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Administer complaints
Appeal to an administrative authority
Claim to an administrative authority
Climate action
Climate change policy
Climate policy
Complaint about failure to take action
Complaint through administrative channels
Complaint through official channels
Complaint to the Commission
Complaints Mechanism
Deal with criticisms and grievances
EIB Complaints Mechanism
Examine complaints about improper waste handling
Explore complaints about improper waste handling
Follow up on complaints about improper waste handling
Handle complaints
Investigate complaints about improper waste handling
Method based on odor complaints
Method based on odour complaints
Policy for responding to climate change
Reply to visitor complaints
Respond to complaints
Respond to complaints from visitors
Respond to visitor complaints
Respondent
Responder
Responding patient
Responding state
Responding to visitor complaints
Sampling based on odor complaints
Sampling based on odour complaints
The European Investment Bank Complaints Mechanism

Übersetzung für "Respond to complaints " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
reply to visitor complaints | responding to visitor complaints | respond to complaints from visitors | respond to visitor complaints

auf Beschwerden von Besuchern/Besucherinnen antworten


administer complaints | deal with criticisms and grievances | handle complaints | respond to complaints

Beschwerden handhaben


Complaints Mechanism | EIB Complaints Mechanism | The EIB Complaints Mechanism - Principles, Terms of Reference and Rules of Procedure | The European Investment Bank Complaints Mechanism

Beschwerdeverfahren | Beschwerdeverfahren der EIB - Grundsätze, Aufgabenbeschreibung und Verfahrensregeln | Das Beschwerdeverfahren der EIB


method based on odor complaints | method based on odour complaints | sampling based on odor complaints | sampling based on odour complaints

Verfahren auf der Grundlage von Beschwerden


examine complaints about improper waste handling | explore complaints about improper waste handling | follow up on complaints about improper waste handling | investigate complaints about improper waste handling

Beschwerden über unsachgemäße Abfallentsorgung nachgehen


complaint to the Commission [ complaint about failure to take action ]

Beschwerde an die Kommission [ Antidumpingbeschwerde | Vertragsverletzungsbeschwerde ]




appeal to an administrative authority [ claim to an administrative authority | complaint through administrative channels | complaint through official channels ]

Verwaltungsbeschwerde [ Antrag auf Wiederaufnahme eines Verfahrens | außerordentliches Rechtsmittel | Dienstaufsichtsbeschwerde | Einspruch | Vorverfahren ]




climate change policy [ climate action | climate policy | policy for responding to climate change ]

Klimaschutzpolitik
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Upon receipt of the fully completed electronic complaint form, the ODR platform shall transmit a standard electronic message to the respondent party's electronic address indicated by the complainant party in the electronic complaint form, informing that a complaint has been submitted against it and making available the information according to Article 9(3) of Regulation (EU) No 524/2013.

Nach Eingang des vollständig ausgefüllten elektronischen Beschwerdeformulars übermittelt die OS-Plattform eine einheitliche elektronische Nachricht an die in dem elektronischen Beschwerdeformular angegebene E-Mail-Adresse des Beschwerdegegners, in der diesem mitgeteilt wird, dass eine Beschwerde gegen ihn eingebracht wurde, und in der diesem die Informationen nach Artikel 9 Absatz 3 der Verordnung (EU) Nr. 524/2013 zugänglich gemacht werden.


These include offering an electronic complaint form, informing the respondent party about the complaint, identifying national mediation bodies and electronic case management.

Dazu gehören die Bereitstellung eines elektronischen Beschwerdeformulars, die Unterrichtung des Beschwerdegegners über die Beschwerde, die Ermittlung der zuständigen nationalen Schlichtungsstellen und die elektronische Fallbearbeitung.


28. Calls on SOLVIT centres to be bolder and more efficient in responding to complaints and, in particular, in handling more complex cases;

28. fordert die SOLVIT-Stellen zu mehr Entschlossenheit und Effizienz bei der Beantwortung von Beschwerden und insbesondere bei der Bearbeitung komplexerer Fälle auf;


The Commission shall respond to complaints within 30 days of receiving them with a decision.

Die Kommission beantwortet die Beschwerden innerhalb von 30 Tagen nach deren Eingang in Form einer Entscheidung.


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3. The Commission shall respond to complaints within 30 days of receiving them with a decision.

3. Die Kommission beantwortet die Beschwerden innerhalb von 30 Tagen nach deren Eingang.


Thus, neither the fact that, in its decision ruling on an administrative complaint, an institution or agency responded to the substantive arguments put forward without touching on the possibility that the complaint had been submitted out of time and was therefore inadmissible nor the fact that that institution or agency expressly informed the person concerned that he had the option of contesting that decision before the courts has any effect on the Civil Service Tribunal’s assessment of whether the action subsequently brought against that decision is inadmissible: facts of th ...[+++]

Somit wirkt sich der Umstand, dass sich ein Organ oder eine Agentur in der Entscheidung über die Verwaltungsbeschwerde mit dem Vorbringen in der Sache auseinandergesetzt hat, ohne auf eine mögliche Verfristung und damit Unzulässigkeit der Beschwerde einzugehen, oder auch der Umstand, dass das Organ oder die Agentur den Betroffenen ausdrücklich darauf hingewiesen hat, dass er die Entscheidung vor Gericht anfechten könne, nicht auf die Bewertung der Zulässigkeit der anschließend gegen diese Entscheidung erhobenen Klage durch das Gericht für den öffentlichen Dienst aus. Denn diese Umstände können nicht bewirken, dass von dem durch die Art. ...[+++]


Carriers should respond to complaints by passengers within a certain period of time, bearing in mind that the non-reaction to a complaint might be held against them.

Die Beförderer sollten innerhalb einer bestimmten Frist auf Beschwerden der Fahrgäste reagieren, wobei das Ausbleiben einer Reaktion gegen sie verwendet werden kann.


Carriers should respond to complaints by passengers within a set period of time, bearing in mind that the non-reaction to a complaint could be held against them.

Die Beförderer sollten innerhalb einer festgelegten Frist auf Beschwerden der Fahrgäste reagieren, wobei das Ausbleiben einer Reaktion gegen sie verwendet werden könnte.


In that regard, the applicant adds that an e-mail on which the sender’s e-mail address had the same domain name as that on EPSO’s e-mails, which responded to what she had asked for in her complaint and which made express reference to that complaint, without however upholding her complaint, must be regarded as a rejection of her complaint.

Die Klägerin führt insoweit aus, dass eine E-Mail, die in der E-Mail-Adresse des Absenders denselben Domänennamen gehabt habe wie die E-Mails des EPSO, die zu den Anträgen in der Beschwerde Stellung genommen und auf die Beschwerde ausdrücklich Bezug genommen habe, ohne ihr allerdings stattzugeben, als Ablehnung ihrer Beschwerde angesehen werden müsse.


7. The ADR provider shall examine the complaint for compliance with its rules of procedure, with the provisions of this Regulation and with Regulation (EC) No 733/2002, and, unless non-compliance is established, shall forward the complaint to the respondent within five working days following receipt of the fees to be paid by the complainant.

(7) Der alternative Streitbeilegungsanbieter prüft, ob die Beschwerde die formalen Anforderungen seines Verfahrens, der vorliegenden Verordnung und der Verordnung (EG) Nr. 733/2002 erfüllt und stellt dem Beschwerdegegner die Beschwerdeschrift innerhalb von fünf Arbeitstagen nach Eingang der vom Beschwerdeführer zu entrichtenden Gebühr zu, es sei denn, die Nichterfüllung wird festgestellt.


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