Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
Dual duct air conditioning system
Dual duct system
Dual education system
Dual polarisation system
Dual polarization system
Dual system of apprenticeships
Dual system of vocational education and training
Dual vocational education system
Education system
Educational system
Examine education system
School system
Sector of education system
Teaching system
VET programme with three learning locations

Übersetzung für "Dual education system " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

duales Ausbildungssystem | duales System der Berufsbildung


dual polarisation system | dual polarization system

duales Polarisationssystem


dual duct air conditioning system | dual duct system

Zweikanal-Klimaanlage


analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

Bildungssystem analysieren


educational system [ school system | teaching system ]

Schulsystem




education system

Bildungssystem (1) | Bildungswesen (2) | Erziehungswesen (3)


dual system of vocational education and training | VET programme with three learning locations

duales Berufsbildungssystem | duales Ausbildungssystem | duales System der Berufsbildung | duales System | triales System
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Highlights the importance of reviving and promoting VET and increasing its attractiveness to young people so that it is not perceived as being inferior to other types of education; stresses the need to introduce or to further develop dual VET systems or elements of VET and work-based learning at all levels of education, in order to facilitate the acquisition of knowledge, insight, core employability and job-specific skills and competences; stresses, moreover, the need to ensure quality control and guidance by public institutions over the general content, learning goals, implementation, assessment and certification procedure of VET, in addition to the recognition and equivalence of qualifications; underlines that the exchange of best practices r ...[+++]

8. betont, dass die berufliche Bildung belebt und gefördert und ihre Attraktivität für junge Menschen erhöht werden muss, damit sie im Vergleich zu anderen Bildungswegen nicht als minderwertig angesehen wird; betont, dass duale Systeme der beruflichen Bildung oder Komponenten der beruflichen Bildung und arbeitsbasiertes Lernen auf allen Ebenen der Bildung eingeführt bzw., sofern bereits vorhanden, ausgebaut werden müssen, um den Erwerb von Kenntnissen, von Einblicken, von Kernkompetenzen für Beschäftigungsfähigkeit sowie von berufsspezifischen Fertigkeiten und Kompetenzen zu fördern; betont fer ...[+++]


9. Calls for an increased use of high-quality dual education systems which combine theoretical and practical teaching; stresses the importance of involvement of the social partners in building up these systems; calls on the Commission to draw up qualitative guidelines for a modern dual education system, backed up by a list of broadly defined, non-academic European key occupations;

9. fordert, dass hochwertige duale Ausbildungssysteme, die theoretischen und praktischen Unterricht verbinden, häufiger angewendet werden; betont, dass die Sozialpartner bei der Schaffung dieser Systeme unbedingt eingebunden werden müssen; fordert die Kommission auf, qualitative Richtlinien für ein modernes duales Ausbildungssystem mit einer Liste breit definierter, nicht akademischer europäischer Kernberufe zu erarbeiten;


R. whereas, by virtue of their emphasis on practical skills, dual education systems that combine classroom teaching with vocational training, and combined academic-vocational degree courses existing in a number of Member States, have proven their value during the crisis; whereas the Commission has repeatedly noted that effective dual education systems can guarantee a steady supply of qualified workers while keeping youth unemployment rates low;

R. in der Erwägung, dass sich die in einigen Mitgliedstaaten verwendeten dualen Ausbildungssysteme, die Schulunterricht und Berufsausbildung vereinen, und kombinierten akademisch-berufspraktischen Studiengänge durch ihren Praxisbezug besonders in der Krise bewährt haben; in der Erwägung, dass die Kommission wiederholt festgestellt hat, dass mit wirksamen dualen Ausbildungssystemen eine kontinuierliche Bereitstellung qualifizierter Arbeitskräfte und eine niedrige Jugendarbeitslosigkeit garantiert werden können;


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the ...[+++]

20. weist mit Nachdruck darauf hin, dass der Fachkräftemangel auch durch gezielte Bildungsmaßnahmen und Berufsausbildungsmaßnahmen und lebenslanges Lernen in den Mitgliedstaaten angegangen werden sollte, auch in den Betrieben; schlägt daher vor, die internationale Dimension des Mobilitätsprogramms für lebenslanges Lernen der EU auszuweiten; weist ferner nachdrücklich darauf hin, dass unterdurchschnittliche Leistungen und eine hohe Schulabbrecherrate bei Kindern von Wanderarbeitnehmern dadurch angegangen werden sollten, dass das Recht von Minderjährigen auf Bildung sichergestellt wird, und zwar durch Maßnahmen, die unter anderem Finanzierung, Stipendien, weitere Bildungswege und die Bereitstellung von Informationen über die Bildungssysteme ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the ...[+++]

20. weist mit Nachdruck darauf hin, dass der Fachkräftemangel auch durch gezielte Bildungsmaßnahmen und Berufsausbildungsmaßnahmen und lebenslanges Lernen in den Mitgliedstaaten angegangen werden sollte, auch in den Betrieben; schlägt daher vor, die internationale Dimension des Mobilitätsprogramms für lebenslanges Lernen der EU auszuweiten; weist ferner nachdrücklich darauf hin, dass unterdurchschnittliche Leistungen und eine hohe Schulabbrecherrate bei Kindern von Wanderarbeitnehmern dadurch angegangen werden sollten, dass das Recht von Minderjährigen auf Bildung sichergestellt wird, und zwar durch Maßnahmen, die unter anderem Finanzierung, Stipendien, weitere Bildungswege und die Bereitstellung von Informationen über die Bildungssysteme ...[+++]


emphasises that an important tool is the creation and support of dual education systems, under which relationships are established between students and their future employers from the start of their studies;

betont, dass eines der wichtigsten Instrumente die Entwicklung und Förderung dualer Ausbildungssysteme ist, bei denen schon zu Beginn der Ausbildung ein Arbeitsverhältnis zwischen den Auszubildenden und ihren künftigen Arbeitgebern geschaffen wird;


Improving the labour market relevance of education and training systems, facilitating the transition from education to work, and strengthening vocational education and training systems and their quality, including through mechanisms for skills anticipation, adaptation of curricula and the establishment and development of work-based learning systems, including dual learning systems and apprenticeship schemes

Verbesserung der Arbeitsmarktrelevanz der Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung, Erleichterung des Übergangs von der Bildung zur Beschäftigung und Stärkung der Systeme der beruflichen Bildung und Weiterbildung und deren Qualität, unter anderem durch Mechanismen für die Antizipierung des Qualifikationsbedarfs, die Erstellung von Lehrplänen sowie die Einrichtung und Entwicklung beruflicher Bildungssysteme, darunter duale Bildungssysteme und Ausbildungswege


Improving the labour market relevance of education and training systems, facilitating the transition from education to work, and strengthening vocational education and training systems and their quality, including through mechanisms for skills anticipation, adaptation of curricula and the establishment and development of work-based learning systems, including dual learning systems and apprenticeship schemes;

Verbesserung der Arbeitsmarktrelevanz der Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung, Erleichterung des Übergangs von der Bildung zur Beschäftigung und Stärkung der Systeme der beruflichen Bildung und Weiterbildung und deren Qualität, unter anderem durch Mechanismen für die Antizipierung des Qualifikationsbedarfs, die Erstellung von Lehrplänen sowie die Einrichtung und Entwicklung beruflicher Bildungssysteme, darunter duale Bildungssysteme und Ausbildungswege;


which represent education and training courses of a total duration of at least thirteen years, comprising three years of vocational training in a specialised school (MBO-scheme) or alternatively three years of vocational training in the dual apprenticeship system (LLW), both of which culminate in an examination’.

„Die betreffenden Bildungs- und Ausbildungsgänge haben eine Gesamtdauer von mindestens 13 Jahren und umfassen entweder drei Jahre berufliche Ausbildung an einer Fachschule (‚MBO‘-System) oder alternativ dazu drei Jahre berufliche Ausbildung innerhalb des dualen Lehrlingsausbildungssystems (‚LLW‘); beide Ausbildungsgänge schließen mit einer Prüfung ab.“


3.Within constitutional and financial limits and in the framework of their own structures and policies, the Member States and the Commission are requested, in accordance with the principle of subsidiarity, to promote the following activities: (a) making the collection and documentary processing of information more systematic and more effective by using the new technologies to the full; (b)making the various specialized sources of information more accessible by fostering cooperation between the units of the network and the information structures and services concerning education and training at both national and Community level; (c)cond ...[+++]

3.Die Mitgliedstaaten und die Kommission werden aufgefordert, im Rahmen der verfassungsmässigen und finanziellen Grenzen sowie ihrer spezifischen Politiken und Strukturen, dem Prinzip der Subsidiarität folgend, nachstehende Tätigkeiten zu fördern: a) kohärentere und effizientere Gestaltung des Sammelns und der dokumentarischen Bearbeitung der Informationen durch Ausschöpfen der Möglichkeiten der neuen Technologien; b)Erleichterung des Zugangs zu den verschiedenen fachspezifischen Informationsquellen durch Förderung der Zusammenarbeit zwischen den Informationsstellen des Netzes sowie den Bildungs- und Ausbildungsinformationsdiensten auf nationaler und auf Gemeinschaftsebene; c)Überprüfung der Arbeitsmethoden zur Gewährleistung einer besser ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'Dual education system' ->

Date index: 2021-10-22
w