Looking at cross-border, as opposed to domestic trade in financial services, there is an even greater contrast. Of the 12% of European citizens who purchased a financ
ial service of some kind by distance marketing, 10% did so from providers in their country, while only 1% purchased distance financial services from EU providers outside their country, and 1% from providers outside the EU.[10] The most recent statistics show cross border tra
de in general to be stalling.[11] This finding is reinforced by the Economic Study which noted that th
e level of ...[+++] distance marketing of financial services cross border is extremely low .
Auf grenzüberschreitender Ebene betrachtet ergibt sich, im Gegensatz zum nationalen Handel mit Finanzdienstleistungen, ein noch größerer Kontrast: Von den 12 % der EU-Bürgerinnen und Bürger, die im Wege des Fernabsatzes eine Finanzdienstleistung erwarben, tätigten 10 % der Betroffenen diese Transaktion mit einem Anbieter im eigenen Land, 1 % mit Anbietern im EU-Ausland und 1 % mit Anbietern außerhalb der EU[10]. Den neuesten Statistiken zufolge ist der grenzüberschreitende Handel generell derzeit rückläufig[11].