Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
High school special education teacher
High school special needs teacher
SEN itinerant teacher
Special educational needs itinerant teacher
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special educational needs visiting teacher
Special needs educator
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs
Visiting teacher for special needs

Übersetzung für "visiting teacher for special needs " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
special educational needs visiting teacher | visiting teacher for special needs | SEN itinerant teacher | special educational needs itinerant teacher

mobile Heilpädagogin | mobiler Sonderpädagoge | mobile Sonderpädagogin | mobiler Sonderpädagoge/mobile Sonderpädagogin


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

FörderschullehrerIn Sekundarstufe | SonderschullehrerIn Sekundarstufe | Sonderpädagoge Sekundarstufe/Sonderpädagogin Sekundarstufe | Sonderpädagogin Sekundarstufe


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

Förderschullehrer/in | Sonderpädagoge | FörderlehrerIn | Sonderpädagoge/Sonderpädagogin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Im Rahmen der Studie wurden Unterrichtstechniken unter die Lupe genommen; sie enthält Empfehlungen, wie für Sprachenlernende mit besonderen Bedürfnissen durch individuelle Bildungspläne, Teamunterricht (Sprachenlehrkraft und Lehrkraft für Lernende mit besonderen Bedürfnissen) und durch entsprechende Schulung der Lehrkräfte im Rahmen der üblichen Lehrerausbildung gesorgt werden kann.


Ireland has budgeted for additional 1400 teachers, as well as maintaining existing levels of resource teachers for children with special needs.

Irland hat Mittel für 1400 zusätzliche Lehrkräfte bereitgestellt und den bestehenden Pool an Förderlehrern für Schüler mit besonderen Bedürfnissen beibehalten.


More than a third of teachers in the European Union work in schools with a shortage of qualified staff and nearly half of school leaders report a shortage of teachers for special needs' pupils.

Mehr als ein Drittel der Lehrkräfte in der Europäischen Union arbeitet an Schulen, in denen ein Mangel an qualifiziertem Personal besteht, und beinahe die Hälfte der Schulleiter meldet einen Mangel an Lehrkräften für Schüler mit besonderen Bedürfnissen.


Calls for greater inclusiveness in education and training to cater for people with disabilities or with special needs, and at the same time urges that teacher training be improved so as to equip teachers with the skills to be able to include, integrate and assist students with disabilities.

fordert, dass Aus- und Weiterbildungsangebote für auf Menschen mit Behinderungen oder besonderen Bedürfnissen inklusiver gestaltet werden, und fordert gleichzeitig mit Nachdruck, dass die Lehrerausbildung dahingehend verbessert wird, dass Lehrer in der Lage sind, Schüler mit Behinderungen einzubeziehen, zu integrieren und zu unterstützen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Teachers' basic salaries can also increase due to allowances to reflect extra qualifications, performance evaluation, or for teaching children with special needs.

Die Grundgehälter von Lehrkräften können auch durch Zulagen aufgestockt werden, die aufgrund von Zusatzqualifikationen, Leistungsbewertungen oder für das Unterrichten von Kindern mit besonderen Bedürfnissen gewährt werden.


36% of EU teachers work in schools where there is a shortage of qualified and/or well-performing teachers (mainly concerns NL, RO, EE, UK-ENG, with FR, NL, HR, ES, EE reporting shortages of teachers for pupils with special needs), according to school leaders (principals).

36 % der Lehrkräfte in der EU arbeiten an Schulen, in denen laut Schulleitern ein Mangel an qualifizierten und/oder leistungsfähigen Lehrern besteht (hauptsächlich in NL, RO, EE, UK-ENG, wobei FR, NL, HR, ES, EE einen Mangel an Lehrkräften für Schüler mit besonderen Bedürfnissen melden).


As part of an integrated approach, Member States should, as a matter of priority in the area of education: · eliminate school segregation and misuse of special needs education; · enforce full compulsory education and promote vocational training; · increase enrolment in early childhood education and care; · improve teacher training and school mediation; · raise parents' awareness of the ...[+++]

Als Teil eines integrierten Ansatzes sollten die Mitgliedstaaten im Bildungsbereich vorrangig · die Segregation in Schulen und den missbräuchlichen Einsatz der Sonderpädagogik beseitigen, · die Schulpflicht vollständig durchsetzen und die Berufsbildung fördern, · die Einbeziehung von Roma-Kindern in die frühkindliche Erziehung und Betreuung verstärken, · die Lehrerausbildung und die Schulmediation verbessern, · die Eltern für die Bedeutung von Bildung sensibilisieren.


Spain is setting up new mediation programmes to help reduce early school leaving and absenteeism (in primary education, the objective is to reduce it from 22.5% today to 15% by 2015 and to 10% by 2020). The Kauhajoki model in Finland is based on three instructors with Roma background. A pre-school teacher provides support for the children and families participating in early childhood education; a special ...[+++]

Spanien führt neue Mediationsprogramme ein, um Schulabbruch und schulischen Absentismus zu verringern (in der Grundschulausbildung soll die entsprechende Quote von derzeit 22,5 % bis zum Jahr 2015 auf 15 % und bis zum Jahr 2020 auf 10 % reduziert werden. Beim finnischen Kauhajoki-Modell sind drei Lehrpersonen mit Roma-Hintergrund beteiligt. Ein Vorschullehrer unterstützt Kinder und Familien, die an Früherziehungsprogrammen teilnehmen. Ein in Sonderpädagogik ausgebildeter Assistent hilft Schülern, die eine allgemeinbildende Schule besuchen. Ein Fallmanager unterstützt junge Erwachsene bei weiterem Lernen bzw. weiteren Studien und der Such ...[+++]


Moreover, teachers are increasingly called upon to teach classes that have pupils from different cultures, mother tongues, ability levels and levels of special needs.

Darüber hinaus stehen die Lehrkräfte in immer stärkerem Maße vor der Aufgabe, Klassen mit Schülern unterschiedlicher Kulturen und Muttersprachen zu unterrichten, die zudem unterschiedliche Begabungen und besondere Bedürfnisse haben.


In this judgment the Court had ruled against France, firstly for not having transposed Directives 89/48/EEC and 92/51/EEC establishing a general system for the recognition of diplomas concerning access to the profession of special needs teacher and exercise of the profession in the public service, and secondly for failure to fulfil its obligations under Article 39 of the EC Treaty by not taking into account the professional experience of applicants as part of the procedure for the recognition of special needs teachers’ dip ...[+++]

Frankreich war verurteilt worden, weil es zum einen die Richtlinien 89/48/EWG und 92/51/EWG über die allgemeine Regelung zur Anerkennung beruflicher Befähigungsnachweise nicht umgesetzt hat, soweit es die Aufnahme des Sozialpädagogenberufs (éducateur spécialisé) und dessen Ausübung im öffentlichen Dienst betrifft, und zum anderen, weil das Land seiner Verpflichtung aus Artikel 39 des EG-Vertrags nicht nachgekommen ist, bei der Anerkennung der Diplome von Sozialpädagogen auch die Berufserfahrung der Antragsteller zu berücksichtigen.


w