The objectives of this reform are as follows: - improved organization of Community supply by strengthening the role of producers' organizations in their capacity as commercial operators, together with stricter Community criteria for recognizing such organizations and the
establishment of an operational fund cofinanced by the Community and intended, inter alia, both to finance measures to improve the quality of products and optimize their commercial value and to fix Community withdrawal compensation, pay compensation for products withdrawn from the market which do not benefit from Community withdrawal compensation and increase the prices
...[+++]obtained for products sold for processing, where necessary; - provide the option for those Member States who so desire of setting up a less cumbersome framework for interbranch organizations in this sector; - a new method of managing conjunctural surpluses by reducing withdrawal compensation to a non-profitable level and providing the option for producers' groups of complementing withdrawal compensation (see above); - specific solutions outside the general instruments of the common organization of the markets for problems which may arise for certain products whose economic importance is regional or local in scale; - stepping up control, particularly as regards the proper management of the operational fund by producers' organizations, respect for health and commercial quality standards and the correct operation of the entry price system, by means of coordinated and consistent work between the various relevant national and Community bodies, which should also result in a uniform and non-discriminatory application of these controls. - the setting up with Community financing of adjustment programmes over 5 years (transition period for a reduction in withdrawal compensation) intended to help producers' organizations to increase their commercial scale of operation and to make available to their members the appropriate technical means fo ...Diese Reform hat insbesondere folgendes zum Ziel: - eine bessere Organisation des gemeinschaftlichen Angebots durch eine aktivere Rolle der Erzeugerorganisationen im Handel und zugleich strengere Gemeinschaftskriterien für deren Anerkennung und Bildung eines von der Gemeinschaft mitfinanzierten Betriebsfonds, aus dem zum einen Maßnahmen zur Verbesserung der Produktqualität und zur Erhöhung ihres Marktwerts und zum anderen ein begrenzter prozentualer Ergänzungsbetrag zu den gemeinschaftlichen Rücknahmevergütungen, Ausgleichszahlungen für vom Markt genommene Erzeugnisse, für die derzeit keine Rücknahmevergütung gezahlt wird, und erforderlichenfalls ein Ergänzungsbetrag zu den Preisen, die für zur Verarbeitung verkaufte Erzeugnisse gezahlt wer
...[+++]den, finanziert würde; - für Mitgliedstaaten, die dies wünschen, die Möglichkeit, einen flexiblen Rahmen für die Branchenverbände vorzusehen; - eine neue Regelung für die Verwaltung konjunktureller Überschüsse durch die schrittweise Senkung der Rücknahmevergütungen auf ein kommerziell nicht mehr lohnendes Niveau und die Möglichkeit für die Erzeugergruppierungen, einen Ergänzungsbetrag zu der Rücknahmevergütung zu zahlen (s. oben); - spezifische Lösungen außerhalb der allgemeinen Instrumente der GMO für Probleme bei bestimmten Erzeugnissen, die nur regional oder lokal wirtschaftliche Bedeutung haben; - Ausbau der Kontrollen insbesondere in bezug auf die ordnungsgemäße Verwaltung des Betriebsfonds durch die Erzeugerorganisationen, die Einhaltung der Qualitätsnormen kommerzieller und gesundheitlicher Art sowie das richtige Funktionieren der Einfuhrpreisregelung durch Koordination und Kohäsion zwischen den verschiedenen zuständigen Stellen auf nationaler und auf gemeinschaftlicher Ebene, was ebenfalls eine einheitliche, nicht diskriminierende Durchführung dieser Kontrollen bewirken müßte; - Schaffung gemeinschaftlich finanzierter fünfjähriger Anpassungsprogramme (Übergangszeitraum für die Senkung der Rücknahmevergütungen), die de ...