46. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament’s three places of work was sent to the Convention on the Future of Europe on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at €169 million, including €120 million for the infrastructure ( €60 million ren
t of 300.000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, €18 million ancillary
costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) €42 million for t
echnical e ...[+++]quipment, fitting-out and furnishing of premises), €40 million for extra staff and missions (employment of supernumerary staff €22 million mission expenses € 18 million) and €9 million for miscellaneous and other costs (telephone subscriptions, charges for telephone and telematic communications, insurance cover for telephone, IT, audiovisual equipment, office supplies, handling operations involving 15 lorries transporting cupboards and tin trunks full of documents); 46. nimmt Kenntnis von der detaillierten Analyse, die am 16. Oktober 2002 dem Konvent zur Zukunft Europas in Bezug auf die Kosten der Arbeit des Parlaments an drei Arbeitsorten vorgelegt worden ist; stellt fest, dass die jährlichen Kosten des Festhaltens an den drei Arbeitsorten auf 169 Mio. € geschätzt werden, wovon 120 Mio. € auf die Infrastruktur entfallen (60 Mio. € Miete für 300.000 Quadratmeter Sitzungssäle, Büros und technische Bereiche, 18 Mio. € Nebenk
osten (Wasser, Gas, Elektrizität, Versicherung, Wartung technischer Anlagen, Sicherheit), 42 Mio. € für technische Ausrüstung, Ausstattung und Möblierung von Gebäuden), 40 Mio. €
...[+++] auf zusätzliches Personal und Dienstreisen (Beschäftigung von zusätzlichem Personal – 22 Mio. €, Dienstreisekosten – 18 Mio. €) und 9 Mio. € auf eine Reihe von anderen Kosten (Telefonabonnements, Gebühren für Telefon und Telematikkommunikationen, Versicherungen für Telefone, IT, audiovisuelle Einrichtungen, Versorgung mit Büromaterial, Beförderungsarbeiten - Einsatz von 15 Lastwagen zum Transport von Schränken und Blechkästen voll mit Dokumenten);