More precisely, the principal amendments introduced in the revised proposal consist of: Objective (1) making it clear that the proposal under discussion will not open up the EU market any further to suppliers from third countries (scope of the measure), notably by: clarifying the fields of application of the GPA and the Directives, as well as a clear statement as to the legal regime applicable to third country suppliers Objectiv
e (2) rewording the text concerning the technical dialogue in order to make it more flexible, notably by: replacing the earlier provision on "technical dialogue" by a recital and Objective (3) re-examining a numbe
...[+++]r of amendments in order to remain as far as possible within the sectors covered by the GPA, notably by: limiting to the sectors covered by the GPA the obligation to inform eliminated candidates or tenderers of the reasons for their rejection and eliminated tenderers of the characteristics and advantages of the tender selected limiting the application of the changes in the thresholds to the contracts and sectors subject to the GPA limiting the amendments to the model notices, and in particular the notice on the existence of a qualification system (Annex XIII) and the periodic information notice (Annex XIV), to what is explicitly required by the GPA as is the case regarding the information to be provided by contracting entities when they invite candidates to confirm their interest following publication of a periodic indicative notice used as a means of calling for competition and introducing an obligation on the Commission to respect the commercially-sensitive nature of information communicated by contracting entities in notices on contracts awarded and concerning prices.Die Hauptänderungen betreffen insbesondere folgendes: Ziel (1) - Klärung des Anwendungsbereichs des GPA und der Richtlinien und klarer Hinweis auf das für Drittlandsunternehmen geltende Rechtssystem; Ziel (2) - Ersatz der früheren Vorschrift über den technischen Dialog durch einen Erwägungsgrund; - Beschränkung der Anwendung der Änderungen der Schwellenwerte auf Verträge und Sektoren, die in den Anwendungsbereich des GPA fallen; Ziel (3) - Beschränkung der Verpflichtung, den abgewiesenen Bewerbern oder Bietern die Gründe für ihre Ablehnung und den abgewiesenen Bietern die Merkmale und Vorteile des ausgewählten Angebots mitzuteilen, auf die vom GPA erfaßten Sektoren; - Beschränkung der Änderungen der Bekanntmachungsmuster und insbesonder
...[+++]e der Bekanntmachung über das Bestehen eines Prüfungssystems (Anhang XIII) und der regelmäßigen Bekanntmachung (Anhang XIV) auf die ausdrücklichen Erfordernisse des GPA wie im Falle der Informationen, die die Auftraggeber liefern müssen, wenn sie die Bewerber zur Interessenbekundung im Anschluß an die Veröffentlichung einer regelmäßigen Bekanntmachung auffordern, die als Aufruf zum Wettbewerb gilt; und - Einführung einer Verpflichtung für die Kommission, den kommerziell sensiblen Charakter von Informationen zu beachten, die von Auftraggebern in Bekanntmachungen über vergebene Aufträge mitgeteilt werden und Preise betreffen.