17. Points out that, in a market economy, innovation is not exclusively intended to meet major societal challenges but also plays a particularly important role in the manufacture of consumer-friendly and attractive products in the fields of leisure, technology, industry, culture and entertainment; points out that there is a vast international market for innovative high-tech leisure products (smart phones, tablet PCs, console games, portable recreational devices etc.), as well as a world market for social networking and innovative online services, in which European undertakings are playing a negligible role;
17. weist darauf
hin, dass in einer Marktwirtschaft die Innovation nicht ausschließlich der Bewältigung großer gesellschaftlicher Herausforderungen dient, sondern auch eine besonders wichtige Rolle bei der Herstellung verbraucherfreundlicher und attraktiver Produkte in den Bereichen Freizeit, Technologie, Industrie, Kultur und Unterhaltung spielt, und dass es einen riesigen internationalen Markt für innovative High-Tech-Freizeitprodukte gibt (Smartphones, Tablet-PCs, Konsolenspiele, tragbare Freizeitgeräte usw.) sowie einen Weltmarkt für Soziale Netzwerke und innovative Online-Dienste, auf denen europäische Unternehmen bislang noch eine
...[+++]untergeordnete Rolle spielen;