Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
High school special education teacher
High school special needs teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher primary school
Special educational needs teacher secondary school
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs

Übersetzung für "Special educational needs teacher primary school " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

Sonderpädagogin für Grundschulen | SPF-Lehrkraft | Sonderpädagoge Primarstufe/Sonderpädagogin Primarstufe | SPF-LehrerIn


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

FörderschullehrerIn Sekundarstufe | SonderschullehrerIn Sekundarstufe | Sonderpädagoge Sekundarstufe/Sonderpädagogin Sekundarstufe | Sonderpädagogin Sekundarstufe


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

Förderschullehrer/in | Sonderpädagoge | FörderlehrerIn | Sonderpädagoge/Sonderpädagogin


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

Sondererziehung [ Gehörlosenschule | Hochbegabtenförderung | kompensatorische Bildung | Schule für Kinder mit Behinderungen | Sonderschulunterricht | Taubstummenschule | Unterricht in Erziehungsanstalten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Groups with low socioeconomic status are affected to a greater extent and early school leaving rates are particularly alarming for certain groups, such as children with migrant backgrounds (including newly arrived migrants and foreign-born children), Roma children and children with special educational needs.

Gruppen mit niedrigem sozioökonomischen Status sind stärker betroffen, und vor allem in bestimmten Gruppen, etwa bei Kindern mit Migrationshintergrund (einschließlich vor kurzem angekommener Migranten und im Ausland geborener Kinder), Roma-Kindern und Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf, ist der Anteil der vorzeitigen Schulabgänger alarmierend hoch.


The Commission Communication on Competences for the 21st Century: An Agenda for European Cooperation on Schools draws attention to the need for special attention to be paid to disadvantaged children and those with special educational needs.

In der Mitteilung der Kommission zum Thema „Bessere Kompetenzen für das 21. Jahrhundert: eine Agenda für die europäische Zusammenarbeit im Schulwesen“ wird auf die Notwendigkeit hingewiesen, den benachteiligten Kindern und den Kindern mit besonderen Bedürfnissen besondere Aufmerksamkeit zu widmen.


Some groups in society are especially affected by early school leaving, particularly those from poorer socio-economic backgrounds and vulnerable groups, such as youth from a public care background and persons with physical and mental disabilities or other special educational needs (SEN)[10].

Einige Gruppen in der Gesellschaft sind besonders vom Schulabbruch betroffen: Dies gilt insbesondere für Menschen aus schlechteren sozioökonomischen Verhältnissen und benachteiligten Gruppen wie z. B. Jugendliche, die mit der öffentlichen Fürsorge aufgewachsen sind, und Personen mit körperlichen und geistigen Behinderungen oder sonstigen besonderen pädagogischen Bedürfnissen[10].


Children with special educational needs frequently leave school with few or no qualifications, before moving into specialist training which can, in some cases, impair rather than increase their job prospects.

Kinder mit sonderpädagogischem Förderungsbedarf verlassen die Schule häufig mit nur geringen oder gar keinen Qualifikationen, um dann in spezielle Ausbildungsgänge zu wechseln, die ihre Chancen auf dem Arbeitsmarkt eher verringern als verbessern.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ensure that those strategies include appropriate measures for groups at increased risk of early school leaving in the Member State, such as children with a socio-economically disadvantaged, migrant or Roma background, or with special educational needs.

sicherzustellen, dass diese Strategien auf Ebene der Mitgliedstaaten zweckdienliche Maßnahmen für Gruppen mit erhöhtem Schulabbruchsrisiko umfassen; hierzu gehören Kinder aus sozioökonomisch benachteiligten Verhältnissen, mit Migrationshintergrund oder aus Roma-Gemeinschaften sowie Kinder, die sonderpädagogischer Förderung bedürfen.


Actions foreseen are: modernisation of vocational education facilities, provision of schools intended for children with special educational needs, open youth centres, information and counselling centres and hobby schools.

Folgende Maßnahmen sind geplant: Modernisierung der Ausstattung in Berufsbildungseinrichtungen, Bereitstellung von Schulen für Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf, Eröffnung von Jugendzentren, Informations- und Beratungszentren sowie außerschulischen Bildungseinrichtungen.


The project will provide for three new secondary schools, five new primary schools (including one teaching in the Gaelic language), one combined primary and secondary school and a new school for children with special educational needs.

Das Projekt sieht drei neue Realschulen, fünf neue Grundschulen (eine davon mit gälischsprachigem Unterricht), eine Gesamtschule sowie eine neue Sonderschule vor.


As regards educational issues, the EP’s views are very similar to the Commission’s ones, in particular as regards the need to reduce the classes sizes, to have the European Baccalaureate become widely available, to have the possibility of an alternative leaving certificate for pupils who leave the European Schools system before the end of the cursus and therefore do not obtain the European Baccalaureate, and the need to ensure, to the largest possible extent, an inclusive approach for children with special ...[+++]

In Bezug auf pädagogische Fragen teil das EP in weiten Teilen die Auffassungen der Kommission, insbesondere im Hinblick auf eine Verringerung der Klassengrößen, die weitere Verbreitung des Europäischen Abiturs, die Einführung eines alternativen Abgangszeugnisses für Schüler, die die Europäische Schule vor dem Abitur verlassen wollen und die Notwendigkeit, in Bezug auf Kinder mit besonderen Bedürfnissen ein integratives Konzept zu verfolgen.


(d) projects addressing issues related to pupils with special educational needs, with particular attention to the integration of such pupils into mainstream schooling.

d) Projekte, die auf Schüler mit besonderen pädagogischen Bedürfnissen zugeschnitten sind und bei denen die Integration dieser Schüler in Regelschulen besonders berücksichtigt wird.


In addition, Member States are supported by parents' associations which are increasingly calling for the special educational needs of their children to be met within the mainstream education system, backed-up by special schools, where necessary (1) OJ No C 162, 3.7.1990. In recent years a series of measures have been introduced, ranging from the integration of individual children into mainstream schools to partial integration in a special class integrate ...[+++]

Die Mitgliedstaaten werden außerdem von den Elternverbänden unterstützt, die sich immer nachdrücklicher dafür einsetzen, daß die besonderen pädagogischen Bedürfnisse ihrer Kinder vom allgemeinen Bildungswesen mit der notwendigen Unterstützung durch Sondereinrichtungen wahrgenommen werden. 1 ABl. Nr. C 162 vom 3. Juli 1990. - 2 - So wurden in den letzten Jahren eine Reihe von Maßnahmen ergriffen, die von der individuellen Eingliederung in das allgemeine Bildungssystem bis zur teilweisen Eingliederung in eine besondere, integrierte Klasse einer allgemeinen Schule reichen.


w