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ADF
Audit finding
Automatic direction finding equipment
Building costs finding
Cost finding
D-F
Determination of costs
Direction-finding
Direction-finding equipment
Finding
Radio direction finding
Radiogoniometry
Satellite position finding
Satellite positioning
VDF
VDF
VHF direction finder

Übersetzung für "direction-finding " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
direction-finding | radio direction finding | radiogoniometry

Funkpeilung


direction-finding equipment | D-F [Abbr.]

Luftfahrzeugpeilanlage


VDF (very high frequency direction finding station?) [Abbr.] | VDF [Abbr.] | VHF direction finder [Abbr.]

VDF [Abbr.]


automatic direction finding equipment [ ADF ]

automatisches Peilgerät [ ADF ]


Radio direction finding | Radiogoniometry

Funkpeilung | Radiogoniometrie


find your role within the architecture of the production | finding your place within the architecture of the production | find your identity within the architecture of the production | find your place within the architecture of the production

seinen Platz in der Hierarchie der Produktion finden


audit finding (nom neutre) | finding (nom neutre)

Feststellung (nom féminin) | Prüfungsfeststellung (nom féminin)


determination of costs | cost finding | building costs finding

Kostenfeststellung


Satellite position finding | Satellite positioning

Satellitenortung


Secretariat of the Parliamentary Fact-finding Committees

Sekretariat Parlamentarische Untersuchungskommission
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Direction finding compasses; other navigational instruments and appliances:

Kompasse, einschließlich Navigationskompasse; andere Navigationsinstrumente, -apparate und -geräte


The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9 % target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20 % energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

Die Folgenabschätzung, die dieser Richtlinie beigefügt ist, kommt zu dem Ergebnis, dass die Mitgliedstaaten hinsichtlich des 9%-Ziels, das deutlich weniger ehrgeizig ist als das später verabschiedete Energieeinsparziel von 20 % bis 2020, auf Kurs sind, weshalb keine Erforderlichkeit besteht, auf die Höhe der Ziele einzugehen.


The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9% target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20% energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

Die Folgenabschätzung, die dieser Richtlinie beigefügt ist, kommt zu dem Ergebnis, dass die Mitgliedstaaten hinsichtlich des 9 %-Ziels, das deutlich weniger ehrgeizig ist als das später verabschiedete Energieeinsparziel von 20 % bis 2020, auf Kurs sind, weshalb keine Notwendigkeit besteht, auf die Höhe der Ziele einzugehen.


The impact assessment accompanying the Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9 % target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20 % energy saving target for 2020 and that therefore there is need to address the level of the individual national targets as quickly as possible.

Die Folgenabschätzung, die der Richtlinie beigefügt ist, kommt zu dem Ergebnis, dass die Mitgliedstaaten hinsichtlich des 9 %-Ziels, das deutlich weniger ehrgeizig ist als das später verabschiedete Energieeinsparziel von 20 % bis 2020, auf Kurs sind, und dass folglich nicht die Notwendigkeit besteht, schnellstmöglich auf die Höhe der einzelnen nationalen Ziele einzugehen.


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The impact assessment accompanying this Directive finds that the Member States are on track to achieve the 9% target, which is substantially less ambitious than the subsequently adopted 20% energy saving target for 2020, and therefore there is no need to address the level of the targets.

Die Folgenabschätzung, die dieser Richtlinie beigefügt ist, kommt zu dem Ergebnis, dass die Mitgliedstaaten hinsichtlich des 9 %-Ziels, das deutlich weniger ehrgeizig ist als das später verabschiedete Energieeinsparziel von 20 % bis 2020, auf Kurs sind, weshalb keine Notwendigkeit besteht, auf die Höhe der Ziele einzugehen.


I. whereas on the waste management issue, the fact-finding visit to Italy highlighted the urgent need for all Italian authorities involved to find a sustainable solution for the waste management needs of the province of Rome ensuring respect for citizens’ health and dignity; whereas, despite the end of the emergency situation in the city of Naples, many challenges on a comprehensive approach to waste management remain in the Campania region in connection with the waste hierarchy set in Directive 2008/98/EC (the Waste Framework Directive) and the CJEU ruling of March 2010;

I. in der Erwägung, dass in Bezug auf das Thema Abfallwirtschaft die Informationsreise nach Italien ergeben hat, dass es für alle italienischen Behörden dringend notwendig ist, eine nachhaltige Lösung für die Abfallwirtschaft in der Provinz Rom zu finden und für den Schutz der Gesundheit und der Würde der betroffenen Bürger zu sorgen; in der Erwägung, dass, obwohl die Notsituation in der Stadt Neapel vorüber ist, noch viele Herausforderungen hinsichtlich eines umfassenden Ansatzes zur Abfallwirtschaft in der Region Kampanien in Verbindung mit der Abfallhierarchie gemäß Richtlinie 2008/98/EG (Abfallrahmenrichtlinie) und dem Urteil des E ...[+++]


28. Emphasises that modern IT solutions and direct access to data are crucial for the effective functioning of the Customs Union; finds the existing solutions unsatisfactory; is seriously concerned, in particular, by the finding in the First Eurofisc Activity Report for 2011, published in May 2012, that in most Member States tax administrations have no direct access to customs data and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible;

28. hebt hervor, dass moderne IT-Lösungen und direkter Datenzugang für die effektive Arbeitsweise der Zollunion von entscheidender Bedeutung sind; hält die bestehenden Lösungen für unbefriedigend; zeigt sich insbesondere über die im Mai 2012 veröffentlichten Ergebnisse des Ersten Eurofisc-Tätigkeitsberichts für 2011 besorgt, wonach die Steuerverwaltungen in den meisten Mitgliedstaaten keinen direkten Zugang zu Zolldaten haben und daher ein automatisierter Abgleich mit Steuerdaten nicht möglich ist;


2. The competent authorities of the home Member State shall provide the competent authorities of host Member States immediately with any information and findings pertaining to liquidity supervision in accordance with Part Six of Regulation (EU) No 575/2013 and Title VII, Chapter 3 of this Directive of the activities performed by the institution through its branches, to the extent that such information and findings are relevant to the protection of depositors or investors in the host Member State.

(2) Die zuständigen Behörden des Herkunftsmitgliedstaats übermitteln den zuständigen Behörden des Aufnahmemitgliedstaats unverzüglich alle Informationen und Erkenntnisse über die Überwachung der Liquidität im Einklang mit Teil 6 der Verordnung (EU) Nr. 575/2013 und Titel VII Kapitel 3 dieser Richtlinie in Bezug auf die von dem Institut über seine Zweigstellen ausgeübten Tätigkeiten, sofern derartige Informationen und Erkenntnisse für den Schutz von Einlegern oder Anlegern im Aufnahmemitgliedstaat zweckdienlich sind.


28. Emphasises that modern IT solutions and direct access to data are crucial for the effective functioning of the Customs Union; finds the existing solutions unsatisfactory; is seriously concerned, in particular, by the finding in the First Eurofisc Activity Report for 2011, published in May 2012, that in most Member States tax administrations have no direct access to customs data and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible;

28. hebt hervor, dass moderne IT-Lösungen und direkter Datenzugang für die effektive Arbeitsweise der Zollunion von entscheidender Bedeutung sind; hält die bestehenden Lösungen für unbefriedigend; zeigt sich insbesondere über die im Mai 2012 veröffentlichten Ergebnisse des Ersten Eurofisc-Tätigkeitsberichts für 2011 besorgt, wonach die Steuerverwaltungen in den meisten Mitgliedstaaten keinen direkten Zugang zu Zolldaten haben und daher ein automatisierter Abgleich mit Steuerdaten nicht möglich ist;


2. The competent authorities of the home Member State shall provide the competent authorities of host Member States immediately with any information and findings pertaining to liquidity supervision in accordance with Part Six of Regulation (EU) No 575/2013 and Title VII, Chapter 3 of this Directive of the activities performed by the institution through its branches, to the extent that such information and findings are relevant to the protection of depositors or investors in the host Member State.

(2) Die zuständigen Behörden des Herkunftsmitgliedstaats übermitteln den zuständigen Behörden des Aufnahmemitgliedstaats unverzüglich alle Informationen und Erkenntnisse über die Überwachung der Liquidität im Einklang mit Teil 6 der Verordnung (EU) Nr. 575/2013 und Titel VII Kapitel 3 dieser Richtlinie in Bezug auf die von dem Institut über seine Zweigstellen ausgeübten Tätigkeiten, sofern derartige Informationen und Erkenntnisse für den Schutz von Einlegern oder Anlegern im Aufnahmemitgliedstaat zweckdienlich sind.




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Date index: 2023-05-30
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