1. Emphasises that the objective of all initiatives mu
st be to direct all young people so they are successfully integrated into society and to prepare them on a continuous basis for the Europe of the future, which means giving them also opportunities to engage in so
cial activities and help shape society and making it possible for all young people to enjoy the benefits of schooling, of higher and non-formal education, vocational education and training and of further training that lays stress on meeting the requirements of a modern, com
...[+++]petitive, inclusive and sustainable society, in order to make it easier for them to gain access to the labour market; stresses that no young person who has had problems in his or her educational career, for whatever reason, must be lost to working life, but that such young people must instead receive targeted support; points out that access to education must not be contingent on the social background or financial situation of a young person’s parents; emphasises the importance of horizontal mobility at all levels of education, both at school and during vocational training; 1. betont, dass es das Ziel aller Initiativen sein muss, die Voraussetzungen dafür zu schaffen, dass alle junge Menschen erfolgreich in die Gesellschaft integriert werden, und sie kontinuierlich auf das Europa der Zukunft vorzubereiten, was bedeutet, ihnen auch die Möglichkeit zu geben, sich für gesellschaftliche Belange einzusetzen und zur Gestaltung der Gesellschaft beizutragen, und ihnen eine an den Erfordernissen einer modernen, wettbewerbsfähigen, integrativen und nachhaltigen Gesellschaft orientierte Schul-, Berufs- und Hochschulbildung und nichtformale Bildung zu ermöglichen und damit den Zugang zum Arbeitsmarkt zu erleichtern; betont, dass kein junger Mensch der Arbeitswelt verloren gehen darf, der aus unterschiedlichen Ursachen Pr
...[+++]obleme auf seinem schulischen Weg hat, sondern diese jungen Menschen vielmehr eine gezielte Unterstützung erfahren müssen; stellt fest, dass der Zugang zu Bildung keine Frage des sozialen oder finanziellen Status der Eltern sein darf; betont, dass die horizontale Durchlässigkeit von Bildungsebenen sowohl in der schulischen als auch beruflichen Bildung von besonderer Bedeutung ist;