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Advertisement
Advertising
Advertising campaign
Approve ad campaign
Approve advertising campaign
Approve advertising campaigns
Arrange advertising campaigns
Coordinate advertising campaigns
Coordinating an advertising campaign
Endorse advertising campaign
Evaluate ad campaign
Evaluate advertising campaign
Evaluating advertising campaign
General advertising campaign
Oversee advertising campaigns
Publicity campaign
Review advertising campaign

Übersetzung für "general advertising campaign " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
general advertising campaign

produkteübergreifende Werbekampagne


arrange advertising campaigns | coordinating an advertising campaign | coordinate advertising campaigns | oversee advertising campaigns

Werbekampagnen koordinieren


evaluate ad campaign | evaluating advertising campaign | evaluate advertising campaign | review advertising campaign

Werbekampagne bewerten


approve advertising campaigns | endorse advertising campaign | approve ad campaign | approve advertising campaign

Werbekampagnen genehmigen


advertising [ advertisement | advertising campaign ]

Werbung [ Reklame | Werbeaktion | Werbeanzeige | Werbefeldzug | Werbeinformation | Werbekampagne | Wirtschaftswerbung ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, an advertising campaign involving general TV and radio stations, popular internet sites and/or various advertising posters displayed outside or inside public places could have a sustainable effect if consumers are regularly exposed to those media.

So kann beispielsweise eine Werbekampagne, die übliche TV- und Radiosender, beliebte Internetseiten und/oder verschiedene Werbeplakate vor oder in öffentlichen Einrichtungen beinhaltet, eine nachhaltige Wirkung haben, wenn Verbraucher diesen Medien regelmäßig ausgesetzt sind.


in order to be eligible for State aid, advertising campaigns must comply with the general rules applying to all advertising activities conducted within the Community.

Um für staatliche Beihilfen in Frage zu kommen, müssen Werbekampagnen den allgemeinen Vorschriften für Werbemaßnahmen genügen, die in der Gemeinschaft durchgeführt werden.


4. Underlines the importance of awareness-raising campaigns in the fight against stereotypes, discrimination (gender-based, cultural, religion-based) and domestic violence, and for gender equality in general; notes that these campaigns should be complemented with the promotion of a positive picture of female role models in the media and advertising, educational materials and the internet; stresses the importance of improving the ...[+++]

4. betont die Bedeutung von Sensibilisierungskampagnen bei der Bekämpfung von Stereotypen, Diskriminierung (aufgrund von Geschlecht, Kultur und Religion) und häuslicher Gewalt sowie für die Gleichstellung der Geschlechter im Allgemeinen; stellt fest, dass diese Kampagnen durch die Förderung eines positiven Bildes von weiblichen Rollenvorbildern in den Medien und der Werbung, in Bildungsmaterialien und dem Internet ergänzt werden sollten; betont, dass die Situation von Frauen in ländlichen Gebieten, insbesondere im Hinblick auf diskriminierende Gebräuche und Klischees, verbessert werden muss;


40. Underlines the importance of awareness-raising campaigns in the fight against stereotypes, discrimination (based on gender, culture or religion) and domestic violence, along with their importance for gender equality in general; notes that these campaigns should be complemented by the promotion of a positive image of women through female role models in the context of the media, advertising, educational materials and the interne ...[+++]

40. betont die Bedeutung von Sensibilisierungskampagnen bei der Bekämpfung von Stereotypen, Diskriminierung (aufgrund von Geschlecht, Kultur und Religion) und häuslicher Gewalt sowie für die Gleichstellung der Geschlechter allgemein; stellt fest, dass diese Kampagnen durch die Förderung eines positiven Frauenbildes über weibliche Rollenvorbilder in den Medien und der Werbung, in Bildungsmaterialien und dem Internet ergänzt werden sollten;


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Given that the general public is often unaware of the issues surrounding the use of personal data and the tools available for addressing them, the rapporteur suggests launching information campaigns on consumers’ rights in respect of advertising, in particular as regards the use of personal data (irrespective of whether they are provided voluntarily or collected automatically).

Da die breite Öffentlichkeit sich häufig weder der Probleme im Zusammenhang mit der Verwendung personenbezogener Daten, noch der Instrumente, die ihr für den Umgang damit zur Verfügung stehen, bewusst ist, schlägt der Berichterstatter vor, Aufklärungskampagnen über die Rechte der Verbraucher im Bereich der Werbung in die Wege zu leiten, insbesondere in Bezug auf die Verwendung personenbezogener Daten, unabhängig davon, ob sie freiwillig zur Verfügung gestellt oder automatisch erhoben wurden.


in order to be eligible for State aid, advertising campaigns must comply with the general rules applying to all advertising activities conducted within the Community.

Um für staatliche Beihilfen in Frage zu kommen, müssen Werbekampagnen den allgemeinen Vorschriften für Werbemaßnahmen genügen, die in der Gemeinschaft durchgeführt werden.


At the beginning of this month, the European Commission also launched a Europe-wide outdoor advertising campaign to promote EUROPE DIRECT to the general public.

Anfang dieses Monats hatte die Europäische Kommission ausserdem eine europaweite Kampagne gestartet, um in der Öffentlichkeit für EUROPE DIRECT zu werben.


39. Recalls that on 14 December 2001 the Council adopted a resolution stating that the consumption of fruit and vegetables is an effective way of promoting public health, as demonstrated by the Commission's DG SANCO in a document dating from 2002; notes that this position was officially bolstered by the Global Plan of Action for Nutrition presented by the WHO; therefore suggests that general campaigns be financed by the Commission to encourage the consumption of fruit and vegetables produced in the EU (e.g. school projects), in view of the decrease in the consumption of fruit and vegetable products, which is worryi ...[+++]

39. erinnert daran, dass der Rat am 14. Dezember 2001 eine Entschließung angenommen hat, in der er darauf hinweist, dass der Verzehr von Obst und Gemüse sich erheblich auf die Volksgesundheit auswirkt, was auch die Generaldirektion Gesundheit und Verbraucherschutz der Kommission in einem Dokument von 2002 nachgewiesen hat; merkt ergänzend an, dass diese Position offiziell durch den globalen Aktionsplan der WHO zur Ernährung untermauert wird; schlägt daher vor, dass von der Kommission globale verbrauchsfördernde Kampagnen finanziert werden sollen, um angesichts des Rückgangs beim Konsum von Obst- und Gemüseerzeugnissen, der unter gesun ...[+++]


38. Recalls that on 14 December 2001 the Council adopted a resolution stating that the consumption of fruit and vegetables is an effective way of promoting public health, as demonstrated by the Commission's DG SANCO in a document dating from 2002; notes that this position was officially bolstered by the Global Plan of Action for Nutrition presented by the WHO; therefore suggests that general campaigns be financed by DG SANCO to encourage the consumption of fruit and vegetables produced in the EU (e.g. school projects), in view of the decrease in the consumption of fruit and vegetable products, which is worrying fro ...[+++]

38. erinnert daran, dass der Rat am 14. Dezember 2001 eine Entschließung angenommen hat, in der er darauf hinweist, dass der Verzehr von Obst und Gemüse sich erheblich auf die Volksgesundheit auswirkt, was auch die Generaldirektion Gesundheit und Verbraucherschutz der Kommission in einem Dokument von 2002 nachgewiesen hat; merkt ergänzend an, dass diese Position offiziell durch den globalen Aktionsplan der WHO zur Ernährung untermauert wird; schlägt daher vor, dass von der GD Gesundheit und Verbraucherschutz globale verbrauchsfördernde Kampagnen finanziert werden sollen, um angesichts des Rückgangs beim Konsum von Obst- und Gemüseerze ...[+++]


The complainant deems that the capital generated by parafiscal charges for advertising in favour of the CIVDN was used to finance advertising campaigns for their own products, i.e. for certain enterprises, rather than to finance advertising campaigns for the various categories of AOCs in general.

In Bezug auf die Beihilfen zu Werbekampagnen vertritt der Beschwerdeführer die Auffassung, dass das Aufkommen aus den steuerähnlichen Abgaben zugunsten des CIVDN für die Finanzierung von Absatzkampagnen für die eigenen Erzeugnisse d. h. die Erzeugung bestimmter Unternehmen, und nicht für die Finanzierung von Werbekampagnen für verschiedene AOC im Allgemeinen verwendet worden sei.


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