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Administration and office expenses
Administrative expenses
Administrative personnel
Administrative service
Business and office expenses
Business and office overheads
Civil service administrative officer
Court administration officer
Court administrative officer
Court registrar
Entertainment expenses
Financial expenses
General and office expenses
General expenses
Government administrative officer
Home office expenses
Keep veterinary administration records
Local authority administrator
Office services
Oncost
Operating expenses
Operating general expenses
Overhead cost
Overheads
Produce and update veterinary administration records
Public administrative officer
Reimbursement of administrative expenses
Running costs
SG&A costs
SGA expenses
Tribunal administrative officer

Übersetzung für "Administration and office expenses " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
administration and office expenses | business and office expenses | business and office overheads | general and office expenses | operating expenses | operating general expenses

Geschäfts-und Büroaufwand | Geschäfts-und Bürokosten | Sachaufwand | Sachaufwand für das Bankgeschäft | sachliche Aufwendung


home office expenses

Aufwendungen für ein häusliches Arbeitszimmer


overheads [ administrative expenses | entertainment expenses | financial expenses | general expenses | oncost | overhead cost | running costs ]

Gemeinkosten [ allgemeine Kosten | Finanzierungskosten | Managementkosten | Repräsentationskosten | Verwaltungskosten | Werbungskosten | zusätzliche Kosten ]


selling, general and administrative costs | selling, general and administrative expenses | SG&A costs [Abbr.] | SGA expenses [Abbr.]

Vertriebs-, Gemein- und Verwaltungskosten | Vertriebs-, Verwaltungs- und Gemeinkosten | Vertriebs-, Verwaltungs- und sonstige Gemeinkosten | VVG-Kosten | SAG [Abbr.]


government administrative officer | local authority administrator | civil service administrative officer | public administrative officer

Verwaltungsbeamtin | Verwaltungsbediensteter im öffentlichen Dienst | Verwaltungsbeamter/Verwaltungsbeamtin | Verwaltungsbedienstete im öffentlichen Dienst


court administration officer | court registrar | court administrative officer | tribunal administrative officer

Gerichtsassistentin | Justizangestellter | Gerichtsschreiber | Justizfachangestellter/Justizfachangestellte


perform administrative record keeping in veterinary office | produce and update veterinary administration records | keep veterinary administration records | maintain administrative records in the veterinary office

Verwaltungsakten im Veterinäramt pflegen


administrative personnel [ administrative service | Office services(STW) ]

Verwaltungsberuf [ Verwaltungspersonal ]


general, administrative and operating expenses

Sach- und Betriebsaufwand


reimbursement of administrative expenses

Verwaltungskostenentschädigung
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All other farming costs not mentioned under the preceding codes (accountants' fees, secretarial services and office expenses, telephone charges, miscellaneous contributions and subscriptions, etc.).

Alle übrigen, unter den vorangegangenen Codes nicht erfassten Betriebsunkosten (Buchführungs- und Sekretariatskosten, Bürokosten, Telefongebühren, Beiträge, Abonnements usw.).


A private prosecution has been brought against Mr Hans-Peter Martin in the Vienna Regional Criminal Court on 6 June 2007 by Merkur Treuhand Wirtschaftstreuhand- und Steuerberatungs Gesellschaft mit beschränkter Haftung for commercial defamation pursuant to Section 152 of the Austrian Criminal Code on the ground that, both on his website www.hpmartin.net and in APA-OTS press release OTS0189 5 11 0473 NEF0006 in connection with the accusations against him (by the EU anti-fraud authority OLAF) of improper use of the secretarial assistance allowance for staff, he had claimed that it had been established after a comprehensive, detailed investigation that he had in no w ...[+++]

Am 6. Juni 2007 erhob die Merkur Treuhand Wirtschaftstreuhand- und Steuerberatungsgesellschaft mbH beim Landesgericht für Strafsachen Wien Privatanklage gegen Hans-Peter Martin wegen Kreditschädigung nach § 152 des Österreichischen Strafgesetzbuchs, weil dieser sowohl auf seiner Homepage www.hpmartin.net als auch im Wege einer APA OTS-Aussendung OTS0189 5 II 0473 NEF0006 im Zusammenhang mit den gegen ihn von Seiten des Europäischen Amts für Betrugsbekämpfung OLAF erhobenen Vorwürfen der missbräuchlichen Verwendung der Sekretariatszulage für Mitarbeiter die Behauptung verbreitet hat, dass in einer umfassenden Detailrecherche nunmehr festgestellt worden sei, dass ...[+++]


4. The expenditure of the Support Office shall include staff remuneration, administrative and infrastructure expenses, operating costs.

(4) Die Ausgaben des Unterstützungsbüros umfassen insbesondere die Bezüge des Personals, die Verwaltungs- und Infrastrukturausgaben und die Betriebskosten.


4. The expenditure of the Office shall include staff remuneration, administrative and infrastructure expenses, operating costs, and expenditure relating to contracts or agreements concluded by the Office.

4. Die Ausgaben des Büros umfassen insbesondere die Bezüge des Personals, die Verwaltungs- und Infrastrukturausgaben, die Betriebskosten und die Aufwendungen im Zusammenhang mit von dem Büro geschlossenen Verträgen oder Vereinbarungen.


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45. Notes that the appropriations which have to be allocated to the newly created line in the 2006 budget for Information Offices (Article 325) have not been activated due to the restrictions of nomenclature; calls on the Administration to present, every year, a detailed breakdown of the expenses related to the Information Offices, annexed to the draft estimates;

45. stellt fest, dass die Mittelansätze, die der im Haushaltsplan 2006 neu eingerichteten Haushaltslinie für Informationsbüros (Artikel 325) zugewiesen werden müssen, aufgrund der Beschränkungen der Nomenklatur nicht aktiviert worden sind; fordert die Verwaltung auf, jährlich eine ausführliche Aufstellung der Ausgaben im Zusammenhang mit den Informationsbüros als Anlage zum Entwurf des Haushaltsvoranschlags vorzulegen;


46. Notes that the appropriations which have to be allocated to the newly created line in the 2006 budget for Information Offices (Article 325) have not been activated due to the restrictions of nomenclature; calls on the Administration to present, every year, a detailed breakdown of the expenses related to the Information Offices, annexed to the draft estimates;

46. stellt fest, dass die Mittelansätze, die der im Haushaltsplan 2006 neu eingerichteten Haushaltslinie für Informationsbüros (Artikel 325) zugewiesen werden müssen, aufgrund der Beschränkungen des Eingliederungsplans nicht aktiviert worden sind; fordert die Verwaltung auf, jährlich eine ausführliche Aufstellung der Ausgaben im Zusammenhang mit den Informationsbüros als Anlage zum Entwurf des Haushaltsvoranschlags vorzulegen;


3. The eligible expenses may include the rental of suitable premises, the acquisition of office equipment, including computer hardware and software, administrative staff costs, overheads and legal and administrative fees.

(3) Zu den zuschussfähigen Ausgaben zählen die Miete bzw. Pacht für geeignete Gebäude und Grundstücke, der Erwerb von Büroausstattung einschließlich Computer-Hardware und -Software, die Kosten für Verwaltungspersonal, Gemeinkosten sowie Rechtskosten und Verwaltungsgebühren.


Assistance may also be used to cover the costs of actions linked to preparation, follow-up, control, audit and evaluation directly necessary for the administration of the programme and the attainment of its objectives, in particular studies, meetings, information and publicity, expenses linked to informatics networks aiming at information exchange, as well as any other expenses for administrative and technical assistance of which the Commission can avail itself for the administration of the programme.

Die Hilfe kann auch zur Finanzierung der Kosten von Maßnahmen verwendet werden, die mit der unmittelbar für die Verwaltung des Programms und die Erreichung seiner Ziele erforderlichen Vor- und Nachbereitung, Überwachung, Kontrolle und Bewertung verbunden sind, insbesondere Untersuchungen, Zusammenkünfte, Informations- und Öffentlichkeitsarbeit, Ausgaben für Computernetzwerke für den Informationsaustausch sowie sonstige Ausgaben für die administrative und technische Hilfe, die die Kommission für die Verwaltung des Programms in Anspruch nehmen kann.


- the cost of staff assigned to the project, corresponding to real salaries plus social security charges (and other costs making up remuneration), excluding staff expenditure, office expenses and other indirect administrative expenditure to be charged against indirect costs.

- die Aufwendungen für Personal, das für die Maßnahme eingesetzt wird; maßgeblich sind die tatsächlichen Arbeitsentgelte zuzüglich der Sozialabgaben (und weiterer, in die Vergütung eingehender Kosten), abzüglich der Personal-, Büro- und anderen indirekten Verwaltungsausgaben, die als indirekte Kosten verbucht werden.


A. whereas Parliament granted discharge to the Administrative Board of the Foundation on 4 May 1999 for the financial year 1997 on the basis of commitments to separate the duties of authorising and accounting officer, to enact a memorandum of understanding with the European Agency for Health and Safety in Bilbao and to improve day-to-day management by reducing the reliance on imprest accounts and by actively controlling mission expenses and study contracts ...[+++]

A. in der Erwägung, daß es dem Verwaltungsrat der Stiftung am 4. Mai 1999 die Entlastung für das Haushaltsjahr 1997 auf der Grundlage der Verpflichtung erteilt hat, die Aufgaben zwischen dem Anweisungsbefugten und dem Rechnungsführer zu trennen, eine Vereinbarung mit der Europäischen Agentur für Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz in Bilbao umzusetzen und den Alltagsbetrieb in der Verwaltung durch einen geringeren Einsatz von Zahlstellen und eine aktive Kontrolle der Dienstreiseausgaben und der Studienverträge zu verbessern,


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