Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CMISE-service-provider
Consumer education
Consumer information
Education or training provider
Give advice on family life
Information provider
Learning provider
Make education management support available
Obligation to provide information
Party responsible for providing the information
Person asked to give information
Person providing information
Private provider on the education market
Provide culturally-sensitive education on family life
Provide education management support
Provide education on family life
Provide education on family-life
Provide educational information
Provide information on school services
Provides education management support
Provides information on school services
Providing education management support
Supply information on school services

Übersetzung für "Provide educational information " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
provide educational information | supply information on school services | provide information on school services | provides information on school services

Informationen zu Dienstleistungen der Schule bereitstellen | Informationen zu Dienstleistungen der Universität bereitstellen


make education management support available | provides education management support | provide education management support | providing education management support

Management im Bildungsbereich unterstützen


give advice on family life | provide culturally-sensitive education on family life | provide education on family life | provide education on family-life

über das Familienleben informieren


education or training provider | learning provider

Bildungsanbieter


CMISE-service-provider | common management information service element service provider

CMISE-Diensterbringer


information provider | party responsible for providing the information

Auskunftspflichtiger


private provider on the education market

privater Bildungsanbieter (1) | privater Anbieter (2)


obligation to provide information

Pflicht zur Auskunft (1) | Auskunftspflicht (2)


person providing information | person asked to give information

Auskunftsperson


consumer information [ consumer education | consumer education(UNBIS) ]

Verbraucherinformation [ Erziehung der Verbraucher | Unterrichtung der Verbraucher | Verbraucheraufklärung | Verbraucherberatung ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will: 1. Set up multi-stakeholder partnerships in order to - Improve the identification of labour-market mismatches between demand and supply of ICT-related job profiles - mobilise organisations and networks offering design, provision and certification of ICT skills training initiatives, with special focus on employability and certification of informal competences; - support awareness raising campaigns (European e-Skills Week[56], Get Online week), and promote ICT careers in order to attract and involve young people and underrepresented profiles such as women, mid-career workers and vulnerable groups; 2. Strengthen the E ...[+++]

Die Kommission plant: 1. die Einrichtung multilateraler Stakeholder-Partnerschaften, um - die Missverhältnisse auf dem Arbeitsmarkt zwischen Nachfrage und Angebot von Berufsprofilen mit IKT-Bezug besser zu ermitteln; - Organisationen und Netzwerke zu mobilisieren, die Ausbildungsgänge für IKT-Kompetenzen entwickeln, anbieten und zertifizieren, deren Schwerpunkt auf der Beschäftigungsfähigkeit und der Zertifizierung informell erworbener Kompetenzen liegt; - Sensibilisierungskampagnen (European e-Skills Week[56], Get Online Week) zu unterstützen und IKT-Laufbahnen zu fördern, um junge Menschen für diesen Bereich zu interessieren und dari ...[+++]


- Broadening access to lifelong learning by providing information, advice and guidance on the full range of education and training opportunities available; - Organising education and training in a way that allows adults to effectively participate and combine this participation with other activities and responsibilities; - Ensuring that education and training are accessible to all; - Promoting flexible learning paths for all; - Promoting networks of education and training institutions at various levels in the context of lifelong learni ...[+++]

- Durch Information und Beratung über die ganze Palette der verfügbaren Lernmöglichkeiten den Zugang zum lebenslangen Lernen weiter öffnen; - allgemeine und berufliche Bildung so vermitteln, dass Erwachsene effektiv daran teilnehmen und ihre Teilnahme am Lernprozess mit anderen Pflichten und Tätigkeiten vereinbaren können; - gewährleisten, dass das Lernen allen zugänglich ist; - die Flexibilität bei den Bildungswegen für alle verstärken; - Netze zwischen Einrichtungen der allgemeinen und beruflichen Bildung auf verschiedenen Ebenen im Zusammenhang mit dem lebensbegleitenden Lernen fördern.


ensure that young people have full access to information about the services and support available by strengthening cooperation between employment services, career guidance providers, education and training institutions and youth support services, and by making full use of all relevant information channels.

sicherzustellen, dass die jungen Menschen umfassenden Zugang zu Informationen über die verfügbaren Dienstleistungen und Unterstützungsmöglichkeiten erhalten, indem die Zusammenarbeit zwischen den Arbeitsvermittlungsdiensten, Berufsberatungen, Einrichtungen der allgemeinen und beruflichen Bildung und Jugendfördereinrichtungen gestärkt wird und sämtliche einschlägige Informationskanäle voll genutzt werden.


ensure that young people have full access to information about the services and support available by strengthening cooperation between employment services, career guidance providers, education and training institutions and youth support services, and by making full use of all relevant information channels;

sicherzustellen, dass die jungen Menschen umfassenden Zugang zu Informationen über die verfügbaren Dienstleistungen und Unterstützungsmöglichkeiten erhalten, indem die Zusammenarbeit zwischen den Arbeitsvermittlungsdiensten, Berufsberatungen, Einrichtungen der allgemeinen und beruflichen Bildung und Jugendfördereinrichtungen gestärkt wird und sämtliche einschlägige Informationskanäle voll genutzt werden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Firstly, there is the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) collection of data related to the formal education systems in the Member States (enrolments, graduations, personnel, education finance, etc.); the 5-yearly Continuous Vocational Training Survey (CVTS) which collects information on training at enterprise level; and the 5-yearly Adult Education Survey (AES) which will provide information on adult learning patterns (household s ...[+++]

Zur ersten Gruppe zählen die jährliche Erhebung von UNESCO, OECD und Eurostat (UOE-Erhebung), bei der Daten zu den formalen Bildungssystemen in den Mitgliedstaaten (Anmeldungen, Abschlüsse, Personal, Finanzierung der Bildung usw.) gesammelt werden, die fünfjährliche Erhebung über die betriebliche Weiterbildung (CVTS), bei der Informationen über die Weiterbildung auf Unternehmensebene zusammengetragen werden, und die fünfjährliche Erhebung über die Erwachsenenbildung (AES), zur Bereitstellung von Informationen über die Lernmuster von Erwachsenen (Haushaltsbefragung). Diese Erhebungen decken die folgenden Indikatoren des Rahmens ab: Beteil ...[+++]


Τhis Recommendation should also provide a common European reference framework on key competences for policy makers, education and training providers, the social partners and learners themselves in order to facilitate national reforms and exchange of information between the Member States and the Commission within the Education and Training 2010 work programme, with the aim of achieving the agreed European reference levels.

Diese Empfehlung sollte ferner einen europäischen Referenzrahmen für Schlüsselkompetenzen darstellen, der sich an politische Entscheidungsträger, Bildungs- und Ausbildungsträger, die Sozialpartner und die Lernenden selbst richtet, um nationale Reformen und den Informationsaustausch zwischen den Mitgliedstaaten und der Kommission im Rahmen des Arbeitsprogramms „Allgemeine und berufliche Bildung 2010“ zu erleichtern und die vereinbarten europäischen Referenzniveaus zu erreichen.


"During the second phase, support will be given to bringing together the industries and parties concerned such as content providers, regulatory and self-regulatory bodies, software and Internet rating organisations and consumer associations, in order to foster conditions propitious for developing and implementing rating systems which are easy for content-providers and for consumers to understand and use, which provide European parents and educators with the necessary information to make decisions i ...[+++]

"Während der zweiten Phase wird Unterstützung gewährt für das Zusammenbringen der betreffenden Wirtschaftszweige und Akteure wie Inhaltsanbieter, Regulierungsstellen und Selbstkontrollgremien, Organisationen zur Bewertung von Software und Internetinhalten sowie Verbraucherverbände, um günstige Bedingungen für die Entwicklung und Implementierung von Bewertungssystemen zu fördern, die für Inhaltsanbieter und Verbraucher leicht verständlich und einfach anwendbar sind, die Eltern und Erzieher in Europa in die Lage versetzen, Entscheidungen im Einklang mit ihren kulturellen und sprachlichen Werten zu treffen, und die die Konvergenz von Teleko ...[+++]


"During the second phase, support will be given to bringing together the industries and parties concerned such as content providers, regulatory and self-regulatory bodies, software and Internet rating organisations and consumer associations, in order to foster conditions propitious for developing and implementing rating systems which are easy for content-providers and for consumers to understand and use, which provide European parents and educators with the necessary information to make decisions i ...[+++]

"Während der zweiten Phase wird Unterstützung gewährt für das Zusammenbringen der betreffenden Wirtschaftszweige und Akteure wie Inhaltsanbieter, Regulierungsstellen und Selbstkontrollgremien, Organisationen zur Bewertung von Software und Internetinhalten sowie Verbraucherverbände, um günstige Bedingungen für die Entwicklung und Implementierung von Bewertungssystemen zu fördern, die für Inhaltsanbieter und Verbraucher leicht verständlich und einfach anwendbar sind, die Eltern und Erzieher in Europa in die Lage versetzen, Entscheidungen im Einklang mit ihren kulturellen und sprachlichen Werten zu treffen, und die die Konvergenz von Teleko ...[+++]


The Eurydice Network provides a vast source of comparable information on European education systems and policies and a wide range of comparative analyses on various topics of the education systems.

Im Rahmen des Eurydice-Netzes wird umfangreiches vergleichbares Informationsmaterial zu den europäischen Bildungssystemen und -politiken und zahlreiche vergleichende Analysen zu verschiedenen Themen der Bildungssysteme bereitgestellt.


3.Within constitutional and financial limits and in the framework of their own structures and policies, the Member States and the Commission are requested, in accordance with the principle of subsidiarity, to promote the following activities: (a) making the collection and documentary processing of information more systematic and more effective by using the new technologies to the full; (b)making the various specialized sources of information more accessible by fostering cooperation between the units of the network and the information structures and services concerning education and training at both national and Community level; (c)cond ...[+++]

3.Die Mitgliedstaaten und die Kommission werden aufgefordert, im Rahmen der verfassungsmässigen und finanziellen Grenzen sowie ihrer spezifischen Politiken und Strukturen, dem Prinzip der Subsidiarität folgend, nachstehende Tätigkeiten zu fördern: a) kohärentere und effizientere Gestaltung des Sammelns und der dokumentarischen Bearbeitung der Informationen durch Ausschöpfen der Möglichkeiten der neuen Technologien; b)Erleichterung des Zugangs zu den verschiedenen fachspezifischen Informationsquellen durch Förderung der Zusammenarbeit zwischen den Informationsstellen des Netzes sowie den Bildungs- und Ausbildungsinformationsdiensten auf ...[+++]


w