Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Aviation safety
Aviation security
Electrical safety switch
Electrical signal safety switch
FCOS
Federal Coordination Commission for Occupational Safety
Gun electrical safety switch
Gun electrical signal safety switch
Health and safety advisor
Health and safety at work
Health and safety officer
Maritime safety
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational hazard
Occupational health and safety
Occupational health nurse
Occupational health officer
Occupational safety
Occupational safety and health
Safety at sea
Safety at the workplace
Safety at work
Sea transport safety
Ship safety
Worker safety

Übersetzung für "Occupational safety " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
occupational safety [ occupational hazard | safety at the workplace | worker safety ]

Arbeitssicherheit [ Arbeitsschutz | Berufsrisiko | Sicherheit am Arbeitsplatz | Sicherheit des Arbeitnehmers | Verhütung von Arbeitsunfällen ]


Occupational Safety and Health Recommendation, 1981 | Recommendation concerning Occupational Safety and Health and the Working Environment

Empfehlung betreffend Arbeitsschutz und Arbeitsumwelt




health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

Gesundheit und Sicherheit am Arbeitsplatz | Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz | Sicherheit und Gesundheitsschutz bei der Arbeit


Convention concerning Occupational Safety and Health and the Working Environment | Occupational Safety and Health Convention, 1981

Übereinkommen über Arbeitsschutz und Arbeitsumwelt


Federal Coordination Commission for Occupational Safety [ FCOS ]

Eidgenössische Koordinationskommission für Arbeitssicherheit [ EKAS ]


health and safety advisor | occupational health officer | health and safety officer | occupational health nurse

Arbeitsschutzbeauftragte | Fachkraft Arbeitssicherheit und Gesundheitsschutz | Arbeitsschutzbeauftragter | Arbeitsschutzbeauftragter/Arbeitsschutzbeauftragte


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

Sicherheit der Meere [ Sicherheit der Schiffe | Sicherheit der Schiffstransporte ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

Sicherheit im Luftverkehr [ Sicherheit der Beförderung auf dem Luftweg | Sicherheit der Flugzeuge ]


gun electrical signal safety switch | electrical safety switch | electrical signal safety switch | gun electrical safety switch

elektrischer Kanonensicherheitsschalter GUN ELECT
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[30] COM(2014) 332 final, Communication on an EU Strategic Framework on Health and Safety at Work 2014-2020; see also European Agency for Safety and Health at Work (2013), Green jobs and occupational safety and health.

[30] COM(2014) 332 final, Mitteilung über einen strategischen Rahmen der EU für Gesundheit und Sicherheit am Arbeitsplatz 2014-2020; vgl. auch Europäische Agentur für Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz (2013), Green jobs and occupational safety and health (Grüne Arbeitsplätze und Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz).


– having regard to the ILO Promotional Framework for Occupational Safety and Health (2006, C-187) and the Occupational Safety and Health Convention (1981, C-155), which have not been ratified by Bangladesh, as well as to their respective recommendations (R-197); having regard also to the Labour Inspection Convention (1947, C-081), to which Bangladesh is a signatory, and to its recommendations (R-164),

– unter Hinweis auf das Übereinkommen der IAO über den Förderungsrahmen für den Arbeitsschutz (2006, C-187) und das Übereinkommen der IAO über Arbeitsschutz und Arbeitsumwelt (1981, C-155), die von Bangladesch nicht ratifiziert worden sind, und auf die entsprechenden Empfehlungen (R-197), ferner unter Hinweis auf das Übereinkommen über die Arbeitsaufsicht in Gewerbe und Handel (1947, C-081), das Bangladesch unterzeichnet hat, und die entsprechenden Empfehlungen (R-164),


– having regard to the ILO Promotional Framework for Occupational Safety and Health (2006, C-187) and the Occupational Safety and Health Convention (1981, C-155), which have not been ratified by Bangladesh and Pakistan, and their respective recommendations (R-197); having regard also to the Labour Inspection Convention (1947, C-081), to which Bangladesh is a signatory, and its recommendations (R-164),

– unter Hinweis auf das Übereinkommen der IAO über den Förderungsrahmen für den Arbeitsschutz (2006, C-187) und das Übereinkommen der IAO über Arbeitsschutz und Arbeitsumwelt (1981, C-155), die von Bangladesch und Pakistan nicht ratifiziert worden sind, sowie auf die entsprechenden Empfehlungen (R-197); unter Hinweis auf das Übereinkommen über die Arbeitsaufsicht in Gewerbe und Handel (1947, C-081), das Bangladesch unterzeichnet hat, und auf die entsprechenden Empfehlungen (R-164),


7. Calls on the two governments to effectively implement the ratified ILO standards and to ratify and implement, in particular, the ILO Promotional Framework for Occupational Safety and Health, the ILO Occupational Safety and Health Convention and the Occupational Safety and Health Convention;

7. fordert die beiden Regierungen auf, die ratifizierten IAO‑Standards wirksam umzusetzen und insbesondere das Übereinkommen der IAO über den Förderungsrahmen für den Arbeitsschutz und das Übereinkommen der IAO über Arbeitsschutz und Arbeitsumwelt umzusetzen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
* The obligation to document the risk assessment in all types of undertakings (article 9): The Court of justice considered in its judgement of 7 February 2002 [21] that " At the outset, it should be observed that Article 9(1)(a) of the Directive imposes a duty on the employer to be in possession of documents containing an assessment of the risks to safety and health at work, documents to which workers and/or their representatives with specific responsibility for the safety and health of workers must have access under Article 10(3)(a) of the Directive" (point 24) and that " In that respect, it should be noted that a provision which, for certain types of undertaking, having regard inter alia to the number of workers employed by them, grants t ...[+++]

* Verpflichtung zur Dokumentation der Gefahrenevaluierung in allen Unternehmensarten (Artikel 9): Der Gerichtshof führt in seinem Urteil vom 7. Februar 2000 [21] aus: ,Vorab ist darauf hinzuweisen, dass Artikel 9 Absatz 1 Buchstabe a der Richtlinie den Arbeitgeber verpflichtet, über Dokumente zu verfügen, die eine Evaluierung der am Arbeitsplatz bestehenden Gefahren für die Sicherheit und die Gesundheit enthalten und zu denen die Arbeitnehmer oder die Arbeitnehmervertreter mit einer besonderen Funktion bei der Sicherheit und beim Gesundheitsschutz der Arbeitnehmer nach Artikel 10 Absatz 3 Buchstabe a der Richtlinie Zugang haben müssen" (Randnummer 24). Und weiter heißt es: ,Hierzu ist festzustellen, dass eine Vorschrift, die dem zuständige ...[+++]


There are significant differences between the Member States concerning the adjustments and investments that were needed for occupational safety and health due to very diverging national levels of occupational safety and health before the implementation of the Directives.

Weil Sicherheit und Gesundheitsschutz am Arbeitsplatz in den Mitgliedstaaten vor der Umsetzung der Richtlinien sehr unterschiedliche Niveaus aufwiesen, waren signifikant unterschiedliche Anpassungen und Investitionen erforderlich.


The European Health and Safety Directives have given new impetus and encouraged the development of occupational safety and health with a significant reduction of occupational accidents.

Die europäischen Richtlinien zu Gesundheit und Sicherheit haben neue Anstöße gegeben und über Verbesserungen im Gesundheitsschutz und in der Sicherheit am Arbeitsplatz eine signifikante Verminderung der Arbeitsunfälle bewirkt.


[17] These codes are the Code of Practice Detailing Procedures for Addressing Bullying in the Workplace under the Industrial Relations Act, 1990; the National Authority for Occupational Safety and Health Code of Practice on the Prevention of Workplace Bullying under the Safety, Health and Welfare at Work Act, 1989 and the Safety, Health and Welfare at Work (General Application) Regulations, 1993 (Council Directive 89/391/EC); and the Code of Practice issued by the Equality Authority on Sexual Harassment and Harassment at Work under the Employment Equality Act, 1998 - Employment Equality Act, 1998 (Code of Practice)(Harassment) Order 20 ...[+++]

[17] Code of Practice Detailing Procedures for Addressing Bullying in the Workplace under the Industrial Relations Act, 1990; National Authority for Occupational Safety and Health Code of Practice on the Prevention of Workplace Bullying under the Safety, Health and Welfare at Work Act, 1989 and the Safety Health and Welfare at Work (General Application) Regulations, 1993 (Richtlinie 89/391/EG des Rates); Code of Practice issued by the Equality Authority on Sexual Harassment and Harassment at Work under the Employment Equality Act, 1998 - Employment Equality Act, 1998 (Code of Practice)(Harassment) Order 2002.


24. Underlines that a successful benchmarking approach will require not just more comparable and reliable data but also a harmonised system of definitions, recording and reporting of occupational diseases; urges the Commission to consider making occupational safety and health a regular part of the European Labour Force Survey, drawing on the experience of the 1999 ad hoc module, in order to be able to monitor progress against key objectives in the strategy on an annual basis; comparisons of structural factors, such as characteristics of Member States' prevention and inspection services, should also be developed; in this context, Europ ...[+++]

24. betont, dass ein erfolgreiches Benchmarking-Konzept nicht nur mehr vergleichbare und zuverlässige Daten erfordert, sondern auch ein harmonisiertes System der Definition von und Aufzeichnung und Berichterstattung über Berufskrankheiten; fordert die Kommission auf zu prüfen, ob nicht der Bereich Gesundheit und Sicherheit am Arbeitsplatz ein regulärer Teil der gemeinschaftlichen Arbeitskräfteerhebung auf der Grundlage der Erfahrung des Ad-hoc-Moduls von 1999 werden soll, um zu ermöglichen, jährlich die Fortschritte vor dem Hintergrund der wichtigsten Zielsetzungen zu überwachen; ist ferner der Meinung, dass Vergleiche struktureller Fa ...[+++]


24. Underlines that a successful benchmarking approach will require not just more comparable and reliable data but also a harmonised system of definitions, recording and reporting of occupational diseases; urges the Commission to consider making occupational safety and health a regular part of the European Labour Force Survey, drawing on the experience of the 1999 ad hoc module, in order to be able to monitor progress against key objectives in the strategy on an annual basis; comparisons of structural factors, such as characteristics of Member States' prevention and inspection services, should also be developed; in this context, Europ ...[+++]

24. betont, dass ein erfolgreiches Benchmarking-Konzept nicht nur mehr vergleichbare und zuverlässige Daten erfordert, sondern auch ein harmonisiertes System der Definition von und Aufzeichnung und Berichterstattung über Berufskrankheiten; fordert die Kommission auf zu prüfen, ob nicht der Bereich Gesundheit und Sicherheit am Arbeitsplatz ein regulärer Teil der gemeinschaftlichen Arbeitskräfteerhebung auf der Grundlage der Erfahrung des Ad-hoc-Moduls von 1999 werden soll, um zu ermöglichen, jährlich die Fortschritte vor dem Hintergrund der wichtigsten Zielsetzungen zu überwachen; ist ferner der Meinung, dass Vergleiche struktureller Fa ...[+++]


w