Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education system
Educational system
Examination for the Federal PET Diploma
Examine building systems
Examine education system
Inspect building system
Inspect building systems
Inspecting building systems
Modernisation agenda for higher education
School system
Secondary vocational education system
Sector of education system
Teaching system

Übersetzung für "Examine education system " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

Bildungssystem analysieren


inspect building system | inspecting building systems | examine building systems | inspect building systems

Gebäudesysteme inspizieren | Gebäudesysteme untersuchen


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

duales Ausbildungssystem | duales System der Berufsbildung


educational system [ school system | teaching system ]

Schulsystem


modernisation agenda for higher education | Supporting growth and jobs – an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems

Wachstum und Beschäftigung unterstützen – eine Agenda für die Modernisierung von Europas Hochschulsystemen


secondary vocational education system

berufsbildendes Sekundarschulsystem




education system

Bildungssystem (1) | Bildungswesen (2) | Erziehungswesen (3)


examination for the Federal Diploma of Higher Education | examination for the Federal PET Diploma

eidgenössische Berufsprüfung (1) | Berufsprüfung (2) [ BP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report also covers topics such as early childhood education systems, intergenerational mobility in higher education, factors that influence education spending, career expectations among 15-year-olds, the makeup of the teaching force and the impact of examinations on access to secondary and higher education.

Weiterhin werden in dem Bericht Themen aufgegriffen wie Systeme für frühkindliche Bildung und generationenübergreifende Mobilität im Hochschulbereich, Faktoren, die die Bildungsausgaben beeinflussen, die Bildungserwartungen 15-Jähriger, die Zusammensetzung des Lehrkörpers und die Bedeutung von Prüfungen für den Zugang zur Sekundar- und Hochschulbildung.


It is accompanied by a Commission staff paper that examines recent developments in European higher education systems and by the study 'Modernisation of higher education in Europe: funding and the social dimension' that examines trends in funding higher education and policies for opening up access to higher education (IP/11/1037).

Sie wird von einer Arbeitsunterlage der Kommissionsdienststellen begleitet, in der die neuesten Entwicklungen in den europäischen Hochschulsystemen untersucht werden, sowie von einer Studie über die Modernisierung der Hochschulbildung in Europa (Finanzierung und soziale Dimension), in der auf die Trends bei der Finanzierung der Hochschulbildung und der Strategien zur Öffnung der Hochschulbildung eingegangen wird (IP/11/1037).


99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. fordert die Kommission auf, das Zusammenspiel zwischen der Richtlinie 2005/36/EG über die Anerkennung von Berufsqualifikationen, dem Bologna-Prozess in der Hochschulbildung und dem Kopenhagen-Prozess für die berufliche Aus- und Weiterbildung mit einer besseren Nutzung des Europäischen Qualifikationsrahmens und des Europäischen Leistungspunktesystems für die Berufsbildung (ECVET) sowie des Europasses zu prüfen und engere Synergien zwischen ihnen herzustellen; ist der Ansicht, dass die Mitgliedstaaten weiterhin entsprechend ihrer jeweiligen gesellschaftlichen und kulturellen Besonderheiten für die Gestaltung ihrer Bildungssysteme zust ...[+++]


6. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

6. fordert die Kommission auf, das Zusammenspiel zwischen der Richtlinie 2005/36/EG über die Anerkennung von Berufsqualifikationen, dem Bologna-Prozess in der Hochschulbildung und dem Kopenhagen-Prozess für die berufliche Aus- und Weiterbildung mit einer besseren Nutzung des Europäischen Qualifikationsrahmens und des Europäischen Leistungspunktesystems für die Berufsbildung (ECVET) sowie des Europasses zu prüfen und engere Synergien zwischen ihnen herzustellen; ist der Ansicht, dass die Mitgliedstaaten weiterhin entsprechend ihrer jeweiligen gesellschaftlichen und kulturellen Besonderheiten für die Gestaltung ihrer Bildungssysteme zustä ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
99. Calls on the Commission to examine the interaction – and establish closer synergies – between Directive 2005/36/EC on the recognition of professional qualifications, the Bologna Process on higher education and the Copenhagen process on vocational education and training, with improved use of the European Qualifications Framework, the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) and Europass; maintains that Member States should retain competence in the organisation of their educational ...[+++]

99. fordert die Kommission auf, das Zusammenspiel zwischen der Richtlinie 2005/36/EG über die Anerkennung von Berufsqualifikationen, dem Bologna-Prozess in der Hochschulbildung und dem Kopenhagen-Prozess für die berufliche Aus- und Weiterbildung mit einer besseren Nutzung des Europäischen Qualifikationsrahmens und des Europäischen Leistungspunktesystems für die Berufsbildung (ECVET) sowie des Europasses zu prüfen und engere Synergien zwischen ihnen herzustellen; ist der Ansicht, dass die Mitgliedstaaten weiterhin entsprechend ihrer jeweiligen gesellschaftlichen und kulturellen Besonderheiten für die Gestaltung ihrer Bildungssysteme zust ...[+++]


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin and disability (other than socio-economic) should be included;

6. ist der Ansicht, dass zur Fortsetzung einer Prüfung der Effektivität/Effizienz und Gerechtigkeit von Bildungssystemen in Europa die Terminologie sowohl für Effektivität/Effizienz als auch für Gerechtigkeit klargestellt werden sollte und dass zur Prüfung des letztgenannten Aspekts individuelle Merkmale wie Geschlecht, ethnische Herkunft oder Behinderung (andere als sozioökonomische Aspekte) einbezogen werden sollten;


6. Believes that in order to proceed with an examination of effectiveness/efficiency and equity of education systems in Europe, the terminology, both for effectiveness/efficiency and for equity, should be clarified; for the examination of the latter, individual characteristics such as gender, ethnic origin or disability (other than socio-economic) should be included;

6. ist der Ansicht, dass zur Fortsetzung einer Prüfung der Effektivität/Effizienz und Gerechtigkeit von Bildungssystemen in Europa die Terminologie sowohl für Effektivität/Effizienz als auch für Gerechtigkeit klargestellt werden sollte und dass zur Prüfung des letztgenannten Aspekts individuelle Merkmale wie Geschlecht, ethnische Herkunft oder Behinderung (andere als sozioökonomische Aspekte) einbezogen werden sollten;


Relative efficiency within education systems is usually measured through test and examination results, while their efficiency in relation to wider society and the economy is measured through private and social rates of return.

Die relative Effizienz von Bildungssystemen wird in der Regel auf Grundlage von Test- und Prüfungsergebnissen festgestellt, während die Effizienz für Wirtschaft und Gesellschaft anhand der privaten und sozialen Erträge ermittelt wird.


It therefore asks the Commission to ensure that the report on the outcome of the debate is given wide distribution and to encourage further reflection on the subject; EMPHASIZES that the dialogue between the competent authorities in the two areas of recognition must be integrated with the normal activities of existing national structures; INVITES the Member States and the Commission to encourage improved coordination between the national structures concerned with disseminating information in the two areas of recognition, such as the NARIC, the Euro-Info-Centres etc., and to reinforce databases such as ORTELIUS, so as to promote greater transparency of higher education systems ...[+++] INVITES higher education establishments, professional organizations and other competent authorities to continue discussions so as to ensure that sufficient provision is made in curricula for the needs of the professions at European level; INVITES the Commission: - to encourage representatives of the economic and professional world, the social partners and students to participate in all appropriate "Thematic Networks" set up under SOCRATES, - to examine more specifically among the suggestions put forward in the course of the debate, in cooperation with the Member States, = possibilities for the introduction on a voluntary basis of a European administrative annex to the diploma.

Zu diesem Zweck ersucht er die Kommission, für eine umfassende Verbreitung des Berichts über die Ergebnisse der Aussprache Sorge zu tragen und weitere diesbezügliche Überlegungen zu fördern; BETONT, daß der Dialog zwischen den zuständigen Behörden in den beiden Bereichen der Anerkennung in die laufenden Arbeiten der bestehenden einzels- taatlichen Strukturen integriert werden muß; ERSUCHT die Mitgliedstaaten und die Kommission, eine bessere Koordinierung der einzelstaatlichen Strukturen zu fördern, die für die Weitergabe von Informationen über die beiden Anerkennungsbereiche zuständig sind, wie die NARIC (Informationszentren für die An ...[+++]


· establishing a working group of national education experts to examining the role which education systems should play with regard to the introduction of the euro and to promote an exchange of information on existing actions.

· eine Arbeitsgruppe aus nationalen Bildungsexperten einsetzt, die untersuchen soll, welche Rolle die Bildungssysteme bei der Einführung des Euro spielen sollen, und die einen Informationsaustausch über bereits angelaufene Maßnahmen in diesem Bereich fördern soll.


w