. Dezember 2020 eine Benchmark von 0,000642186914222035 Zertifikaten je Tonnenkilometer.


1. Without prejudice to Article 25a of Directive 2003/87/EC, the benchmark to be used to allocate allowances free of charge to aircraft operators pursuant to Article 3e(1) of that Directive for the period from 1 January to 31 December 2012 shall be 0,000679695907431681 allowances per tonne-kilometre.

(1) Unbeschadet Artikel 25a der Richtlinie 2003/87/EG gilt für die kostenlose Zuteilung von Zertifikaten an Luftfahrzeugbetreiber gemäß Artikel 3e Absatz 1 der Richtlinie für den Zeitraum 1. Januar bis 31. Dezember 2012 eine Benchmark von 0,000679695907431681 Zertifikaten je Tonnenkilometer.


It is necessary to adopt benchmarks to be used to allocate allowances free of charge to aircraft operators in the trading period from 1 January to 31 December 2012, referred to in Article 3c(1) of Directive 2003/87/EC and in the trading period from 1 January 2013 to 31 December 2020, referred to in Article 13(1) in conjunction with Article 3c(2) of that Directive.

Für die kostenlose Zuteilung von Zertifikaten an Luftfahrzeugbetreiber in der Handelsperiode vom 1. Januar bis zum 31. Dezember 2012 gemäß Artikel 3c Absatz 1 der Richtlinie 2003/87/EG und in der Handelsperiode vom 1. Januar 2013 bis zum 31. Dezember 2020 gemäß Artikel 13 Absatz 1 in Verbindung mit Artikel 3c Absatz 2 der Richtlinie müssen Benchmarks festgelegt werden.


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Directive 2008/49/EC establishes EU wide standards and procedures to ensure the effective enforcement of international safety standards by both EU and third country aircraft using Community airports.

Durch die Richtlinie 2008/49/EG werden EU-weit geltende Standards und Verfahren festgelegt, um zu gewährleisten, dass in Bezug auf Luftfahrzeuge aus der EU und aus Drittstaaten, die Gemeinschaftsflughäfen anfliegen, die internationalen Sicherheitsstandards wirksam durchgesetzt werden.


Directive 2008/49/EC of 16 April 2008 amending Directive 2004/36 EC on the safety of third-country aircraft using Community airports (OJ nº L 109 of 19.04.2008, p. 17-26.)

Richtlinie 2008/49/EG vom 16. April 2008 zur Änderung der Richtlinie 2004/36/EG über die Sicherheit von Luftfahrzeugen aus Drittstaaten, die Flughäfen in der Gemeinschaft anfliegen (ABl. L 109 vom 19.4.2008, S. 17).


Restrictions on marginally compliant chapter 3 aircraft are described, based on a cumulative margin (as defined in the Directive) of 5 dB(A), hereafter referred to as "Minus 5" aircraft, as well as restrictions on aircraft with a cumulative margin of 8 dB(A) or more, night time restrictions and the use of noise budgets, including the effects these different restrictions may have on traffic However, the different ...[+++]

Beschrieben werden Beschränkungen für nur knapp die Vorschriften von Kapitel 3 erfüllende Luftfahrzeuge, die gemäß der Richtlinie definiert sind als Luftfahrzeuge mit einer kumulativen Marge von nicht mehr als 5 dB(A) und im folgenden als „Minus-5-Luftfahrzeuge“ bezeichnet werden, sowie Beschränkungen für Luftfahrzeuge mit einer kumulativen Marge von 8 dB(A) oder mehr, Nachtflugbeschränkungen und die Nutzung von Lärmbudgets, einschließlich der Auswirkungen, die diese verschiedenen Beschränkungen auf den Verkehr haben können.


Directive 2004/36/EC of the Parliament and of the Council of 21 April 2004 on the safety of third-country aircraft using Community airports. OJ nº L 143, of 30.04.2004, p. 46.

Richtlinie 2004/36/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 21. April 2004 über die Sicherheit von Luftfahrzeugen aus Drittstaaten, die Flughäfen in der Gemeinschaft anfliegen; ABl. L 143 vom 30.4.2004, S. 46.


Today, the European Commission has decided to take legal action against Poland for not having transposed properly the Directive on the safety of third-country aircraft using Community airports.

Die Europäische Kommission hat heute beschlossen, rechtliche Schritte gegen Polen einzuleiten, weil es die Richtlinie über die Sicherheit von Luftfahrzeugen aus Drittstaaten, die Flughäfen in der Gemeinschaft anfliegen, nicht ordnungsgemäß umgesetzt hat.


On the day of the official opening of conciliation between the Council and the European Parliament regarding the proposal for a Directive on the safety of third country aircraft using Community airports, both institutions succeeded in reaching agreement in the Conciliation Committee that night .

Am Tag der offiziellen Eröffnung des Vermittlungsverfahrens zwischen dem Rat und dem Europäischen Parlament über den Vorschlag für eine Richtlinie über die Sicherheit von Luftfahrzeugen aus Drittstaaten, die Flughäfen in der Gemeinschaft anfliegen, haben beide Organe noch am späten Abend eine Einigung im Vermittlungsausschuss erzielt .




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Date index: 2022-07-03
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