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Cryogenic tank
Estimate oil and gas reserves
GOR
Gas field production manager
Gas holder
Gas oil
Gas oil bunker
Gas oil tank
Gas operations manager
Gas to oil ratio
MGO
Marine diesel fuel
Marine distillate fuel
Marine fuel
Marine gas oil
Marine residual fuel
Measure reservoir volumes
Measuring of reservoir volumes
Measuring reservoir volumes
Natural gas liquids recovery processes
Oil absorption techniques
Oil and gas production manager
Oil terminal
Oilfield production manager
Recovery processes for natural gas liquids
Separation of heavier hydrocarbons
Storage of hydrocarbons
Underground storage

Übersetzung für "marine gas oil " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
marine fuel [ marine diesel fuel | marine distillate fuel | marine gas oil | marine residual fuel | MGO ]

Schiffstreibstoff [ Destillat | Marinedieselöl | Marine-Dieselöl | MDO | Rückstandsöl ]


combination gas/oil firing | combination gas/oil firing equipment

kombinierte Gas-Oel-Feuerung


gas oil bunker | gas oil tank

Gasoelbehaelter | Gasoelbunker | Gasoeltank


gas to oil ratio | gas/oil ratio | GOR [Abbr.]

Gas-Oel-Verhaeltnis | GOEV [Abbr.]






gas field production manager | oilfield production manager | gas operations manager | oil and gas production manager

Führungskraft in der Öl- und Gasförderung


oil absorption techniques | recovery processes for natural gas liquids | natural gas liquids recovery processes | separation of heavier hydrocarbons

Verfahren zur Rückgewinnung von Erdgaskondensaten


storage of hydrocarbons [ cryogenic tank | gas holder | oil terminal | underground storage ]

Speicherung von Kohlenwasserstoffen [ Erdölterminal | Gasometer | Kältespeicher | unterirdische Speicherung ]


measuring of reservoir volumes | measuring reservoir volumes | estimate oil and gas reserves | measure reservoir volumes

Volumen von Lagerstätten berechnen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Directive 2012/33/EU amended Council Directive 1999/32/EC of 26 April 1999 relating to a reduction in the sulphur content of certain liquid fuels laying down the maximum permitted sulphur content of heavy fuel oil, gas oil, marine gas oil and marine diesel oil used in the Union.

Mit der Richtlinie 2012/33/EU wurde die Richtlinie 1999/32/EG des Rates vom 26. April 1999 über eine Verringerung des Schwefelgehalts bestimmter flüssiger Kraft- oder Brennstoffe geändert, die Grenzwerte für den Schwefelgehalt von in der Union verwendetem Schweröl, Gasöl, Gasöl für den Seeverkehr und Schiffsdiesel festlegt.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200603_2 - EN - Marine pollution from ships and gas and oil installations

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 200603_2 - EN - Meeresverschmutzung durch Schiffe und durch Öl- und -Gasanlagen


Regulation (EU) No 911/2014 of the European Parliament and of the Council of 23 July 2014 on multiannual funding for the action of the European Maritime Safety Agency in the field of response to marine pollution caused by ships and oil and gas installations.

Verordnung (EU) Nr. 911/2014 des Europäischen Parlaments und des Rates vom 23. Juli 2014 über die mehrjährige Finanzierung der Maßnahmen der Europäischen Agentur für die Sicherheit des Seeverkehrs im Bereich des Eingreifens bei Meeresverschmutzung durch Schiffe und durch Öl- und -Gasanlagen.


The objective of this Directive is to reduce as far as possible the occurrence of major accidents relating to offshore oil and gas operations and to limit their consequences, thus increasing the protection of the marine environment and coastal economies against pollution, establishing minimum conditions for safe offshore exploration and exploitation of oil and gas and limiting possible disruptions to Union indigenous energy production, and to improve the response mechanisms in case of an accident.

Ziel dieser Richtlinie ist es, die Häufigkeit von schweren Unfällen im Zusammenhang mit Offshore-Erdöl- und -Erdgasaktivitäten so weit wie möglich zu verringern und ihre Folgen zu begrenzen, um den Schutz der Meeresumwelt und der Wirtschaft in Küstenregionen vor Umweltverschmutzung zu erhöhen, Mindestbedingungen für die sichere Offshore-Exploration und -Förderung von Erdöl und Erdgas festzulegen und mögliche Unterbrechungen der heimischen Energieproduktion in der Union zu verringern und gleichzeitig die Notfallmechanismen im Falle eines Unfalls zu verbessern.


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Thus, marine pollution caused by oil and gas installations should be understood as pollution by oil or any substance other than oil which, if introduced into the marine environment, is likely to create hazards to human health, to harm living resources and marine life, to damage amenities or to interfere with other legitimate uses of the sea, as established by the Protocol on Preparedness, Response and Cooperation to Pollution Incidents by Hazardous and Noxious Substances, 2000.

So sollte unter einer durch Öl- und Gasanlagen verursachten Meeresverschmutzung Folgendes verstanden werden: eine Verschmutzung durch Öl und andere Stoffe, die, sofern sie in die Meeresumwelt gelangen, Gefahren für die Gesundheit des Menschen hervorrufen, die lebenden Ressourcen sowie die Tier- und Pflanzenwelt des Meeres schädigen, den natürlichen Vorzügen des Meeres Schaden zufügen oder andere rechtmäßige Nutzungen des Meeres beeinträchtigen können, wie es im Protokoll von 2000 über Vorsorge, Bekämpfung und Zusammenarbeit auf dem Gebiet der Verschmutzung durch gefährliche und schädliche Stoffe festgelegt ist.


Light heating oil for industrial and commercial uses, marine diesel and diesel used in rail traffic, other gas oil, including heavy gas oils which distil between 380 oC and 540 oC and which are used as petrochemical feedstocks.

Leichtes Heizöl für Industrie und Gewerbe, Dieselkraftstoff für Schiffe und Eisenbahnen und andere zwischen 380 oC und 540 oC destillierende schwere Gasöle, die als petrochemische Halbfertigprodukte eingesetzt werden.


remove existing derogations relating to marine gas oil; give effect to the 1,5 % sulphur limit applying within SOx emission control areas agreed through the International Maritime Organization; apply the same limit to all passenger ships operating on regular services to or from Community ports; require ships at berth in Community ports to use fuel containing no more than 0,1 % sulphur; provide for the use of approved abatement technologies as an alternative to low-sulphur fuel.

Bestehende Ausnahmeregelungen für Gasöl für den Seeverkehr würden aufgehoben; der Schwefelgrenzwert von 1,5 %, der in den von der Internationalen Seeschifffahrtsorganisation festgelegten SO -Emissions-Überwachungsgebieten gilt, käme zur Anwendung; für alle Fahrgastschiffe im Linienverkehr von und nach Gemeinschaftshäfen würde derselbe Grenzwert gelten; Schiffe an Liegeplätzen in Häfen der Gemeinschaft müssten Kraftstoffe verwenden, deren Schwefelgehalt 0,1 % nicht überschreitet; als Alternative zu schwefelarmen Kraftstoffen würde die Nutzung genehmigter emissionsmindernder Technologien vorgesehen.


20. RECALLING that Community legislation already in force on the sulphur content in marine fuels covers only gas oils, RECOGNISES the need to update the current legislation on sulphur content in liquid fuels to include marine fuels with the aim of addressing EU acidification and air quality problems in a cost-effective way; WELCOMES the work underway with the European Parliament on the Commission proposal to amend Directive 1999/32 as regards the sulphur content of marine fuels and AGREES to expedite progress on this issue;

20. WEIST DARAUF HIN, dass die bereits geltenden gemeinschaftlichen Rechtsvorschriften über den Schwefelgehalt von Schiffskraftstoffen lediglich Gasöle erfassen, IST SICH der Tatsache BEWUSST, dass daher auch die geltenden Rechtsvorschriften über den Schwefelgehalt flüssiger Brennstoffe dahin gehend überarbeitet werden müssen, dass alle Schiffskraftstoffe erfasst werden, damit die Probleme im Bereich Versauerung und Luftqualität in der EU kostenwirksam angegangen werden können, BEGRÜSST die zusammen mit dem Europäischen Parlament derz ...[+++]


The main purpose of the Directive is to extend the scope of Directive 1999/32/EC, which lays down the maximum permitted sulphur content of heavy fuel oil, gas oil and marine gas oil used in the Community, to all petroleum-derived liquid fuels used on board ships operating in Member States' waters.

Die Richtlinie zielt im wesentlichen darauf ab, den Anwendungsbereich der Richtlinie 1999/32/EG, in der die Grenzwerte für den Schwefelgehalt von in der Gemeinschaft verwendetem Schweröl, Gasöl und Gasöl für den Seeverkehr festgelegt sind, auf alle aus Erdöl gewonnenen flüssigen Kraft- oder Brennstoffe auszudehnen, die auf Schiffen, die in den Hoheitsgewässern der Mitgliedstaaten betrieben werden, verwendet werden.


remove existing derogations relating to marine gas oil; give effect to the 1,5% sulphur limit applying within SOx emission control areas agreed through the International Maritime Organization; apply the same limit to all passenger ships operating on regular services to or from Community ports; require ships at berth in Community ports to use fuel containing no more than 0,1% sulphur; provide for the use of approved abatement technologies as an alternative to low-sulphur fuel.

Bestehende Ausnahmeregelungen für Gasöl für den Seeverkehr werden aufgehoben; der Schwefelgrenzwert von 1,5 %, der in den von der Internationalen Seeschifffahrtsorganisation festgelegten SOx-Emissions-Überwachungsgebieten gilt, kommt zur Anwendung; für alle Fahrgastschiffe im Linienverkehr von und nach Gemeinschaftshäfen wird derselbe Grenzwert gelten; Schiffe an Liegeplätzen in Häfen der Gemeinschaft müssen Kraftstoffe verwenden, deren Schwefelgehalt 0,1 % nicht überschreitet; es wird die Nutzung genehmigter emissionsmindernder Technologien als Alternative zu schwefelarmen Kraftstoffen vorgesehen.


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