Considering in particular that promoting low
rolling resistance tyres in the replacement market (75% of the tyre market) may be an effective way to contribute to the CO2 reduction target set in the Community strategy to reduce CO2 emissions from passenger cars and light duty vehicles, and having regard to the Commission's impact assessment launched to assess policy options on how to promote market transformation towards low rolling resistance tyres, in particular through the introduction of tyre energy labelling, this Regulation should be in line with the Commission's legislative proposal on energy labelling of tyres, a proposal which should h
owever be ...[+++]carefully balanced against safety considerations and other parameters such as noise and durability and which should also take into account the regulatory package on Advanced Safety Features and Tyres.Insbesondere die Förderung von rollwiderstandsarmen Reifen auf dem Austauschmarkt (75 % des Marktes für Reifen) könnte wirksam zur Erreichung der Ziele für die CO2-Verringerung beitragen, die in der Gemeinschaftsstrategie zur Verringerung der CO2-Emissionen von Personenkraftwagen und leichten Nutzfahrzeugen vereinbart wurden. Unter Berücksichtigung der Folgen
abschätzung der Kommission zur Einschätzung der politischen Möglichkeiten zur Förderung der Marktumstellung auf rollwiderstandsarme Reifen, insbesondere durch die Einführung der Energiekennzeichnung von Reifen, sollte sich diese Verordnung im Einklang mit dem Legislativvorschlag der
...[+++]Kommission zur Energiekennzeichnung von Reifen befinden. Bei diesem Vorschlag sollte allerdings auf eine sorgfältige Abwägung zwischen Sicherheitserfordernissen und anderen Aspekten, wie z.