11. Considers that the Commission should present to Parliament in a year’s time, and on the basis of accurate indicators, a survey, assessment and evaluation of national reform programmes, as wel
l as the results of monitoring the developments at different education levels across Member States, specifying the means established to tackle unemployment, such as apprenticeship, work-study programmes, professional mentoring, etc, and including employment projections by sector and skill level, and should also submit regular progress reports; urges the Commissio
...[+++]n to conduct research into the influence of the respective national school systems on the early leaving rate; calls for the assessment to be based on the specific national, regional, and local features of early school leaving; 11. spricht sich dafür aus, dass die Kommission dem Parlament in einem Jahr anhand genauer Indikatoren eine Übersicht, Bewertung und Evaluation der nationalen Reformprogramme sowie die Ergebnisse der Überwachung der Entwick
lung auf den verschiedenen Ausbildungsebenen in den einzelnen Mitgliedstaaten vorlegt, wobei die zur Bekämpfung der Arbeitslosigkeit eingesetzten Mittel, wie z. B. Lehrlingsausbildung, alternierende Ausbildung, professionelle Betreuung usw., und die Arbeitsplatzprognosen – aufgeschlüsselt nach Branchen und Qualifikationsniveau – im Einzelnen aufzuführen sind, und darüber hinaus regelmäßig Fortschrittsberichte unterbrei
...[+++]tet; plädiert für Studien der Kommission zur Untersuchung des Einflusses des jeweiligen Schulsystems auf die Abbrecherquote; schlägt vor, dass sich diese Analyse auf die nationalen, regionalen und lokalen Besonderheiten des Schulabbruchs stützt;