Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise superiors on military operations
CONCORDIA
CPSO
Comment to superiors about military manoeuvres
Complete military missions
EU military mission
EU military operation
EU non-executive military mission
European Union military mission
European Union military operation
Execute military operations
Implement military operations
MOp Dir
Military Operations Directorate
Military combat capabilities
Military combat performance
Military combat techniques
Military operation
Military operational approaches
Operation
Operation Concordia
Perform military operations
Recommend to superiors on military operations
To end a military operation
To terminate a military operation

Übersetzung für "Execute military operations " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
execute military operations | implement military operations | complete military missions | perform military operations

militärische Operationen durchführen


EU military mission [ EU military operation | European Union military mission | European Union military operation ]

Militärmission der EU [ Militäreinsatz der EU | Militäreinsatz der Europäischen Union | Militärmission der Europäischen Union ]


comment to superiors about military manoeuvres | recommend to superiors on military operations | advise superiors on military operations | make suggestions to superiors about military manoeuvres

Vorgesetzte über militärische Operationen beraten


military combat capabilities | military combat performance | military combat techniques | military operational approaches

militärische Kampftechniken


to end a military operation | to terminate a military operation

eine militärische Operation beendigen


EU military mission | EU non-executive military mission

militärische Mission | Militärmission


CONCORDIA | European Union military operation in the Former Yugoslav Republic of Macedonia | Operation Concordia

militärische Operation der Europäischen Union in der ehemaligen jugoslawischen Republik Mazedonien | Operation Concordia


Commission on Swiss Military Operations for International Peace Support (1) | Commission on Swiss Military Operations for the Promotion of International Peace Support (2) [ CPSO ]

Kommission für militärische Einsätze der Schweiz zur internationalen Friedensförderung [ KPSO ]




Military Operations Directorate [ MOp Dir ]

Untergruppe Operationen [ UG Op ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It establishes a military command and control structure, the Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS)part of the European External Action Service (EEAS), to provide support to the Director of the MPCC (who is also Director-General of the EUMS) in his role as operations commander for non-executive*EU military operations.

Mit diesem Beschluss wird ein militärischer Planungs- und Durchführungsstab, der Military Planning and Conduct Capability (MPCC), innerhalb des Militärstabs der EU (EUMS) eingerichtet. Der EUMS ist Bestandteil des Europäischen Auswärtigen Dienstes (EAD). Der MPCC soll den Direktor des MPCC (der zugleich als Generaldirektor des EUMS fungiert) bei der Wahrnehmung seiner Aufgaben als Operationsbefehlshaber bei militärischen EU-Missionen ohne Exekutivbefugnisse*unterstützen.


1. The responsibility for the operational planning and conduct of EU non-executive military missions at the military strategic level shall be assigned to the Director of the Military Planning and Conduct Capability (MPCC).

(1) Die Verantwortung für die operative Planung und Durchführung militärischer Missionen der EU ohne Exekutivbefugnisse auf der militärisch-strategischen Ebene wird dem Direktor des Militärischen Planungs- und Durchführungsstabs (Military Planning and Conduct Capability — MPCC) übertragen.


In its conclusions of 6 March 2017, the Council agreed to establish, as a short term objective, a Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS) in Brussels, which will be responsible at the strategic level for the operational planning and conduct of non-executive military missions, working under the political control and strategic direction of the Political and Security Committee (PSC).

In seinen Schlussfolgerungen vom 6. März 2017 hat der Rat sich darauf verständigt, als kurzfristiges Ziel einen Militärischen Planungs- und Durchführungsstab (Military Planning and Conduct Capability — MPCC) innerhalb des Militärstabs der EU (EUMS) in Brüssel einzurichten, der auf strategischer Ebene für die operative Planung und Durchführung von militärischen Missionen ohne Exekutivbefugnisse zuständig ist und unter der politischen Aufsicht und strategischen Leitung des Politischen und Sicherheitspolitischen Komitees (PSK) arbeitet.


1. In line with agreed EU principles for command and control, and in accordance with the revised Terms of Reference of the EUMS, the MPCC shall support the Director of the MPCC in exercising his or her functions as missions' commander, as the static, out-of-area command and control structure at the military strategic level which is responsible for the operational planning and conduct of non-executive military missions, including the building up, launching, sustaining and r ...[+++]

(1) In Übereinstimmung mit vereinbarten Befehls- und Führungsgrundsätzen der EU und gemäß des überarbeiteten Mandates des EUMS unterstützt der MPCC den Direktor des MPCC bei der Wahrnehmung seiner Aufgaben als Befehlshaber der Missionen als statische Befehls- und Führungsstruktur außerhalb des Einsatzgebiets auf militärisch-strategischer Ebene, die für die operative Planung und Durchführung militärischer Missionen ohne Exekutivbefugnisse, einschließlich Aufwuchs, Verlegung, Unterhaltung sowie Rückführung von Einsatzkräften der Union, verantwortlich ist.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Incremental costs necessary for exploratory missions and preparations (in particular fact-finding missions and reconnaissance) by military and civilian personnel with a view to a specific Union military operation: transport, accommodation, use of operational communications tools, recruitment of local civilian personnel for the execution of the mission, e.g. interpreters and drivers.

Mehrkosten, die für Sondierungsmissionen und Vorbereitungen (insbesondere Erkundungsmissionen und Aufklärung) des Militär- und Zivilpersonals im Hinblick auf eine bestimmte Militäroperation der Union erforderlich sind: Transport, Unterbringung, Nutzung der operativen Kommunikationsmittel, Einstellung von lokalem zivilen Personal zur Durchführung der Mission (Dolmetscher, Fahrer usw.).


50 Urges much closer and more regular collaboration at a political level between the VP/HR and the Secretary-General of NATO for the purposes of risk assessment, resource management, policy planning and the execution of operations, both civilian and military; stresses the need to develop existing EU‑NATO operational cooperation frameworks, starting from the Berlin Plus agreements, the implementation of which is still blocked by Turkey;

50. fordert eindringlich eine weitaus engere und regelmäßigere Zusammenarbeit auf politischer Ebene zwischen der VP/HV und dem Generalsekretär der NATO, wobei folgende Zwecke im Mittelpunkt stehen sollten: die Bewertung von Risiken, das Management von Ressourcen, die Strategieplanung und die Durchführung von zivilen und militärischen Missionen; hebt hervor, dass der bestehende Rahmen für die operative Zusammenarbeit zwischen der EU und der NATO auf der Grundlage der Berlin-plus-Vereinbarungen erweitert werden muss, deren Umsetzung nach wie vor von der Türkei blockiert wird;


50 Urges much closer and more regular collaboration at a political level between the VP/HR and the Secretary-General of NATO for the purposes of risk assessment, resource management, policy planning and the execution of operations, both civilian and military; stresses the need to develop existing EU-NATO operational cooperation frameworks, starting from the Berlin Plus agreements, the implementation of which is still blocked by Turkey;

50. fordert eindringlich eine weitaus engere und regelmäßigere Zusammenarbeit auf politischer Ebene zwischen der VP/HV und dem Generalsekretär der NATO, wobei folgende Zwecke im Mittelpunkt stehen sollten: die Bewertung von Risiken, das Management von Ressourcen, die Strategieplanung und die Durchführung von zivilen und militärischen Missionen; hebt hervor, dass der bestehende Rahmen für die operative Zusammenarbeit zwischen der EU und der NATO auf der Grundlage der Berlin-plus-Vereinbarungen erweitert werden muss, deren Umsetzung nach wie vor von der Türkei blockiert wird;


4. Notes the new strategic concept of NATO which, in addition to maintaining its role as a military alliance, aims to build up its capacity to act as a political and security community, working in partnership with the EU; notes the complementarities existing between NATO’s goals and those laid down in Article 43 TEU; warns, therefore, against the costly duplication of effort between the two organisations and the consequent waste of resources, and urges much closer and more regular political collaboration between the EU High Representative and the Secretary-General of NATO for the purposes of risk assessment, resource management, policy plannin ...[+++]

4. weist auf das neue strategische Konzept der NATO hin, das abgesehen von der Weiterführung ihrer Rolle als Militärbündnis darauf ausgerichtet ist, ihre Kapazitäten auszubauen, um als politische und sicherheitspolitische Gemeinschaft mit der EU als Partner zusammenzuarbeiten; weist auf die Übereinstimmungen hin, die zwischen den Zielen der NATO und den in Artikel 43 EUV angeführten Zielen bestehen; warnt daher vor kostenträchtigen Überschneidungen zwischen den beiden Organisationen und daraus resultierender Ressourcenverschwendung und fordert nachdrücklich eine engere und regelmäßigere politische Zusammenarbeit zwischen der Hohen Vertreterin der EU und dem NATO-Generalsekretär zum Zwecke der Risikobeurteilung, des Ressourcenmanagements, der politischen P ...[+++]


34. Welcomes the development of the concept of Integrated Police Units (IPUs), i.e. robust, rapidly deployable, flexible and interoperable forces able to perform executive law-enforcement tasks, which, in certain circumstances, can also be deployed as part of a military operation and under military command; notes the successful application of this concept in Bosnia and Herzegovina as part of EUFOR Althea and in Kosovo within EULEX; highlights the need for such units, which are especially well-suited to interveni ...[+++]

34. begrüßt die Entwicklung des Konzepts Integrierter Polizeieinheiten (IPU), d. h. robuster, rasch einsatzfähiger, flexibler und interoperabler Kräfte, die in der Lage sind, Exekutivaufgaben der Rechtsdurchsetzung wahrzunehmen und die unter bestimmten Umständen auch als Teil einer Militäroperation und unter militärischem Kommando eingesetzt werden können; stellt die erfolgreiche Anwendung dieses Konzepts in Bosnien und Herzegowina als Teil von EUFOR Althea und im Kosovo innerhalb der EULEX fest; betont den Bedarf an solchen Einheiten, die besonders gut für den Einsatz in nicht stabilisierten Situationen und insbesondere während des Üb ...[+++]


34. Welcomes the development of the concept of Integrated Police Units (IPUs), i.e. robust, rapidly deployable, flexible and interoperable forces able to perform executive law-enforcement tasks, which, in certain circumstances, can also be deployed as part of a military operation and under military command; notes the successful application of this concept in Bosnia and Herzegovina as part of EUFOR Althea and in Kosovo within EULEX; highlights the need for such units, which are especially well-suited to interveni ...[+++]

34. begrüßt die Entwicklung des Konzepts Integrierter Polizeieinheiten (IPU), d. h. robuster, rasch einsatzfähiger, flexibler und interoperabler Kräfte, die in der Lage sind, Exekutivaufgaben der Rechtsdurchsetzung wahrzunehmen und die unter bestimmten Umständen auch als Teil einer Militäroperation und unter militärischem Kommando eingesetzt werden können; stellt die erfolgreiche Anwendung dieses Konzepts in Bosnien und Herzegowina als Teil von EUFOR Althea und im Kosovo innerhalb der EULEX fest; betont den Bedarf an solchen Einheiten, die besonders gut für den Einsatz in nicht stabilisierten Situationen und insbesondere während des Üb ...[+++]


w