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Animal initiative
Employment law
International human right rules
International human rights law
International human rights legislation
Labour law
Labour legislation
Legislative initiative
Multi national human rights legislation
Power of initiative
Right of appeal
Right of initiative
Right of legislative initiative
Right to initiate legislation
Right to initiate proceedings
Right to submit initiatives
Workers' rights

Übersetzung für "Right to initiate legislation " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
right to submit initiatives | right to initiate legislation

Initiativrecht


right of initiative | right of legislative initiative

Initiativrecht | Recht der Gesetzesinitiative | Recht der gesetzgeberischen Initiative


power of initiative [ right of initiative ]

Initiativrecht


Popular initiative «For better animal rights (Animal initiative)» | Animal initiative

Eidgenössische Volksinitiative «für eine bessere Rechtsstellung der Tiere (Tier-Initiative)» | Tier-Initiative


Popular initiative for better animal rights ; Animal initiative

Eidgenössische Volksinitiative für eine bessere Rechtsstellung der Tiere; Tier-Initiative


right of appeal | right to initiate proceedings

Rechtsbehelf


legislative initiative

Gesetzesinitiative [ Gesetzentwurf ]


right to submit a request for an initiative relating to a legislative or constitutional matter

Initiativrecht auf Gesetzes- und Verfassungsebene


international human rights legislation | multi national human rights legislation | international human right rules | international human rights law

internationale Menschenrechtsnormen


labour law [ employment law | labour legislation | workers' rights ]

Arbeitsrecht [ Arbeitsgesetzgebung | Recht der Berufsausübung | Recht des Arbeitnehmers ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- By analogy with the obligations concerning the Commission's right of initiative set out in the Protocol on the application of the principles of subsidiarity and proportionality, the Commission feels that the Member States should also carry out consultations and impact assessments when they exercise their right of initiative and make legislative proposals under Title VI of the Treaty on European Union and Title IV of the Treaty establishing the European Communities.

- Analog zu den Verpflichtungen, die der Kommission durch das Protokoll über die Anwendung der Grundsätze der Subsidiarität und der Verhältnismäßigkeit bei der Ausübung ihres Initiativrechts zufallen, sieht die Kommission auch für die Mitgliedstaaten die Verpflichtung zu Konsultation und Folgenabschätzung bei der Ausübung ihres Initiativrechts sowie bei Legislativvorschlägen im Rahmen des Titels VI des EUV und des Titels IV des EGV.


The rights of EU citizens are specifically listed in the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) and it is made clear that the list is not exhaustive [5]. In addition, the right of EU citizens in third countries to enjoy protection by the consular and diplomatic authorities of all Member States is enshrined as a clear individual right in Article 20(2)(c) TFEU and expounded in Article 23 TFEU, which also gives the Commission the power to initiate legislation in this field.

Die Rechte von Unionsbürgern sind im Vertrag über die Arbeitsweise der Europäischen Union (AEUV) eigens aufgeführt, und es wird deutlich gemacht, dass diese Liste nicht erschöpfend ist.[5] Außerdem ist das Recht der Unionsbürger auf Schutz durch die konsularischen und diplomatischen Behörden jedes anderen Mitgliedstaats in Drittstaaten in Artikel 20 Absatz 2 Buchstabe c AEUV klar als individuelles Recht verankert und in Artikel 23 AEUV näher ausgeführt, der die Kommission auch berechtigt, in diesem Bereich Gesetzgebungsinitiativen einzubringen.


This situation was identified by the European Council in the Stockholm Programme, which calls on the EU institutions and Member States to ensure that legal initiatives remain consistent with fundamental rights " throughout the legislative process by way of strengthening the application of the methodology for a systematic and rigorous monitoring of compliance with the Convention and the rights set out in the Charter of Fundamental Rights "[17].

Auf diesen Punkt hat der Europäische Rat im Stockholmer Programm hingewiesen, in dem die Organe der Union und die Mitgliedstaaten ersucht werden sicherzustellen, dass „ Rechtsetzungsinitiativen während des gesamten Gesetzgebungsverfahrens mit den Grundrechten und Grundfreiheiten vereinbar sind und bleiben, indem die Anwendung der Methodik für eine systematische und strenge Überwachung der Einhaltung der Europäischen Konvention und der in der Grundrechtecharta verankerten Rechte und Freiheiten gestärkt wird “[17].


Without prejudice to its right of initiative, the Commission will take steps to add, where appropriate, a review clause, or even a revision clause, to its legislative proposals, particularly those which are subject to rapid technological change, so that legislation can be updated and adjusted regularly. The Commission will draw up a report using the information provided by the Member States and the parties concerned and will, where necessary, propose that the legislation concerned be amended.

Unbeschadet ihres Initiativrechts verpflichtet sich die Kommission, in entsprechenden Fällen eine Überprüfungsklausel in ihre Rechtsvorschläge aufzunehmen, vor allem in Bereichen, die einem raschen technologischen Wandel unterliegen, um so die regelmäßige Aktualisierung und Anpassung der Rechtsvorschriften zu gewährleisten. Auf der Grundlage von Informationen der Mitgliedstaaten und der betroffenen Akteure verfasst die Kommission einen Bericht und kann ggf. vorschlagen, den betreffenden Rechtsakt anzupassen.


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4. Recalls the application of the EU ordinary legislative procedure as a principle encompassing the decision-making process in a wider range of policies relating to the area of freedom, security and justice, the Treaty requirement to take decisions ‘as openly and as closely as possible to the citizen’ and the increased need for flexibility; calls on the Commission to make use of its right to initiate legislation, with full respect for its competences as established by the Treaties and the principles laid down therein, including subsidiarity, and in close cooperation with the co-legislators;

4. weist darauf hin, dass die Anwendung des ordentlichen Gesetzgebungsverfahrens der EU den Beschlussfassungsprozess grundsätzlich in einen weiter gefassten Rahmen stellt, der die Strategien zum Raum der Freiheit, der Sicherheit und des Rechts, die im Vertrag verankerte Auflage, Entscheidungen „so offen und bürgernah wie möglich“ zu treffen, und die in zunehmendem Maße erforderliche Flexibilität umfasst; fordert die Kommission auf, von ihrem Recht, Gesetzgebungsakte zu initiieren, Gebrauch zu machen, wobei sie ihre in den Verträgen verankerten Zuständigkeiten und die darin festgelegten Grundsätze – einschließlich der Subsidiarität – une ...[+++]


4. Recalls the application of the EU ordinary legislative procedure as a principle encompassing the decision-making process in a wider range of policies relating to the area of freedom, security and justice, the Treaty requirement to take decisions ‘as openly and as closely as possible to the citizen’ and the increased need for flexibility; calls on the Commission to make use of its right to initiate legislation, with full respect for its competences as established by the Treaties and the principles laid down therein, including subsidiarity, and in close cooperation with the co-legislators;

4. weist darauf hin, dass die Anwendung des ordentlichen Gesetzgebungsverfahrens der EU den Beschlussfassungsprozess grundsätzlich in einen weiter gefassten Rahmen stellt, der die Strategien zum Raum der Freiheit, der Sicherheit und des Rechts, die im Vertrag verankerte Auflage, Entscheidungen „so offen und bürgernah wie möglich“ zu treffen, und die in zunehmendem Maße erforderliche Flexibilität umfasst; fordert die Kommission auf, von ihrem Recht, Gesetzgebungsakte zu initiieren, Gebrauch zu machen, wobei sie ihre in den Verträgen verankerten Zuständigkeiten und die darin festgelegten Grundsätze – einschließlich der Subsidiarität – une ...[+++]


In this field there remains a limited exception to the general rule that the Commission has the sole right to initiate legislation, namely under Article 76 TFEU, which provides that a quarter of the Member States may initiate legislation in the field of judicial cooperation in criminal matters and police cooperation (and in the field of administrative cooperation relating thereto).

In diesem Bereich bleibt eine begrenzte Ausnahme zur Generalklausel (wonach der Kommission das Monopol zur Gesetzesinitiative verliehen ist) bestehen. Gemäß Artikel 76 AEUV können nämlich ein Viertel der Mitgliedstaaten im Bereich der justiziellen Zusammenarbeit in Strafsachen und der polizeilichen Zusammenarbeit (und in der dazugehörenden Verwaltungszusammenarbeit) Gesetzesinitiativen vorlegen.


The Commission has a right to initiate legislation, but, today, on these issues, that right has become a duty.

Die Kommission hat das Recht, Rechtsvorschriften zu initiieren, aber heute, bei diesen Themen, ist aus dem Recht eine Pflicht geworden.


Article 23(2) TFEU empowers the Commission[16] with the right to initiate legislation , i.e. to propose directives establishing the coordination and cooperation measures necessary to facilitate such protection. After consulting the European Parliament, the Council acts by qualified majority[17].

Artikel 23 Absatz 2 AEUV stattet die Kommission[16] mit dem Recht zur Einleitung eines Gesetzgebungsverfahrens aus, d. h., dass die Kommission nunmehr befugt ist, Richtlinien zur Festlegung der zur Erleichterung eines derartigen Schutzes erforderlichen Koordinierungs- und Kooperationsmaßnahmen vorzuschlagen, die nach Anhörung des Europäischen Parlaments vom Rat mit qualifizierter Mehrheit erlassen werden[17].


Outside, we call for Parliament to have the right to initiate legislation, a right which we have only in a very limited form.

Wir haben ein sehr eingeschränktes Initiativrecht.


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