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Community legislative process
Community legislative programme
Community legislator
Drafting of Community law
Drafting of EU law
Drafting of European Union law
EC secondary legislation
EU legislative procedure
EU legislator
European Union legislative procedure
European Union legislator
ICT teacher secondary school
Legislative programme
Secondary Community legislation
Secondary legislation
Secondary school computing teacher
Teacher of ICT in secondary schools
Union legislator

Übersetzung für "Secondary Community legislation " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
secondary Community legislation | secondary legislation

abgeleitetes Gemeinschaftsrecht | abgeleitetes Recht | Sekundärrecht | Vorschriften des abgeleiteten Rechts


drafting of EU law [ Community legislative process | drafting of Community law | drafting of European Union law | EU legislative procedure | European Union legislative procedure ]

Ausarbeitung des EU-Rechts [ Ausarbeitung des Gemeinschaftsrechts | Ausarbeitung des Rechts der Europäischen Union | EG-Gesetzgebungsverfahren | Gesetzgebungsverfahren der EU | Gesetzgebungsverfahren der Europäischen Union ]


Community legislator | EU legislator | European Union legislator | Union legislator

EU-Gesetzgeber | Gemeinschaftsgesetzgeber | Unionsgesetzgeber


legislative programme (EU) [ Community legislative programme ]

Gesetzgebungsprogramm (EU) [ EG-Gesetzgebungsprogramm ]


Directory of Community legislation in force and other acts of the Community institutions

Fundstellennachweis des geltenden Gemeinschaftsrechts


secondary legislation [ EC secondary legislation ]

abgeleitetes Recht [ abgeleitetes Recht EG | Sekundärrecht ]


high school information and communication technology teacher | secondary school computing teacher | ICT teacher secondary school | teacher of ICT in secondary schools

InformatiklehrerIn Sekundarstufe | Lehrer für Informatik Sekundarstufe | IKT-Lehrer Sekundarstufe | IT-Lehrkraft Sekundarstufe


secondary legislation

abgeleitetes Recht (1) | Sekundärrecht (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The applicants conclude by submitting that, if secondary Community legislation does not comply with the Aarhus Convention approved by the Council, (3) the legislation in question must be interpreted in accordance with that convention, and that, if this is not possible, the Convention must be applied directly by the organs and institutions of the Community.

Schließlich führen die Klägerinnen aus, wenn das abgeleitete Gemeinschaftsrecht nicht im Einklang mit dem vom Rat gebilligten Übereinkommen von Aarhus (3) stehe, sei die betreffende Regelung in Übereinstimmung mit diesem Übereinkommen auszulegen und wenn dies nicht möglich sei, müsse das Übereinkommen durch die Organe und Einrichtungen der Gemeinschaft unmittelbar angewandt werden.


49. Calls for the continuation of the process of signature, conclusion and ratification of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities, including its Optional Protocol, and recalls that, following ratification of the Convention by the Community, any proposed Community non-discrimination legislation must comply with its requirements in full; reminds the Council about its call on the Commission, made at the informal ministerial conference on disability in June 2007, to launch a European strategy for the effective implementation of the Convention; calls upon the Commission, within that framework, to evaluate the need to amend secondary Community legislation or adapt ...[+++]

49. fordert, den Prozess der Unterzeichnung, des Abschlusses und der Ratifizierung des Übereinkommens über die Rechte von Menschen mit Behinderungen, einschließlich seines Fakultativprotokolls, fortzusetzen, und weist darauf hin, dass nach der Ratifizierung des Übereinkommens durch die Gemeinschaft jede vorgeschlagene gemeinschaftliche Nichtdiskriminierungsvorschrift dieses Übereinkommen vollständig widerspiegeln muss; erinnert den Rat an den Appell, den er auf der informellen Ministerkonferenz über Behinderung im Juni 2007 an die Kommission richtete und der die Durchführung einer europäischen Strategie für die effektive Umsetzung des Übereinkommens betraf; fordert die Kommission in diesem Rahmen auf, die Notwendigkeit einer Änderung des abgeleiteten ...[+++]


47. Calls for the continuation of the process of signature, conclusion and ratification of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities, including its Optional Protocol, and recalls that, following ratification of the Convention by the Community, any proposed Community non-discrimination legislation must comply with the requirements of the Convention in full; reminds the Council about its call on the Commission, made at the informal ministerial conference on disability in June 2007, to launch a European strategy for the effective implementation of the Convention; calls upon the Commission, within that framework, to evaluate the need to amend secondary Community legislation ...[+++]

47. fordert, den Prozess der Unterzeichnung, des Abschlusses und der Ratifizierung der Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen, einschließlich seines Fakultativprotokolls, fortzusetzen, und weist darauf hin, dass nach der Ratifizierung der Konvention durch die Gemeinschaft jede vorgeschlagene gemeinschaftliche Nichtdiskriminierungsvorschrift diese Konvention vollständig widerspiegeln muss; erinnert den Rat an den Appell, den er auf der informellen Ministerkonferenz über Behinderung im Juni 2007 an die Kommission richtete und der die Durchführung einer europäischen Strategie für die effektive Umsetzung dieser Konvention betraf; fordert die Kommission in diesem Rahmen auf, die Notwendigkeit einer Änderung des abgeleiteten Gem ...[+++]


49. Calls for the continuation of the process of signature, conclusion and ratification of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities, including its Optional Protocol, and recalls that, following ratification of the Convention by the Community, any proposed Community non-discrimination legislation must comply with its requirements in full; reminds the Council about its call on the Commission, made at the informal ministerial conference on disability in June 2007, to launch a European strategy for the effective implementation of the Convention; calls upon the Commission, within that framework, to evaluate the need to amend secondary Community legislation or adapt ...[+++]

49. fordert, den Prozess der Unterzeichnung, des Abschlusses und der Ratifizierung des Übereinkommens über die Rechte von Menschen mit Behinderungen, einschließlich seines Fakultativprotokolls, fortzusetzen, und weist darauf hin, dass nach der Ratifizierung des Übereinkommens durch die Gemeinschaft jede vorgeschlagene gemeinschaftliche Nichtdiskriminierungsvorschrift dieses Übereinkommen vollständig widerspiegeln muss; erinnert den Rat an den Appell, den er auf der informellen Ministerkonferenz über Behinderung im Juni 2007 an die Kommission richtete und der die Durchführung einer europäischen Strategie für die effektive Umsetzung des Übereinkommens betraf; fordert die Kommission in diesem Rahmen auf, die Notwendigkeit einer Änderung des abgeleiteten ...[+++]


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Certain Articles of the Convention affect secondary Community legislation on jurisdiction and recognition and enforcement of judgments, in particular Council Regulation (EC) No 2201/2003 of 27 November 2003 concerning jurisdiction and the recognition and enforcement of judgments in matrimonial matters and the matters of parental responsibility (3).

Bestimmte Artikel des Übereinkommens berühren das abgeleitete Gemeinschaftsrecht im Bereich der gerichtlichen Zuständigkeit und der Anerkennung und Vollstreckung gerichtlicher Entscheidungen, insbesondere die Verordnung (EG) Nr. 2201/2003 des Rates vom 27. November 2003 über die Zuständigkeit und die Anerkennung und Vollstreckung von Entscheidungen in Ehesachen und in Verfahren betreffend die elterliche Verantwortung (3).


It also cuts back on the volume of the secondary Community legislation (by an estimated 35,000 OJ pages compared with the 22,500 pages that represent the 25% objective for reduction set in the Commission's Communication to the Laeken European Council in December 2001 [7]).

Desgleichen wird auch der Umfang des sekundären Gemeinschaftsrechts reduziert (schätzungsweise um 35 000 Amtsblattseiten, verglichen mit den 22 500 Seiten, die das Ziel einer Verringerung von 25 % darstellen, das in der Mitteilung der Kommission für den Europäischen Rat von Laeken im Dezember 2001 [7] gesetzt wurde).


Currently, secondary Community legislation does not contain any provisions directly aiming to safeguard the pluralism of the media.

Gegenwärtig sind in den abgeleiteten Rechtsvorschriften der Gemeinschaft keine Vorkehrungen zum unmittelbaren Schutz dieses Pluralismus verankert.


At present, secondary Community legislation does not contain any provisions directly aiming to safeguard the pluralism of the media.

Derzeit enthält das abgeleitete Gemeinschaftsrecht keine Bestimmungen zum unmittelbaren Schutz des Medienpluralismus.


The special status of the outermost regions of the European Union (the Portuguese islands of the Azores and Madeira, the Canary Islands and the French Overseas Departments) was recognised in the Treaty establishing the European Economic Community and in the Act of Accession of Portugal and Spain, and has since been developed further by a number of provisions in Community law. While Article 299 of the EC Treaty conferred constitutional character to this special status, secondary Community legislation is required in order to flesh it out.

Ein Sonderstatus für die Regionen in äußerster Randlage der Europäischen Union (portugiesische Inselgruppe der Azoren und Madeira, Kanarische Inseln und französische Überseedepartements) wurde bereits im Vertrag zur Gründung der Europäischen Wirtschaftsgemeinschaft und in der Akte über den Beitritt Spaniens und Portugals zu den Europäischen Gemeinschaften anerkannt und in zahlreichen Bestimmungen des Gemeinschaftsrechts weiter entwickelt: Mit Artikel 299 des Vertrags zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft wird diesem Status ein konstitutioneller Charakter verliehen, und die Weiterentwicklung dieser Bestimmung macht die Annahme von Vorschriften des abgeleiteten Gemeinsch ...[+++]


D. bearing in mind that one of the reasons for the poor implementation of Community law is the inability to understand secondary Community legislation,

D. in der Erwägung, dass einer der Gründe für die unzulängliche Anwendung des Gemeinschaftsrechts im mangelhaften Verständnis des abgeleiteten Gemeinschaftsrechts liegt,


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