ÐÝñáí üìùò ôçò áíÜðôõîçò éêáíüôçôáò óå ó÷Ýóç ìå ôéò ïñéæüíôéåò ðñïôåñáéüôçôåò ôïõ ðñïãñÜììáôïò ÍÅÏËÁÉÁ, ç äñÜóç 5 åßíáé éäéáßôåñá áðïôåëåóìáôéêÞ ãéá ôç âåëôßùóç ôùí ðñáêôéêþí éêáíïôÞôùí ôïõ äéïñãáíùôÞ/åðéêåöáëÞò äñáóôçñéïôÞôùí ãéá íÝïõò (üðùò ôï äÝóéìï ôçò ïìÜäáò, ç åõáéóèçôïðïßçóç üóïí áöïñÜ äéáöïñåôéêÝò ðáéäáãùãéêÝò ðñïóåããßóåéò, ïé ìÝèïäïé åñãáóßáò êáé ôéò ôå÷íéêÝò ðáñïõóßáóçò).
Neben dem Auf- und Ausbau von Kapazitäten im Zusammenhang mit den horizontalen Prioritäten des JUGEND-Programms gilt die Aktion 5 als besonders wirksam zur Verbesserung der in der Jugendarbeit geforderten praktischen Fähigkeiten wie Teambildung, Kenntnis verschiedener pädagogischer Konzepte, Arbeitsmethoden und Präsentationstechniken.