The Teachers' and School Heads' Salaries and Allowances in Europe 2011/12 report also reveals that while all countries claim that improving pupil and student performance levels is a top priority, only half of the countries covered in the report grant allowances to teachers based on positive teaching performance or student results (Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Greece, Latvia, Hungary, Austria, Poland, Romania, Slovenia, Finland, Sweden, United Kingdom - England and Wales; Northern Ireland, and Turkey).
Der Bericht Teachers’ and School Heads’ Salaries and Allowances in Europe 2011/12 macht auch deutlich, dass – obwohl alle Länder die Verbesserung des Leistungsniveaus von Schülern als höchste Priorität bezeichnen – nur die Hälfte von ihnen Lehrkräften Zulagen zahlen, die besonders gute Unterrichtsleistungen oder Lernerfolge der Schülerinnen und Schüler belohnen (Bulgarien, Tschechische Republik, Dänemark, Estland, Griechenland, Lettland, Ungarn, Österreich, Polen, Rumänien, Slowenien, Finnland, Schweden, Vereinigtes Königreich - England und Wales sowie Nordirland, Türkei).