Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Ascertain learning disorders
Assessment of learning outcomes
Capital-intensive authoring of learning material
Certification of learning outcomes
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Earmark the choreographic materials
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Learn the choreographic material
Learn the choreography
Learning materials
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Multi-media material for advanced learning
Programmed instruction
Programmed learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Reharse the choreographic material
Teaching and learning material
Teaching by computer
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Übersetzung für "Learning materials " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


capital-intensive authoring of learning material

kapitalintensive Zusammenstellung des Lernmaterials




earmark the choreographic materials | learn the choreography | learn the choreographic material | reharse the choreographic material

choreografisches Material lernen | choreographisches Material lernen


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

fher Spracherwerb


multi-media material for advanced learning

multimediales Material für fortgeschrittene Lernprozesse


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

Lehr- und Lernmittel der Montessori-Pädagogik


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

Lernschwächen feststellen | Lernstörungen feststellen | Teilleistungsschwächen identifizieren


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

Validierung von Bildungsleistungen


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

automatisierter Unterricht [ computerunterstützter Unterricht | programmierter Unterricht | rechnerunterstützter Unterricht ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Socrates and Leonardo da Vinci programmes, and their successors, can play a greater part in promoting linguistic diversity by funding projects to raise awareness about and encourage the learning of so-called 'regional' 'minority' and migrant languages, to improve the quality of the teaching of these languages, to improve access to learning opportunities in them; to encourage the production, adaptation and exchange of learning materials in them and to encourage the exchange of information and best practice in this field.

Die Programme SOKRATES und LEONARDO DA VINCI und ihre Nachfolgeprogramme können bei Förderung der Sprachenvielfalt eine größere Rolle spielen, indem sie Projekte bezuschussen, die für das Erlernen der so genannten Regional-, Minderheiten- und Migrantensprachen sensibilisieren oder dazu ermuntern; die die Qualität des Unterrichts in diesen Sprachen verbessern; den Zugang zu entsprechenden Lernangeboten erleichtern; die Produktion, die Anpassung und den Austausch entsprechender Lernmaterialien unterstützen und den Austausch von Informationen und vorbildlichen Verfahren in diesem Bereich fördern.


In a rapidly growing market, quality and relevance of learning material, services and learning processes is important, particularly in terms of consumer protection, motivation and effective use of resources [58].

In einem rasch wachsenden Markt sind Qua lität und Relevanz der Lernmaterialien, Dienstleistungen und Lernprozesse wesent lich, vor allem bezüglich Verbraucherschutz, Motivation und effiziente Mittel verwen dung [58].


27. Calls for the EU and its Member States to promote the issue of education for children in emergencies and protracted crises at the World Humanitarian Summit, ensuring that this theme has an adequate place in the outcome document; calls for them also to promote common standards for a learning framework and the dissemination of best practices on alternative learning modalities, such as self- and long-distance learning materials; stresses that mechanisms, tools and capacities should be developed in order to align education plans and budgets across humanitarian response, recovery/transition and development;

27. fordert die EU und die Mitgliedstaaten auf, das Thema der Bildung für Kinder in Notsituationen und langandauernden Krisensituationen beim Weltgipfel für humanitäre Hilfe in den Vordergrund zu stellen, um sicherzustellen, dass ihm im Abschlussdokument in angemessener Weise Rechnung getragen wird; fordert sie ferner auf, sich für gemeinsame Normen für einen Bildungsrahmen und die Verbreitung bewährter Verfahren für alternative Lernkonzepte, wie etwa Selbstlern- und Fernunterrichtmaterial, einzusetzen; betont, dass Mechanismen, Instrumente und Kapazitäten geschaffen werden sollten, um im Rahmen aller humanitären Maßnahmen, Wiederaufba ...[+++]


27. Calls for the EU and its Member States to promote the issue of education for children in emergencies and protracted crises at the World Humanitarian Summit, ensuring that this theme has an adequate place in the outcome document; calls for them also to promote common standards for a learning framework and the dissemination of best practices on alternative learning modalities, such as self- and long-distance learning materials; stresses that mechanisms, tools and capacities should be developed in order to align education plans and budgets across humanitarian response, recovery/transition and development;

27. fordert die EU und die Mitgliedstaaten auf, das Thema der Bildung für Kinder in Notsituationen und langandauernden Krisensituationen beim Weltgipfel für humanitäre Hilfe in den Vordergrund zu stellen, um sicherzustellen, dass ihm im Abschlussdokument in angemessener Weise Rechnung getragen wird; fordert sie ferner auf, sich für gemeinsame Normen für einen Bildungsrahmen und die Verbreitung bewährter Verfahren für alternative Lernkonzepte, wie etwa Selbstlern- und Fernunterrichtmaterial, einzusetzen; betont, dass Mechanismen, Instrumente und Kapazitäten geschaffen werden sollten, um im Rahmen aller humanitären Maßnahmen, Wiederaufba ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
S. whereas innovative, inclusive and holistic approaches to education in emergencies have been developed by several EU partners such as the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) with a view to ensuring access to quality education for refugee children affected by ongoing conflicts; whereas this approach combines children’s short-term humanitarian and long-term development needs and includes the development of interactive self-learning materials, psycho-social support, safe learning and recreational spaces, safety and security awareness-raising and capacity-building activities;

S. in der Erwägung, dass innovative, inklusive und ganzheitliche Ansätze für die Bildung in Notsituationen von mehreren Partnern der EU, wie etwa dem Hilfswerk der Vereinten Nationen für Palästinaflüchtlinge im Nahen Osten (UNRWA), entwickelt worden sind, um minderjährigen Flüchtlingen, die von andauernden Konflikten betroffen sind, Zugang zu hochwertiger Bildung zu verschaffen; in der Erwägung, dass dieser Ansatz die kurzfristigen humanitären und die langfristigen Entwicklungsbedürfnisse von Kindern verbindet und die Entwicklung von interaktivem Selbstlernmaterial, psychosoziale Unterstützung, sichere Lern- und Erholungsumgebungen, di ...[+++]


26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;

26. weist darauf hin, dass Grundkenntnisse in Lesen und Rechnen zusätzlich Metakompetenzen und Soft Skills sowie Querschnittskompetenzen wie kritisches Denken und Lernkompetenz Voraussetzungen für den Erwerb digitaler Kompetenzen und die effiziente Nutzung von OER sind; fordert in diesem Zusammenhang die Kommission auf, die Auswirkungen von digitalen und/oder Online-Lehrmaterialien auf die Lernleistung von Lernenden eingehend zu bewerten, wobei nach Alter und Schulart differenziert werden muss;


26. Points out that basic literacy and numeracy skills, in addition to meta-skills and soft skills, as well as transversal skills, such as critical thinking and learning to learn, are a prerequisite for developing digital skills and using online educational materials, including OERs, effectively; calls, in this context, on the Commission to further assess the impact of digital and/or online learning materials on the learning performance of learners according to their age and school level;

26. weist darauf hin, dass Grundkenntnisse in Lesen und Rechnen zusätzlich Metakompetenzen und Soft Skills sowie Querschnittskompetenzen wie kritisches Denken und Lernkompetenz Voraussetzungen für den Erwerb digitaler Kompetenzen und die effiziente Nutzung von OER sind; fordert in diesem Zusammenhang die Kommission auf, die Auswirkungen von digitalen und/oder Online-Lehrmaterialien auf die Lernleistung von Lernenden eingehend zu bewerten, wobei nach Alter und Schulart differenziert werden muss;


developing new language learning materials, including online courses, and instruments for language testing.

die Entwicklung neuer Materialien für das Sprachenlernen, einschließlich Online-Kursen und Instrumenten zur Prüfung der sprachlichen Kompetenz.


(xv) to promote partnership between the public and private sectors as a contribution to the development of e-Learning in order to encourage exchange of experiences, the dialogue on future requirements for multimedia learning materials; and technology transfer.

xv) eine Partnerschaft von öffentlichem und privatem Sektor als Beitrag zur Entwicklung des eLearnings zu fördern, um den Austausch von Erfahrungen, den Dialog über künftige Anforderungen an multimediale Unterrichtsmaterialen und den Technologietransfer zu begünstigen.


(vii) to encourage the development of high-quality digital teaching and learning materials to ensure quality of online offers; to provide appropriate support mechanisms to facilitate the choice of quality products for teachers and managers of educational and training establishments.

vii) die Entwicklung hochwertiger digitaler Lehr- und Lernmaterialien zu fördern und die Qualität von Onlineangeboten sicherzustellen; geeignete Unterstützungsmechanismen bereitzustellen, um Lehrern und Leitern von Bildungs- und Ausbildungseinrichtungen die Wahl von Qualitätsprodukten zu erleichtern.




Andere haben gesucht : montessori learning equipment     montessori learning implements     montessori learning instruments     montessori learning tools     accreditation of learning outcomes     ascertain learning disorders     assessment of learning outcomes     capital-intensive authoring of learning material     certification of learning outcomes     computer-aided learning     computer-assisted learning     computerised teaching     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     earmark the choreographic materials     identify learning disorder     identify learning disorders     identifying learning disorders     learn the choreographic material     learn the choreography     learning materials     multi-media material for advanced learning     programmed instruction     programmed learning     recognition of learning outcomes     recognition of prior learning     reharse the choreographic material     teaching and learning material     teaching by computer     transferability of learning outcomes     validation of of learning outcomes     validation of prior learning     Learning materials     


datacenter (1): www.wordscope.de (v4.0.br)

'Learning materials' ->

Date index: 2022-02-20
w