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Boatmasters'certificate for inland navigation
INO
Inland Navigation Ordinance
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
Inland waterway vessel
Navigable inland waterway
Navigate European inland waterways
Navigate inland waterways in Europe
Undertake voyages on inland waterways in Europe
Use European inland waterways
Vessels for inland navigation

Übersetzung für "Navigate inland waterways in Europe " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
navigate inland waterways in Europe | undertake voyages on inland waterways in Europe | navigate European inland waterways | use European inland waterways

europäische Binnenwasserstraßen befahren




inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

Fluss-Schifffahrt [ Flußschiffahrt ]


inland waterway vessel | vessels for inland navigation

Binnenschiffe


boatmasters'certificate for inland navigation | boatmasters'certificate for the carriage by inland waterway

Schifferpatent für den Binnenschiffsverkehr | Schifferpatent für die Binnenschiffahrt


Ordinance of 8 November 1978 on Navigation on Swiss Waterways | Inland Navigation Ordinance [ INO ]

Verordnung vom 8. November 1978 über die Schifffahrt auf schweizerischen Gewässern | Binnenschifffahrtsverordnung [ BSV ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Europe's navigable inland waterways add up to 37 000 kilometres.

Die schiffbaren Binnenwasserwege in Europa haben eine Gesamtlänge von 37 000 Kilometer.


Its 27 Member States currently have five million km of paved roads, more than 215,000 km of rail lines and 41,000 km of navigable inland waterways.

In den 27 EU-Mitgliedstaaten gibt es gegenwärtig 5 Mio. km befestigte Straßen, 215 000 Schienenkilometer und 41 000 km schiffbare Binnenwasserstraßen.


The EU's 27 Member States dispose of five million km of paved roads, out of which 61,600 km are motorways, 215,400 km of rail lines, out of which 107,400 km electrified, and 41,000 km of navigable inland waterways.

In den 27 EU-Mitgliedstaaten gibt es 5 Mio. km befestigte Straßen, davon 61 000 km Autobahnen, 215 400 km Schienenstrecken, davon 107 400 km elektrifiziert, und 41 000 km schiffbare Binnenwasserstraßen.


5. Where application of the transitional provisions set out in chapter 24a of Annex II would result in a reduction in existing national safety standards, a Member State may disapply those transitional provisions in respect of inland waterway passenger vessels operating on its inland waterways that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State.

5. Wenn die Anwendung der Übergangsbestimmungen nach Anhang II Kapitel 24a zu einer Einschränkung bestehender einzelstaatlicher Sicherheitsstandards führen würde, kann ein Mitgliedstaat Fahrgastschiffe, die auf seinen Binnenwasserstraßen verkehren, die nicht mit schiffbaren Binnenwasserstraßen anderer Mitgliedstaaten verbunden sind, von diesen Übergangsbestimmungen ausnehmen.


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(b) when operating on Zone 1 and 2 waterways, or, in respect of passenger vessels, when operating on Zone 3 waterways that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State, if the Member State concerned has adopted additional technical requirements for those waterways, in accordance with Article 5(1), (2) and (3).

b) für den Verkehr auf den Wasserstraßen der Zonen 1 und 2 oder in Bezug auf Fahrgastschiffe für den Verkehr auf den Wasserstraßen der Zone 3, die nicht mit schiffbaren Binnenwasserstraßen anderer Mitgliedstaaten verbunden sind, wenn der betreffende Mitgliedstaat für diese Wasserstraßen zusätzliche technische Vorschriften nach Artikel 5 Absätze 1, 2 und 3 erlassen hat, ein zusätzliches Unionszeugnis für Binnenschiffe mitführen.


It is aimed at increasing the safety of passengers and freight transport by inland waterway in Europe.

Dadurch soll die Sicherheit für Fahrgäste und Fracht erhöht werden, die auf den Binnenwasserstraßen in Europa befördert werden.


2. In respect of passenger vessels operating on Zone 3 waterways within its territory that are not linked to the navigable inland waterways of another Member State, each Member State may maintain technical requirements additional to those in Annex II. Member States may adopt such new additional technical requirements following the procedure referred to in paragraph 3.

2. Jeder Mitgliedstaat kann in Bezug auf Fahrgastschiffe, die in seinem Gebiet auf Wasserstraßen der Zone 3, die nicht mit schiffbaren Binnenwasserstraßen anderer Mitgliedstaaten verbunden sind, verkehren, über die in Anhang II genannten Vorschriften hinaus weitere technische Vorschriften aufrechterhalten. Die Mitgliedstaaten können diese neuen zusätzlichen technischen Vorschriften nach dem in Absatz 3 genannten Verfahren erlassen.


Today the Commission proposed a multi-annual Action Programme in order to foster transport by inland waterways in Europe.

Die Kommission hat heute ein mehrjähriges Aktionsprogramm vorgeschlagen, das den Ausbau der Binnenschifffahrt in Europa zum Ziel hat.


On national navigable inland waterways not linked to the navigable network of another Member State these requirements and technical specifications need not be mandatory.

Diese Anforderungen und technischen Spezifikationen brauchen für nationale Binnenschifffahrtsstraßen, die nicht mit dem Schifffahrtsnetz eines anderen Mitgliedstaats verbunden sind, nicht zwingend vorgeschrieben zu werden.


However, where export occurs by sea or navigable inland waterway, if the exporter can supply signed proof from the person responsible for the means of transport that constraints peculiar to this type of transport or alternatively overloading on the part of other exporters have prevented the loading of all his goods, the refund shall be paid for the net mass actually loaded.

Für Ausfuhren im See und Binnenschifsverkehr wird die Erstattung jedoch für die tatsächlich geladene Eigenmasse gezahlt, wenn der Ausführer einen von der für das Transportmittel zuständigen Person abgezeichneten Nachweis beibringen kann, dass aus Gründen, die mit den Besonderheiten dieser Transportart zu tun haben, bzw. aufgrund der Tatsache, dass ein oder mehrere andere Ausführer größere Mengen als vorgesehen verladen haben, die vollständige Verladung seiner Waren nicht möglich war.




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Date index: 2021-12-07
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