Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communications
Communications technology
Digital competencies
European education information network
Eurydice
Eurydice Network
ICT
ICT education
ITC
Impact of ICT
Impact of informatics
Impact of information and communication technologies
Impact of information technology
Impact of the digital revolution
Information and Communications Technologies education
Information and communication technologies
Information and communication technologies
Information management
Information technology
NTIC
New information and communication technologies
SICTA
SWICO
Use ICT
Use ICT systems
Use information and communication technology systems

Übersetzung für "Information and Communications Technologies education " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
ICT education | Information and Communications Technologies education

IKT-Ausbildung


information and communication technologies (1) | new information and communication technologies (2) [ ICT | ITC | NTIC ]

Informations- und Kommunikationstechnologie (1) | Informations- und Kommunikationstechnik (2) | IuK-Technologie (3) | IuK-Technik (4) | neue Informations- und Kommunikationstechnologie (5) [ IKT | ICT | NIKT ]


Education information network in the European Community | European education information network | Eurydice Network | Eurydice [Abbr.]

Bildungsinformationsnetz in der Europäischen Gemeinschaft | Informationsnetz für das Bildungswesen in der Europäischen Gemeinschaft | EURYDICE [Abbr.]


Committee for implementation of the programme for the effective integration of information and communication technologies (ICT) in education and training systems in Europe (eLearning Programme)

Ausschuss für die Durchführung des Programms für die wirksame Integration von Informations- und Kommunikationstechnologien (IKT) in die Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung in Europa (Programm eLearning )


Swiss Information and Communications Technology Association [ SICTA ]

Branchenverband der Schweizer Telekom-Anbieter [ SICTA ]


information technology [ communications technology | Information and communication technologies(ECLAS) | Information management(ECLAS) ]

Informationstechnologie [ Kommunikationstechnologie ]


impact of information technology [ impact of ICT | impact of informatics | impact of information and communication technologies | impact of the digital revolution ]

Auswirkungen der Informationstechnologie [ Auswirkung der Informatik | Auswirkungen der digitalen Revolution | Auswirkungen der IKT | Auswirkungen der Informations- und Kommunikationstechnologien ]


communications | information technology | digital competencies | Information and communication technologies

IKT | Informations- und Kommunikationstechnologie


complete complex tasks through utilisation of ICT systems | use ICT | use ICT systems | use information and communication technology systems

IKT-Systeme nutzen


Swiss Industrial Association for Information, Communication and Organisation Technology [ SWICO ]

Schweizerischer Wirtschaftsverband der Informations-, Kommunikations- und Organisationstechnik [ SWICO ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes, measures under the IST (Information Society Technology) programme on education and training [8], and projects funded via the Education Multimedia Task Force, thousands of students, teachers, trainers, businesses and organisations have taken part in projects on the use of information and communication technologies in education.

Über die Programme SOKRATES und LEONARDO DA VINCI, die Aktionen des Programms IST (Information Society Technology) [8] zu den Themen allgemeine und berufliche Bildung und die im Rahmen der Task Force Multimediale Lernprogramme finanzierten Projekte sind Tausende von Studierenden, Lehrkräften und Ausbildern, Unternehmen und Organisationen in Projekte einbezogen worden, in denen es darum ging, die Informations- und Kommunikationstechnologien im Bereich Bildung zu nutzen.


[27] PROMETEUS - Promoting multimedia access to Education and Training in European Society - is an initiative established with the support of information society DG to discuss matters of common interest in connection with the deployment of education and training services, based on information and communication technologies, and matters concerning multimedia access to education ...[+++]

[27] PROMETEUS - PROmoting Multimedia access to Education and Training in EUropean Society -, entstanden mit Unterstützung der GD Informationsgesellschaft, ist eine Initiative zur Erörterung von Fragen von gemeinsamem Interesse im Zusammenhang mit der Verbreitung IuK-gestützter Bildungs- und Ausbildungsdienstleistungen und mit dem multimedialen Zugang zu Bildung und Ausbildung in Europa.


All over the world the way is being paved for a new economy and societies are increasingly driven by information and knowledge. Yet although its citizens are amongst the best educated in the world and its education and training systems rank amongst the best in the world, and although it has the necessary investment capacity, Europe has major weaknesses and is well behind the United States in the use of the new information and ...[+++]

Während sich weltweit die Grundlagen einer neuen Wirtschaft herausbilden und die Gesellschaft sich zu einer Informations- und Wissensgesellschaft entwickelt, stellt man in Europa - das doch über ein Bildungsniveau verfügt, das weltweit mit an der Spitze steht, und über Bildungs- und Ausbildungssysteme, die zu den besten der Welt gehören sowie auch über die erforderlichen Investitionskapazitäten - erhebliche Schwächen und Rückstände im Vergleich mit den Vereinigten Staaten fest, was die Nutzung der neuen Informations- und Kommunikationstechnologien anbelangt.


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathemat ...[+++]

34. fordert, dass Mädchen und Jungen den gleichen Zugang zu Informations- und Kommunikationstechnologien, die gleichen Möglichkeiten ihrer Nutzung sowie die gleiche Ausbildung in diesem Bereich von der Vorschulerziehung an erhalten, um die digitalen Kompetenzen zu verbessern, wobei besonderes Augenmerk auf Kinder und Jugendliche aus ländlichen Gebieten, aus Randgruppen oder mit besonderen Bedürfnissen zu richten ist; fordert außerdem, dass wirksame bildungspolitische Instrumente verbreitet und die Lehrerausbildung verbessert wird, mit dem Ziel, die Zahl der Studentinnen und Hochschulabsolventinnen in den Bereichen Naturwissen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathemat ...[+++]

34. fordert, dass Mädchen und Jungen den gleichen Zugang zu Informations- und Kommunikationstechnologien, die gleichen Möglichkeiten ihrer Nutzung sowie die gleiche Ausbildung in diesem Bereich von der Vorschulerziehung an erhalten, um die digitalen Kompetenzen zu verbessern, wobei besonderes Augenmerk auf Kinder und Jugendliche aus ländlichen Gebieten, aus Randgruppen oder mit besonderen Bedürfnissen zu richten ist; fordert außerdem, dass wirksame bildungspolitische Instrumente verbreitet und die Lehrerausbildung verbessert wird, mit dem Ziel, die Zahl der Studentinnen und Hochschulabsolventinnen in den Bereichen Naturwissen ...[+++]


The quality of work revolves around having the right public policies and the performance of companies in different areas such as access to infrastructure and communication technologies, education, vocational training, lifelong learning, health and safety at work and access to the labour market.

Die Qualität der Arbeit hängt ab von richtigen staatlichen Politiken und dem Handeln der Unternehmen auf verschiedenen Gebieten wie dem Zugang zu Infrastrukturen und Kommunikationstechnologien, zu Bildung, beruflicher Bildung, lebenslangem Lernen, Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz und dem Zugang zum Arbeitsmarkt.


10. Notes with concern that women make up only 20% of information and communication technologies students and that they are generally seriously under-represented in this area; notes that, owing to their limited access to new skills, women are prevented from securing the most highly qualified and best-paid jobs in sectors broadly linked to information technologies; calls on the Member States, in accordance with the political guidelines laid down by the Nice Eu ...[+++]

10. stellt besorgt fest, dass Frauen nur 20% der Studenten im Bereich der Informations- und Kommunikationstechnologien ausmachen und in der Regel in diesem Bereich stark unterrepräsentiert sind, dass die Frauen auf Grund des beschränkten Zugangs zu den neuen Wissensgebieten keine hoch qualifizierten und höchstbezahlten Arbeitsplätze in den stark an die Informationstechnologie gebundenen Sektoren erhalten können; fordert die Mitgliedstaaten im Einklang mit den vom Europäischen Rat in Nizza 2000 definierten politischen Leitlinien auf, ...[+++]


10. Notes with concern that women make up only 20% of information and communication technologies students and that they are generally seriously under-represented in this area; notes that, owing to their limited access to new skills, women are prevented from securing highly qualified and the best-paid jobs in sectors broadly linked to information technologies; calls on the Member States, in accordance with the political guidelines laid down by the Nice Eu ...[+++]

10. stellt besorgt fest, dass Frauen nur 20% der Studenten im Bereich der Informations- und Kommunikationstechnologien ausmachen und in der Regel in diesem Bereich stark unterrepräsentiert sind, dass die Frauen auf Grund des beschränkten Zugangs zu den neuen Wissensgebieten keine hochqualifizierten und höchstbezahlten Arbeitsplätze in den stark an die Informationstechnologie gebundenen Sektoren erhalten können; fordert die Mitgliedstaaten im Einklang mit den vom Europäischen Rat in Nizza 2000 definierten politischen Leitlinien auf, d ...[+++]


- the second type, Actions 4 to 8, concerns transversal measures in fields such as languages, information and communication technology (ICT) for educational purposes, including in particular educational multimedia and the exchange of information, as well as matters of horizontal interest such as innovation, the dissemination of results, joint actions and the evaluation of the programme.

- die zweite Art, zu der die Aktionen 4 bis 8 gehören, betrifft bereichsübergreifende Themen wie Sprachen, Informations- und Kommunikationstechnologie (IKT) für didaktische Zwecke, vor allem auch didaktische Multimedia-Technologie und Informationsaustausch, sowie horizontale Fragen wie Innovation, Verbreitung der Ergebnisse, gemeinsame Aktionen und Evaluierung des Programms.


Following a proposal from the Commission, the Council of Education Ministers, on 6 May 1996, adopted a resolution [1] relating to educational multimedia software in the fields of education and training. This was followed on 22 September 1997 by the Council's Conclusions on education, information and communication technology and teacher-training for the future [2].

Die im Rat vereinigten Minister für Bildung verabschiedeten am 6.Mai 1996 auf Vorschlag der Kommission eine Entschließung [1] über multimediale Lern programme in den Bereichen allgemeine und berufliche Bildung und am 22. September 1997 Schlußfolgerungen [2] zum Thema "Bildung, Informations- und Kommunikationstechnologie und die Lehrerausbildung der Zukunft".




datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'Information and Communications Technologies education' ->

Date index: 2023-08-23
w