Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accounting department manager
Accounting director
Accounting manager
CCA
Conduct cost accounting activities
Cost accounting
Cost accounting
Cost accounting clerk
Cost accounting manager
Cost accounting officer
Cost accounting statement
Cost analyst
Cost calculation
Cost recovery estimator
Cost-accounting model
Current cost accounting
Current cost value accounting
Current value accounting
Output cost accounting
Perform activities for cost accounting
Perform cost accounting activities
Perform cost accounting activity
Production cost accounting

Übersetzung für "output cost accounting " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
output cost accounting | production cost accounting

Produktionskostenrechnung


output cost accounting | production cost accounting

Produktionskostenrechnung


conduct cost accounting activities | perform activities for cost accounting | perform cost accounting activities | perform cost accounting activity

Kostenrechnungstätigkeiten durchführen


cost accounting clerk | cost accounting officer | cost analyst | cost recovery estimator

KalkulatorIn | Kostenrechner/in | Kostenanalyst/Kostenanalystin | Kostenanalystin


current cost accounting | current cost value accounting | current value accounting | CCA [Abbr.]

Gegenwartswertprinzip | Zeitwertsprinzip


cost accounting (1) | cost accounting statement (2)

Kosten- und Leistungsrechnung (1) | Kosten-, Leistungs- und Erlösrechnung (2) | Kosten-Leistungsrechnung (3) | Kosten-Leistung-Rechnung (4) | Kostenrechnung (5) [ KLR (6) | KLER (7) ]


accounting director | cost accounting manager | accounting department manager | accounting manager

Buchhaltungsdirektor | Leiterin der Buchhaltung | Leiter der Buchhaltung | Leiter der Buchhaltung/Leiterin der Buchhaltung




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission's assessment takes account of the specific characteristics of the cement industry in some areas of Spain, including the high level of concentration, high entry costs, the importance of commercial and structural links between firms and the level of transparency of cement prices and output.

Bei ihrer Prüfung trägt die Kommission den spezifischen Merkmalen der Zementindustrie in bestimmten Regionen Spaniens Rechnung. Hierzu zählen die starke Marktkonzentration, die hohen Markteintrittskosten, die geschäftlichen und strukturellen Verbindungen zwischen Unternehmen und die Transparenz der Zementpreise und ‑produktion.


The Commission's assessment takes account of the specific characteristics of the cement industry, such as the high concentration of the market in Germany and Belgium, high entry costs, the importance of commercial and structural links between firms, the level of transparency of cement prices and output and the past operation of cartels by cement companies in Belgium and Germany.

Bei ihrer Prüfung berücksichtigt die Kommission die Spezifizitäten der Zementindustrie wie die hohe Konzentration des Marktes in Deutschland und Belgien, die hohen Kosten eines Markteintritts, die Bedeutung geschäftlicher und struktureller Verbindungen zwischen Unternehmen, den Grad der Transparenz von Zementpreisen und -produktion sowie frühere Kartelle von Zementunternehmen in Belgien und Deutschland.


Direct support will be more equitably distributed between Member States, while taking account of the differences that still exist in wage levels, purchasing power, output of the agricultural industry and input costs, by stepwise reducing the link to historical references and having regard to the overall context of Common Agricultural Policy and the Union budget.

Die Direktunterstützung wird unter Berücksichtigung der weiterhin bestehenden Unterschiede bei Lohnniveau, Kaufkraft, Produktion der Agrarindustrie und Betriebsmittelkosten gerechter unter den Mitgliedstaaten verteilt, indem die Verknüpfung mit historischen Referenzdaten schrittweise reduziert und dem Gesamt­kontext der Gemeinsamen Agrarpolitik und des EU-Haushalts Rechnung getragen wird.


16. While emphasising that SSGI must not be defined by their economic impact, notes the Commission's second biennial report and confirms that SSGI make a major economic contribution in terms of jobs, economic activity and purchasing power and that the health and social services sector accounts for 5% of economic output and employs 21.4 million people; notes that the CEEP, in its report, ‘Mapping of Public Services,’ also confirmed that health and social activities account for 9.6 % of EU employment, and 9.4 % of GDP; notes that the 2008 Labour Force Survey shows that women ...[+++]

16. betont, dass die SDAI nicht aufgrund ihrer wirtschaftlichen Wirkung bestimmt werden dürfen; nimmt den zweiten zweijährlichen Bericht der Kommission zur Kenntnis und bekräftigt, dass die SDAI durch ihren Einfluss auf Arbeitsplatzschaffung, Wirtschaftstätigkeit und Kaufkraft einen erheblichen wirtschaftlichen Beitrag leisten, und dass die Sektoren Gesundheitswesen und Sozialdienstleistungen 5 % der Wirtschaftsleistung erbringen und 21,4 Mio. Menschen beschäftigen; stellt fest, dass der CEEP in seinem Bericht mit dem Titel „Kartierung öffentlicher Dienstleistungen“ ebenfalls bekräftigt hat, dass Aktivitäten im Bereich des Gesundheitsw ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. While emphasising that SSGI must not be defined by their economic impact, notes the Commission’s second biennial report and confirms that SSGI make a major economic contribution in terms of jobs, economic activity and purchasing power and that the health and social services sector accounts for 5% of economic output and employs 21.4 million people; notes that the CEEP, in its report, ‘Mapping of Public Services,’ also confirmed that health and social activities account for 9.6 % of EU employment, and 9.4 % of GDP; notes that the 2008 Labour Force Survey shows that women ...[+++]

16. betont, dass die SDAI nicht aufgrund ihrer wirtschaftlichen Wirkung bestimmt werden dürfen; nimmt den zweiten zweijährlichen Bericht der Kommission zur Kenntnis und bekräftigt, dass die SDAI durch ihren Einfluss auf Arbeitsplatzschaffung, Wirtschaftstätigkeit und Kaufkraft einen erheblichen wirtschaftlichen Beitrag leisten, und dass die Sektoren Gesundheitswesen und Sozialdienstleistungen 5 % der Wirtschaftsleistung erbringen und 21,4 Mio. Menschen beschäftigen; stellt fest, dass der CEEP in seinem Bericht mit dem Titel „Kartierung öffentlicher Dienstleistungen“ ebenfalls bekräftigt hat, dass Aktivitäten im Bereich des Gesundheitsw ...[+++]


56. Emphasises the scale of the medical costs entailed by Alzheimer's disease and other dementias and that it is important to find viable solutions which take into account: the direct medical costs (comprising health system costs: specialist costs, medicinal products, medical examinations and regular check-ups); the direct social costs (comprising the cost of formal services outside the medical system: community services, home care, provision of food, transport, and placement of patients in specialist residential centres for the care ...[+++]

56. verweist auf das Ausmaß der Behandlungskosten, die Alzheimer und andere Demenzerkrankungen verursachen, und die Notwendigkeit, praktikable Lösungen zu finden, die folgende Faktoren berücksichtigen sollten: unmittelbare Behandlungskosten (Kosten des Gesundheitssystems: Kosten für die Spezialisierung, Arzneimittel, ärztliche Untersuchungen und regelmäßige Kontrollen); unmittelbare soziale Kosten (Kosten für reguläre Dienste außerhalb des Gesundheitssystems: Gemeindedienste, häusliche Pflege, Lebensmittelversorgung, Transport, Einweisung der Patienten in Heime, die auf die Pflege von Senioren spezialisiert sind, in denen sie auch ärztl ...[+++]


56. Emphasises the scale of the medical costs entailed by Alzheimer's disease and other dementias and that it is important to find viable solutions which take into account: the direct medical costs (comprising health system costs: specialist costs, medicinal products, medical examinations and regular check-ups); the direct social costs (comprising the cost of formal services outside the medical system: community services, home care, provision of food, transport, and placement of patients in specialist residential centres for the care ...[+++]

56. verweist auf das Ausmaß der Behandlungskosten, die Alzheimer und andere Demenzerkrankungen verursachen, und die Notwendigkeit, praktikable Lösungen zu finden, die folgende Faktoren berücksichtigen sollten: unmittelbare Behandlungskosten (Kosten des Gesundheitssystems: Kosten für die Spezialisierung, Arzneimittel, ärztliche Untersuchungen und regelmäßige Kontrollen); unmittelbare soziale Kosten (Kosten für reguläre Dienste außerhalb des Gesundheitssystems: Gemeindedienste, häusliche Pflege, Lebensmittelversorgung, Transport, Einweisung der Patienten in Heime, die auf die Pflege von Senioren spezialisiert sind, in denen sie auch ärztl ...[+++]


56. Emphasises the scale of the medical costs entailed by Alzheimer’s disease and other dementias and that it is important to find viable solutions which take into account: the direct medical costs (comprising health system costs: specialist costs, medicinal products, medical examinations and regular check-ups); the direct social costs (comprising the cost of formal services outside the medical system: community services, home care, provision of food, transport, and placement of patients in specialist residential centres for the care ...[+++]

56. verweist auf das Ausmaß der Behandlungskosten, die Alzheimer und andere Demenzerkrankungen verursachen, und die Notwendigkeit, praktikable Lösungen zu finden, die folgende Faktoren berücksichtigen sollten: unmittelbare Behandlungskosten (Kosten des Gesundheitssystems: Kosten für die Spezialisierung, Arzneimittel, ärztliche Untersuchungen und regelmäßige Kontrollen); unmittelbare soziale Kosten (Kosten für reguläre Dienste außerhalb des Gesundheitssystems: Gemeindedienste, häusliche Pflege, Lebensmittelversorgung, Transport, Einweisung der Patienten in Heime, die auf die Pflege von Senioren spezialisiert sind, in denen sie auch ärztl ...[+++]


2. Member States may set different inspection frequencies depending on the type and effective rated output of the heating system whilst taking into account the costs of the inspection of the heating system and the estimated energy cost savings that may result from the inspection.

(2) Je nach Bauart und Nennleistung der Heizungsanlage können die Mitgliedstaaten unterschiedliche Inspektionsintervalle festlegen; sie berücksichtigen dabei die Kosten für die Inspektion der Heizungsanlage und die voraussichtlichen Einsparungen bei den Energiekosten, die sich aus der Inspektion ergeben können.


2. The Member States may set different inspection frequencies depending on the type and effective rated output of the air-conditioning system, whilst taking into account the costs of the inspection of the air-conditioning system and the estimated energy cost savings that may result from the inspection.

(2) Je nach Bauart und Nennleistung der Klimaanlagen können die Mitgliedstaaten unterschiedliche Inspektionsintervalle festlegen; sie berücksichtigen dabei die Kosten für die Inspektion der Klimaanlage und die voraussichtlichen Einsparungen bei den Energiekosten, die sich aus der Inspektion ergeben können.


w