Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cost of labour
Costs of labour
Expenditures on wages
Health and safety inspector
Indirect labour costs
Inspector of health and safety
Labour cost
Labour costs
Labour inspector
Non-wage labour costs
Payroll cost
Wage cost
Wage inspector

Übersetzung für "non-wage labour costs " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


indirect labour costs | non-wage labour costs

indirekte Arbeitskosten


costs of labour | expenditures on wages | labour costs

Arbeitskosten | Lohnaufwand | Lohnkosten


wage cost [ labour cost | payroll cost ]

Lohnkosten [ Arbeitskosten | Personalkosten ]


cost of labour | labour cost

Arbeitskosten | Lohnkosten | Personalkosten


inspector of health and safety | wage inspector | health and safety inspector | labour inspector

Arbeitsschutzinspektor | Gesundheits- und Sicherheitskontrolleur | Arbeitsschutzinspektor/Arbeitsschutzinspektorin | Gesundheits- und Sicherheitskontrolleurin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21).

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem so gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf sektoraler und regionaler Ebene widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringverdiener und Arbeitsmarktneuzugänge, überwachen und gegebenenfalls anpassen (Integrierte Leitlinie 21).


Stimulating recruitment through a reduction of non-wage labour costs (e.g. with a shift from labour taxes to energy consumption or pollution) is paramount in times of high unemployment, since the costs of sustaining unemployment insurance systems will most probably outweigh the reduction of revenue for the social security system. This is particularly important for those who experience particular difficulties to find new jobs after a recession, such as the low skilled or the long-term unemployed.

In Zeiten hoher Arbeitslosigkeit ist es ausgesprochen wichtig, Neueinstellungen durch eine Senkung der Lohnnebenkosten zu fördern (z. B. durch Abgaben für Energieverbrauch oder Verschmutzung statt für Arbeit), da die Kosten für die Aufrechterhaltung der Arbeitslosenversicherungssysteme höchstwahrscheinlich schwerer wiegen als die verringerten Einnahmen des Sozialversicherungssystems. Dies gilt vor allem für diejenigen, für die es nach der Rezession besonders schwierig ist, einen neuen Arbeitsplatz zu finden, wie Geringqualifizierte und Langzeitarbeitslose.


Curbing the extent of employment in the black economy is seen to lead to an increase in social rights and help prevent disincentives and distortions in the labour market; it also would limit non-wage labour costs for the whole labour force.

Von einer Zurückdrängung der Erwerbstätigkeit in der Schattenwirtschaft verspricht man sich eine Zunahme der sozialen Rechte und einen Beitrag zur Vermeidung negativer Anreizwirkungen und Verzerrungen auf dem Arbeitsmarkt; darüber hinaus würden damit die Lohnnebenkosten für die Erwerbsbevölkerung insgesamt eingedämmt.


Emphasis has been put on the need to reduce the fiscal pressure on labour and non-wage labour costs, in particular on relatively unskilled and low-paid labour.

Hervorzuheben ist die Notwendigkeit einer Senkung der steuerlichen Belastung der Arbeit und einer Reduzierung der Lohnnebenkosten, insbesondere bei gering qualifizierter und schlecht bezahlter Arbeit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21). See also integrated guideline "To ensure that wage developments contribute to macroeconomic stability and ...[+++]

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem so gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf sektoraler und regionaler Ebene widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringverdiener und Arbeitsmarktneuzugänge, überwachen und gegebenenfalls anpassen (Integrierte Leitlinie 21). Siehe auch integrierte Leitlinie 5 „Sicherstellen, dass die Lohnentwicklung zur makroökonomischen St ...[+++]


Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by sustaining and encouraging the right framework for wage-bargaining systems, particularly collective bargaining, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at national, sectoral and regional level, respecting the autonomy of social partners; and monitoring and, where appropriate, reviewing, in collaboration with social agents, the structure and level of non-wage labour costs, especially social security contributions, supervising their impact on employment, especially for the low-ski ...[+++]

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem insbesondere durch Tarifverhandlungen so bewahren und gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf nationaler, sektoraler und regionaler Ebene unter Wahrung der Autonomie der Sozialpartner widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten, hauptsächlich der Beiträge zu den Sozialversicherungssystemen, und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringqualifizierte, Jugendliche bei i ...[+++]


Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21).

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem so gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf sektoraler und regionaler Ebene widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringverdiener und Arbeitsmarktneuzugänge, überwachen und gegebenenfalls anpassen (Integrierte Leitlinie 21).


Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by sustaining and encouraging the right framework for wage-bargaining systems, particularly collective bargaining, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at national, sectoral and regional level, respecting the autonomy of social partners , monitoring and, where appropriate, reviewing, in collaboration with social agents, the structure and level of non-wage labour costs, especially social security contributions, supervising their impact on employment, especially for the low-skilled ...[+++]

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem insbesondere durch Tarifverhandlungen so bewahren und gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf nationaler, sektoraler und regionaler Ebene unter Wahrung der Autonomie der Sozialpartner widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten, hauptsächlich der Beiträge zu den Sozialversicherungssystemen, und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringqualifizierte, Jugendliche bei i ...[+++]


Guideline. Ensure employment-friendly wage and other labour cost developments by encouraging the right framework for wage-bargaining systems, while fully respecting the role of the social partners, to reflect differences in productivity and labour market trends at sectoral and regional level; and monitoring and, where appropriate, reviewing the structure and level of non-wage labour costs and their impact on employment, especially for the low-paid and those entering for the first time the labour market (Integrated guideline No 21).

Leitlinie: Die Entwicklung der Löhne und sonstigen Arbeitskosten beschäftigungsfreundlicher gestalten durch folgende Maßnahmen: ohne Eingriff in die Funktion der Sozialpartner das Lohntarifsystem so gestalten, dass es Produktivitätsunterschiede und Arbeitsmarkttrends auf sektoraler und regionaler Ebene widerspiegelt; die Struktur und das Niveau der Lohnnebenkosten und deren beschäftigungspolitische Auswirkungen, insbesondere für Geringverdiener und Arbeitsmarktneuzugänge , überwachen und gegebenenfalls anpassen (Integrierte Leitlinie 21).


14. set a target, if necessary and taking account of its present level, for gradually reducing the overall tax burden and, where appropriate, a target for gradually reducing the fiscal pressure on labour and non-wage labour costs, in particular on relatively unskilled and low-paid labour, without jeopardising the recovery of public finances or the financial equilibrium of social security schemes.

14. Jeder Mitgliedstaat wird - soweit erforderlich und unter Berücksichtigung des jeweiligen nationalen Steuer- und Abgabenniveaus - eine Zielvorgabe für eine schrittweise Senkung der Steuer- und Abgabenbelastung insgesamt und, wo angebracht, für eine schrittweise Senkung der Steuerbelastung der Arbeit und der Lohnnebenkosten, insbesondere bei gering qualifzierter und niedrig bezahlter Arbeit, festlegen, ohne dabei jedoch die Sanierung der öffentlichen Haushalte und das finanzielle Gleichgewicht der Sozialversicherungssysteme in Frage zu stellen.




datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'non-wage labour costs' ->

Date index: 2021-08-29
w