On 19 December 2000 the Council decided that the EU could assist in financing measures that provide information on, or promote agricu
ltural products and food on the EU Internal market, These measures can consist of public relations, promotional or publicity actions, in particular highlighting the advantages of EU products, esp
ecially in terms of quality, hygiene, food safety, nutrition, labelling, animal welfare or environment-friendliness of their production, The measures can also cover participation at events and fairs, information
...[+++]campaigns on the EU system of protected designations of origin (PDO), protected geographical indications (PGI) and traditional speciality guaranteed (TSG), information on EU quality and labelling systems and organic farming, Information campaigns on the EU system of quality wines produced in specified regions (QWPSR) are also amongst the possibilities, The EU finances 50% of the cost of these measures, the remainder being met by the professional/inter-branch organisations which proposed them and/or by the Member States concerned.Am 19. Dezember 2000 hat der Rat beschlossen , dass sich die EU an der Finanzierung von Maßnahmen zur Information über Agrarerzeugnisse und Lebensmittel bzw. an Absatzförderungsmaßnahmen für diese Erzeugnisse im Binnenmarkt beteiligen kann. Es handelt sich insbesondere um Öffentlichkeitsarbeit sowie Absatzförderungs- und Werbemaßnahmen, die darauf ausgerichtet sind, die wesentlichen Merkmale und Vorzüge von Gemeinschaftserzeugnissen vor
allem in Bezug auf Qualität, Lebensmittelsicherheit, besondere Produktionsverfahren, ernährungswissenschaftliche Gesichtspunkte sowie Aspekte der Gesundheit, der Etikettierung und des Tier- oder Umweltsc
...[+++]hutzes hervorzuheben.