47. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament's three places of work was sent to the European Convention on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at EUR 169 million, including EUR 120 million for the infrastructure (EUR 60 million rent of 300 000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, EUR 18 million ancillary costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) EUR 42 million for technical equipment, fitting-out and furnishing of premises), EUR 40 million for extra staff and missions (employment of supernumerary staff - EUR 22 million; mission expenses - EUR 18 million) and EUR 9 million for miscellaneous
...[+++]and other costs (telephone subscriptions, charges for telephone and telematic communications, insurance cover for telephone, IT, audiovisual equipment, office supplies, handling operations involving 15 lorries transporting cupboards and tin trunks full of documents); 47. nimmt Kenntnis von der detaillierten Analyse , die am 16. Oktober 2002 dem Europäischen Konvent in Bezug auf die Kosten der Arbeit des Parlaments an drei Arbeitsorten vorgelegt worden ist; stellt fest, dass die jährlichen Kosten des Festhaltens an den drei Arbeitsorten auf 169 Mio. EUR geschätzt werden, wovon 120 Mio. EUR auf die Infrastruktur entfallen (60 Mio. EUR Miete für 300.000 Quadratmeter Sitzungssäle, Büros und technische Bereiche, 18 Mio. EUR Nebenkosten (Wasser, Gas, Elektrizität, Versicherung, Wartung technischer Anlagen, Sicherheit), 42 Mio. EUR für technische Ausrüstung, Ausstattung und Möblierung von Gebäuden), 40 Mio. EUR auf zusätzliches Personal und Dienstreisen (Beschäftigung von zusätzlichem Personal – 22 Mio. EUR,
...[+++] Dienstreisekosten – 18 Mio. EUR) und 9 Mio. EUR auf eine Reihe von anderen Kosten (Telefonabonnements, Gebühren für Telefon und Telematikkommunikationen, Versicherungen für Telefone, IT, audiovisuelle Einrichtungen, Versorgung mit Büromaterial, Beförderungsarbeiten - Einsatz von 15 Lastwagen zum Transport von Schränken und Blechkästen voll mit Dokumenten);