The test proposed by Procter Gamble – by virtue of which it is necessary, first, to ascertain what is the usual get-up of the relevant product on the market and, second, to
determine whether, from the consumer’s point
of view, the shape of the trade mark for which registration is applied is perceptibly different – mea
ns in effect that a three-dimensional mark should be registered if it meets just one condition, namely that it is different from any othe
...[+++]r shape, which is contrary to Article 7(1)(b) of Regulation No 40/94.
Die von Procter Gamble vorgeschlagene Prüfung, nämlich zunächst zu untersuchen, welches die gewöhnliche Aufmachung der betreffenden Ware auf dem Markt sei, und sodann, ob die Gestaltung der angemeldeten Ware für den Verbraucher merklich davon abweiche, bedeute, dass eine dreidimensionale Marke allein dann schon eingetragen werde müsste, wenn ihre Form sich von jeder anderen Form unterschiede, was im Widerspruch zu Artikel 7 Absatz 1 Buchstabe b der Verordnung Nr. 40/94 stünde.