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Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City planning
Community planning
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
EAUE
European Academy of the Urban Environment
European academy for urban environment questions
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Preservation of urban character
Protection of sites of local character
Science of urban pollution implications
Town
Town development
Town planning
Urban area
Urban design
Urban development policy
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban management
Urban place
Urban planning
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban planning scheme
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urban site
Urbanised region

Übersetzung für "Urban site " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE


urban place | urban settlement | urban site

städtische Siedlung | städtischer Ort


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

städtisches Wohnmilieu [ städtischer Lebensraum | städtische Wohnsiedlung ]


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

Stadtplanung [ Städtebaupolitik | Stadtentwicklung | Städteplanung | Stadtgestaltung ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

Stadtgebiet [ städtische Umgebung | verstädtertes Gebiet ]


European academy for urban environment questions | European Academy for Urban Environment, Urban Ecology and Urban Open-space Planning | European Academy of the Urban Environment | EAUE [Abbr.]

Europäische Akademie für Fragen der Städtischen Umwelt | Europäische Akademie für städtische Umwelt, Stadtökologie, und städtische Freiraumplanung


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

Gesetzgebung im Bereich Stadtplanung


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische Gesichtspunkte im öffentlichen Personennahverkehr berücksichtigen


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

Auswirkungen der städtischen Umweltbelastung | Auswirkungen der städtischen Umweltverschmutzung


protection of sites of local character (1) | preservation of urban character (2)

Ortsbildschutz (1) | Erhaltung schutzwürdiger Ortsbilder (2)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Most of the URBAN II sites are new and were not proposed under URBAN I (see map in annex).

Die meisten der URBAN-II-Gebiete sind neu und fielen nicht unter URBAN I (siehe die Karte in Anhang).


98% of URBAN II money goes on urban regeneration in the 70 sites selected.

Die Mittel von URBAN II sind zu 98% für Maßnahmen zur Stadterneuerung in den 70 ausgewählten Gebieten bestimmt.


18. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could thus create a public health risk;

18. fordert die Kommission auf, im Rahmen der jeweiligen Pläne der Mitgliedstaaten in den wichtigsten städtischen Ballungsräumen, in denen Probleme in Bezug auf die Luftqualität auftreten, den Standort der Stationen für die Messung und Kontrolle der Luftverschmutzung zu bewerten, da die Daten aufgrund der ungünstigen Lage der Messstationen häufig verfälscht sind, was ein Risiko für die Gesundheit der Bevölkerung darstellen könnte;


13. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could therefore create a public health risk;

13. fordert die Kommission auf, im Rahmen der jeweiligen Pläne der Mitgliedstaaten in den wichtigsten städtischen Ballungsräumen, in denen Probleme in Bezug auf die Luftqualität auftreten, den Standort der Stationen für die Messung und Kontrolle der Luftverschmutzung zu bewerten, da die Daten aufgrund der ungünstigen Lage der Messstationen häufig verfälscht sind, was ein Risiko für die Gesundheit der Bevölkerung darstellen könnte;


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18. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could thus create a public health risk;

18. fordert die Kommission auf, im Rahmen der jeweiligen Pläne der Mitgliedstaaten in den wichtigsten städtischen Ballungsräumen, in denen Probleme in Bezug auf die Luftqualität auftreten, den Standort der Stationen für die Messung und Kontrolle der Luftverschmutzung zu bewerten, da die Daten aufgrund der ungünstigen Lage der Messstationen häufig verfälscht sind, was ein Risiko für die Gesundheit der Bevölkerung darstellen könnte;


7. Recommends that the urban dimension of Cohesion Policy, taking as a guideline the strategic concept of serving smart, sustainable, inclusive growth, should focus on a threefold objective: first, to help urban areas develop their basic physical infrastructure as a precondition for growth in order fully to exploit their potential contribution to economic growth in Europe, diversification of the economic base and energy and environmental sustainability, in particular with a view to maintaining and improving air quality in urban centres; without detriment to rivers; second, to help urban areas modernise their economic, social and enviro ...[+++]

7. empfiehlt, die städtische Dimension der Kohäsionspolitik, die sich an dem strategischen Konzept der Förderung eines intelligenten, nachhaltigen und inklusiven Wachstums orientiert, auf eine dreifache Zielsetzung auszurichten: erstens Unterstützung der städtischen Gebiete bei der Entwicklung einer grundlegenden physischen Infrastruktur als Voraussetzung für Wachstum, um sie so in die Lage zu versetzen, einen umfassenden Beitrag zum Wirtschaftswachstum in Europa, zur Diversifizierung der Wirtschaftsbasis und zur nachhaltigen Energienutzung und Umweltverträglichkeit zu leisten, damit insbesondere die Luftqualität der städtischen Gebiete ...[+++]


7. Recommends that the urban dimension of Cohesion Policy, taking as a guideline the strategic concept of serving smart, sustainable, inclusive growth, should focus on a threefold objective: first, to help urban areas develop their basic physical infrastructure as a precondition for growth in order fully to exploit their potential contribution to economic growth in Europe, diversification of the economic base and energy and environmental sustainability, in particular with a view to maintaining and improving air quality in urban centres; without detriment to rivers; second, to help urban areas modernise their economic, social and enviro ...[+++]

7. empfiehlt, die städtische Dimension der Kohäsionspolitik, die sich an dem strategischen Konzept der Förderung eines intelligenten, nachhaltigen und inklusiven Wachstums orientiert, auf eine dreifache Zielsetzung auszurichten: erstens Unterstützung der städtischen Gebiete bei der Entwicklung einer grundlegenden physischen Infrastruktur als Voraussetzung für Wachstum, um sie so in die Lage zu versetzen, einen umfassenden Beitrag zum Wirtschaftswachstum in Europa, zur Diversifizierung der Wirtschaftsbasis und zur nachhaltigen Energienutzung und Umweltverträglichkeit zu leisten, damit insbesondere die Luftqualität der städtischen Gebiete ...[+++]


As a guideline, a sampling point should be representative of air quality in surrounding areas of no less than 200 m at traffic-orientated sites, at least 250 m × 250 m at industrial sites, where feasible, and several square kilometres at urban-background sites.

In der Regel sollte eine Probenahmestelle in verkehrsnahen Zonen für die Luftqualität einer Fläche von nicht weniger als 200 m, an Industriestandorten für die Luftqualität einer Fläche von mindestens 250 m × 250 m, sofern möglich, und in Gebieten mit typischen städtischen Hintergrundwerten für die Luftqualität einer Fläche von mehreren Quadratkilometern repräsentativ sein.


The Commission supports different research projects related to the revitalisation of city centres and neighbourhoods, the rehabilitation and re-use of contaminated and brownfield sites, sustainable retrofitting of urban areas such as large housing estates and on ways to reduce urban sprawl, especially through the integration of land use and transport planning (see Annex 3).

Die Kommission unterstützt verschiedene Forschungsprojekte zur Neubelebung von Stadtzentren und -vierteln, zur Sanierung und erneuten Nutzung kontaminierter Standorte und Industriebrachen, zur Nachrüstung von Stadtgebieten (z.B. großen Wohnsiedlungen) mit nachhaltigkeitsfördernden Technologien sowie über Möglichkeiten zur Eingrenzung der Zersiedelung der Landschaft, insbesondere durch die Integration der Flächennutzungs- und Verkehrsplanung (siehe Anhang 3).


For more information, please see the specific page dedicated to the Urban II Community Initiative on the Internet site of the Directorate-General for Regional Policy.

Weitere Informationen können auf der Website der Generaldirektion Regionalpolitik unter dem Stichwort Gemeinschaftsinitiative URBAN II abgerufen werden.


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