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Assure no harmful effects on feed additives
Controlled feed
Down feed
Ensure no harmful effects on additives to feed
Ensure no harmful effects on feed additives
FADO
Feed motion directed to the interior
Feed motion towards the interior
Feed movement directed to the interior
Feed movement towards the interior
Follow feeding regimes for fin fish
Following feeding regimes for fin fish
Implement feeding regimes for fin fish
Implement fin fish feeding regimes
In-feed
Infeed
Limitation
Limitation of legal proceedings
Limitation period for prosecution
Limitation period for the execution of a penalty
Limitation period for the execution of a sentence
Limited feeding
Observe equipment feed
Observe machine feed
Observe machinery feed
Observe system feed
Prescriptive period for prosecution
Prescriptive period for the execution of a sentence
Procedural time limit
Prosecution time limit
Rationed feeding
Restricted feeding
Secure no harmful effects on feed additives
Statutory limitation period for prosecution
Time limit for prosecution
Time limit for the execution of a sentence

Übersetzung für "Limited feeding " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
limited feeding | rationed feeding | restricted feeding

restriktive Fütterung | verhaltene Fütterung


controlled feed | limited feeding | rationed feeding | restricted feeding

begrenzte Fütterung | gezügelte Fütterung | restriktive Fütterung | verhaltene Fütterung


down feed | feed motion directed to the interior | feed motion towards the interior | feed movement directed to the interior | feed movement towards the interior | infeed | in-feed

Tiefenvorschub


follow feeding regimes for fin fish | following feeding regimes for fin fish | implement feeding regimes for fin fish | implement fin fish feeding regimes

Fütterungsregimes für Fische umsetzen


assure no harmful effects on feed additives | ensure no harmful effects on additives to feed | ensure no harmful effects on feed additives | secure no harmful effects on feed additives

schädliche Folgen von Futtermittelzusatzstoffen ausschließen


observe machinery feed | observe system feed | observe equipment feed | observe machine feed

Maschinenbeschickung überwachen


limitation period for the execution of a sentence | statutory limitation period for the execution of a sentence | limitation period for the execution of a penalty | prescriptive period for the execution of a sentence | time limit for the execution of a sentence

Vollstreckungsverjährungsfrist


limitation period for prosecution | statutory limitation period for prosecution | prescriptive period for prosecution | prosecution time limit | time limit for prosecution

Verfolgungsverjährungsfrist


limitation of legal proceedings [ limitation | procedural time limit ]

Verfolgungsverjährung


EAER Ordinance of 26 October 2011 on the Production and Marketing of Feedstuffs, Feed Additives and Dietary Feed [ FADO ]

Verordnung des WBF vom 26. Oktober 2011 über die Produktion und das Inverkehrbringen von Futtermitteln, Futtermittelzusatzstoffen und Diätfuttermitteln | Futtermittelbuch-Verordnung [ FMBV ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The preparation of Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1079 was authorised without a time limit as feed additive for piglets by Commission Regulation (EC) No 1847/2003 and for sows by Commission Regulation (EC) No 2036/2005 .

Die Zubereitung aus Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1079 wurde mit der Verordnung (EG) Nr. 1847/2003 der Kommission als Zusatzstoff in Futtermitteln für Ferkel und mit der Verordnung (EG) Nr. 2036/2005 der Kommission für Sauen unbefristet zugelassen.


In that respect, the EFSA considers that notwithstanding its limitations, a 90-day feeding study in rodents with whole food or feed is, when justified, the primary additional study to address uncertainties identified in the course of the safety assessment.

Dabei betrachtet die EFSA trotz der Grenzen dieser Methode eine 90-tägige Fütterungsstudie mit ganzen Lebens- und Futtermitteln bei Nagetieren gegebenenfalls als wichtigste dieser zusätzlichen Untersuchungen zur Ausräumung der im Rahmen der Sicherheitsbewertung festgestellten Unsicherheiten.


72. Calls on the co-legislator, when negotiating the proposal for a regulation on the manufacture, placing on the market and use of medicated feed and repealing Council Directive 90/167/EEC (2014/0255(COD)) to ensure that it includes provisions aiming to substantially limit the use of medicated feed containing antimicrobials for food-producing animals, and in particular to strictly prohibit the preventive use of antimicrobials included in medicated feed;

72. fordert den Mitgesetzgeber auf, bei den Verhandlungen über den Vorschlag für eine Verordnung über die Herstellung, das Inverkehrbringen und die Verwendung von Arzneifuttermitteln sowie zur Aufhebung der Richtlinie 90/167/EWG des Rates (2014/0255(COD)) sicherzustellen, dass diese Verordnung Bestimmungen enthält, die zum Ziel haben, die Verwendung von Arzneifuttermitteln, die antimikrobielle Wirkstoffe enthalten, bei zur Nahrungsmittelerzeugung genutzten Tieren erheblich einzuschränken und insbesondere die präventive Verwendung antimikrobieller Wirkstoffe, die in Arzneifuttermitteln enthalten sind, streng zu verbieten;


73. Calls on the co-legislator, when negotiating the proposal for a regulation on the manufacture, placing on the market and use of medicated feed and repealing Council Directive 90/167/EEC (2014/0255 (COD)) to ensure that it includes provisions aiming to substantially limit the use of medicated feed containing antimicrobials for food-producing animals, and in particular to strictly prohibit the preventive use of antimicrobials included in medicated feed;

73. fordert den Mitgesetzgeber auf, bei den Verhandlungen über den Vorschlag für eine Verordnung über die Herstellung, das Inverkehrbringen und die Verwendung von Arzneifuttermitteln sowie zur Aufhebung der Richtlinie 90/167/EWG des Rates (2014/0255 (COD)) sicherzustellen, dass diese Verordnung Bestimmungen enthält, die zum Ziel haben, die Verwendung von Arzneifuttermitteln, die antimikrobielle Wirkstoffe enthalten, bei zur Nahrungsmittelerzeugung genutzten Tieren erheblich einzuschränken und insbesondere die präventive Verwendung antimikrobieller Wirkstoffe, die in Arzneifuttermitteln enthalten sind, streng zu verbieten;


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12. Stresses that, in order to expand the aquaculture industry in Europe, the sector relies on continuous development to decrease the feed factor of wild-caught protein to product; points out that the stocks of wild fish suitable for feed production are limited and in many cases overfished and therefore aquaculture development should focus more on herbivorous species and piscivorous species which can further significantly decrease the feed factor;

12. weist darauf hin, dass der EU-Aquakultursektor im Hinblick auf seine weitere Entwicklung danach strebt, den Anteil des aus Wildbeständen stammenden Eiweißes in den Futtermitteln, welcher gegenwärtig im günstigsten Fall in einem Verhältnis von 2,5 zu 1 steht, zu senken, dass die zur Futtermittelherstellung geeigneten wilden Fischbestände begrenzt und vielfach überfischt sind und dass man daher bei der Entwicklung der Aquakultur verstärkt auf pflanzen- und fischfressende Arten zurückgreifen sollte, mit denen sich dieser Anteil noch erheblich senken lässt;


12. Stresses that, in order to expand the aquaculture industry in Europe, the sector relies on continuous development to decrease the feed factor of wild-caught protein to product; points out that the stocks of wild fish suitable for feed production are limited and in many cases overfished and therefore aquaculture development should focus more on herbivorous species and piscivorous species which can further significantly decrease the feed factor;

12. weist darauf hin, dass der EU-Aquakultursektor im Hinblick auf seine weitere Entwicklung danach strebt, den Anteil des aus Wildbeständen stammenden Eiweißes in den Futtermitteln, welcher gegenwärtig im günstigsten Fall in einem Verhältnis von 2,5 zu 1 steht, zu senken, dass die zur Futtermittelherstellung geeigneten wilden Fischbestände begrenzt und vielfach überfischt sind und dass man daher bei der Entwicklung der Aquakultur verstärkt auf pflanzen- und fischfressende Arten zurückgreifen sollte, mit denen sich dieser Anteil noch erheblich senken lässt;


7. The limit value for labelling food and feed set in July of this year is applicable only where there are ‘adventitious or technically unavoidable’ traces of GMOs. Any food or feed containing traces of GMOs must now be labelled accordingly if their presence is down to chance or is technically unavoidable. In contrast to the Commission’s view, coexistence measures should therefore guarantee not only that conventional or organic food and feed do not exceed the limit value for labelling of 0.9 %; rather, all coexistence measures should have as their principal objective the exclusion of GMOs or mat ...[+++]

7. weist darauf hin, dass der im Juli dieses Jahres für Lebens- und Futtermittel beschlossene Kennzeichnungsgrenzwert nur auf "zufällige oder technisch unvermeidbare" Spuren von GVO Anwendung findet; dass jedes Lebens- oder Futtermittel, das solche Spuren zu welchen Anteilen auch immer enthält, daher gekennzeichnet werden muss, wenn die Anwesenheit dieser Spuren nicht auf Zufall zurückzuführen ist oder technisch vermeidbar gewesen wäre; dass Koexistenzmaßnahmen entgegen der Auffassung der Kommission daher nicht nur gewährleisten müssen, dass konventionelle oder ökologische Lebens- oder Futtermittel den Kennzeichnungsgrenzwert von 0,9% nicht überschreiten; ...[+++]


(f)either an analysis, supported by appropriate information and data, showing that the characteristics of the feed are not different from those of its conventional counterpart, having regard to the accepted limits of natural variations for such characteristics and to the criteria specified in Article 25(2)(c), or a proposal for labelling the feed in accordance with Article 25(2)(c) and (3).

f)entweder eine Analyse, die anhand entsprechender Informationen und Daten zeigt, dass die Eigenschaften des Futtermittels sich von denen des entsprechenden herkömmlichen Erzeugnisses innerhalb der akzeptierten natürlichen Variationsgrenzen solcher Eigenschaften und unter Berücksichtigung der in Artikel 25 Absatz 2 Buchstabe c) genannten Kriterien nicht unterscheiden, oder ein Vorschlag für die Kennzeichnung des Futtermittels gemäß Artikel 25 Absatz 2 Buchstabe c) und Absatz 3.


(f) either an analysis, supported by appropriate information and data, showing that the characteristics of the feed are not different from those of its conventional counterpart, having regard to the accepted limits of natural variations for such characteristics and to the criteria specified in Article 25(2)(c), or a proposal for labelling the feed in accordance with Article 25(2)(c) and (3).

f) entweder eine Analyse, die anhand entsprechender Informationen und Daten zeigt, dass die Eigenschaften des Futtermittels sich von denen des entsprechenden herkömmlichen Erzeugnisses innerhalb der akzeptierten natürlichen Variationsgrenzen solcher Eigenschaften und unter Berücksichtigung der in Artikel 25 Absatz 2 Buchstabe c) genannten Kriterien nicht unterscheiden, oder ein Vorschlag für die Kennzeichnung des Futtermittels gemäß Artikel 25 Absatz 2 Buchstabe c) und Absatz 3.


2. A feed business operator responsible for retail or distribution activities which do not affect the packaging, labelling, safety or integrity of the feed shall, within the limits of its respective activities, initiate procedures to withdraw from the market products not in compliance with the feed-safety requirements and shall participate in contributing to the safety of food by passing on relevant information necessary to trace a feed, cooperating in the action taken by producers, processors, manufacturers and/or the competent authorities.

(2) Futtermittelunternehmer, die für Tätigkeiten im Bereich des Einzelhandels oder Vertriebs verantwortlich sind, die nicht das Verpacken, das Etikettieren, die Sicherheit oder die Unversehrtheit der Futtermittel betreffen, leiten im Rahmen ihrer jeweiligen Tätigkeiten Verfahren zur Rücknahme von Produkten, die die Anforderungen an die Futtermittelsicherheit nicht erfuellen, vom Markt ein und tragen zur Lebensmittelsicherheit dadurch bei, dass sie sachdienliche Informationen, die für die Rückverfolgung eines Futtermittels erforderlich sind, weitergeben und an den Maßnahmen der Erzeuger, Verarbeiter, Hersteller und/oder der zuständigen Be ...[+++]


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