Since the present Television without frontiers directive was first adopted in 1989 and then amended in 1997 there have been many changes: The convergence of technologies and services - traditional TV, internet TV, TV on mobile phones and other mobile devices, etc.; the expansion of fixed broadband, digital TV and 3G networks; the increase in pay-per-view TV, and the arrival of ne
w delivery services such as video on demand (VOD) and peer-to-peer exchanges of audiovisual content; the blending of traditional and o
n-demand services; changing viewer habits where ...[+++]more and more people want audiovisual content to follow their time schedule and not the other way around; and new advertising methods, such as search-related ads on the internet or SMS ads on mobile phones.Seitdem die Richtlinie "Fernsehen ohne Grenzen" 1989 verabschiedet und 1997
geändert wurde, hat sich vieles verändert: die Konvergenz der Technologien und Dienstleistungen - herkömmliches Fernsehen, Internet-TV, Fernsehen auf dem Handy und anderen mobilen Geräten usw., die Ausweitung fester Breitband-, Digital-TV- und 3G-Netze, die Zunahme von
Pay-Per-View-TV und neue Dienste wie Video-On-Demand (VOD) sowie Tauschbörsen für audiovisuelle Inhalte, die Mischung aus herkömmlichen und Abrufdiensten, die sich wandelnden Nutzergewohnheiten,
...[+++] da immer mehr Menschen audiovisuelle Programme nach ihren Wünschen und nicht nach einem Sendeschema sehen wollen, und neue Werbemethoden wie auf den persönlichen Geschmack zugeschnittene Internet-Werbung oder SMS-Werbung auf Handys.