12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the development of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the competencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business managemen
t, book-keeping and accounting, and which is delivered effectively through hands-on and real-life experience
...[+++]; calls, while stressing the important role played by teachers in fostering an entrepreneurial mindset among young people and providing them with the right skills and qualifications, on the Member States to pay special attention to the provision of appropriate and specialised training for teachers, to ensure their ongoing professional development and to expand opportunities for the inflow of experienced entrepreneurs as teachers; 12. fordert die Mitgliedstaaten dazu auf, dafür zu sorgen, dass ihre Bildungssysteme und ihre beruflichen Ausbildungsgänge mehr Augenmerk auf die Entwicklung von fächerübergreifenden Unternehmenskompetenzen, Fertigkeiten und Kenntnissen richten, insbesondere durch die Vermittlung von IKT-Fertigkeiten und das Erlernen von Fremdsprachen in den ersten Schuljahren und die Förderung eines Lernens in der sekundären und der tertiären Bildung, das die Kompetenzen festigt und entwickelt, die man braucht, um Unternehmer zu werden, wie etwa Kreativität, Kommunikationsfähigkeiten, Geschäftsmanagement, Buchhaltung und Rechnungswesen, und die effektiv durch praktische Erfahrungen im echten Leben vermittelt werden; unterstreicht die wichtige Rolle von Le
...[+++]hrenden bei der Förderung des Unternehmergeists junger Menschen und bei der Vermittlung der geeigneten Fähigkeiten und Kompetenzen und fordert die Mitgliedstaaten daher auf, besonderes Augenmerk darauf zu richten, dass fachbezogene und auf Erfahrung beruhende Schulungen für Lehrende konzipiert und bereitgestellt werden;