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Accompany defendants
Accused
Attend defendants
Charge
Declaration on Human Rights Defenders
Defend client interests
Defend human rights
Defendant
Defending champions
Defending party
Ensure individual rights
Escort defendants
Guard individual rights
Human Rights Defenders Declaration
Inability to defend oneself
Person being prosecuted
Person pursued
Preserve individual rights
Protect client interests
Pursued person
Respondent
Safeguard client interests
Safeguard consumer interests
Safeguard prisoners
Title-holders

Übersetzung für "defendant " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
attend defendants | safeguard prisoners | accompany defendants | escort defendants

Angeklagte eskortieren




Declaration on Human Rights Defenders | Declaration on the Right and Responsibility of Individuals, Groups and Organs of Society to Promote and Protect Universally Recognized Human Rights and Fundamental Freedoms | Human Rights Defenders Declaration

Erklärung über das Recht und die Verpflichtung von Einzelpersonen, Gruppen und Organen der Gesellschaft, die allgemein anerkannten Menschenrechte und Grundfreiheiten zu fördern und zu schützen | Erklärung über die Menschenrechtsverteidiger


Special Rapporteur on the situation of human rights defenders | Special Representative of the Secretary-General on human rights defenders

Sonderberichterstatter über die Lage von Menschenrechtsverteidigern


defend client interests | safeguard client interests | protect client interests | safeguard consumer interests

Kundeninteressen schützen


charge [ accused | defendant ]

Anklage [ Angeklagter | Beschuldigter ]


guard individual rights | preserve individual rights | defend human rights | ensure individual rights

Menschenrechte verteidigen


person pursued | pursued person | person being prosecuted | defendant

Verfolgter | Verfolgte | verfolgte Person




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[1] Front Line Defenders, Reporters Without Borders (RSF), World Organisation Against Torture (OMCT), International Federation for Human Rights (FIDH), Economic, Social and Cultural Rights Network (ESCR-Net), International Gay and Lesbian Association (ILGA), Urgent Action Fund for Women Human Rights Defenders (UAF), Protection International, Peace Brigades International (PBI), Euro-Mediterranean Foundation of Support to Human Rights Defenders (EMHRF), Forum Asia and East and Horn of Africa Human Rights Defenders Project (EHAHRDP).

[1] Front Line Defenders, Reporter ohne Grenzen (RSF), Weltorganisation gegen Folter (OMCT), Internationaler Bund der Ligen für die Menschenrechte (FIDH), Economic, Social and Cultural Rights Network (ESCR-Net), Internationaler Lesben- und Schwulenverband (ILGA), Urgent Action Fund for Women Human Rights Defenders (UAF), Protection International, Peace Brigades International (PBI), Euro-Mediterranean Foundation of Support to Human Rights Defenders (EMHRF), Forum Asia sowie East and Horn of Africa Human Rights Defenders Project (EHAHRDP).


To defend the division of responsibilities from local to European level is to defend democratic values" Mercedes Bresso explains

Mercedes Bresso: "Für Verantwortungsteilung zwischen allen Entscheidungsebenen einzutreten, heißt, demokratische Werte zu verteidigen"


96. Welcomes actions undertaken to implement the review and upgrade of the EU Guidelines on Human Rights Defenders as reviewed in 2008; notes the development of more than 60 local implementation strategies and the appointment of relevant liaison officers; remains, however, particularly concerned by the failure to implement these Guidelines by EU delegations, calls on the EEAS to develop an implementation plan with clear indicators and deadlines in order to continue progress towards effective implementation of the Guidelines, and requests the list of available local strategies; calls on the EEAS, the Council, the Commission and the Mem ...[+++]

96. begrüßt die praktischen Maßnahmen zur Überarbeitung und Aktualisierung der EU-Leitlinien zum Schutz von Menschenrechtsverteidigern, die 2008 überprüft wurden; nimmt zur Kenntnis, dass mehr als 60 lokale Umsetzungsstrategien entwickelt und einschlägige Verbindungsbeamte ernannt wurden; ist jedoch weiterhin tief besorgt darüber, dass diese Leitlinien von den EU-Delegationen nicht umgesetzt werden, fordert den EAD auf, einen Durchführungsplan mit klaren Indikatoren und Fristen zu erarbeiten, um weitere Fortschritte im Hinblick auf eine wirksame Umsetzung der Leitlinien zu ermöglichen, und fordert die Übermittlung der Liste der zur Ver ...[+++]


98. Urges the Council, the Commission and the Member States to implement the measures proposed by Parliament in its resolution on EU policies in favour of human rights defenders, adopted in June 2010, with emphasis on measures aimed at providing swift assistance to human rights defenders at risk, such as emergency visas and shelter, and those implying public support and visible recognition of the work of human rights defenders, with a gender perspective in the implementation of the guidelines in favour of women human rights defenders and other particularly vulnerable groups, such as defenders working to promote economic, social and cultu ...[+++]

98. fordert den Rat, die Kommission und die Mitgliedstaaten auf, die vom Europäischen Parlament in seiner Entschließung vom Juni 2010 zu den Maßnahmen der EU zugunsten von Menschenrechtsverteidigern vorgeschlagenen Maßnahmen umzusetzen, wobei der Schwerpunkt auf Maßnahmen zur raschen Unterstützung gefährdeter Menschenrechtsverteidiger – wie Ausstellung von Sofortvisa und Gewährung von Zuflucht – sowie auf Maßnahmen zur Verdeutlichung der öffentlichen Unterstützung und Anerkennung der Tätigkeit der Menschenrechtsverteidiger liegen sollte und bei der Durchführung der Leitlinien eine geschlechterspezifische Perspektive zugunsten von Mensche ...[+++]


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The European Union recalls the importance of protecting human rights defenders in Russia and worldwide, and allowing them to freely exercise their activities in accordance with the Declaration of the United Nations General Assembly on Human Rights Defenders, adopted in 1998.

Die Europäische Union weist darauf hin, wie wichtig es ist, die Menschenrechtsverteidiger in Russland und in der ganzen Welt zu schützen und ihnen die freie Ausübung ihrer Tätig­keiten im Einklang mit der Erklärung der Generalversammlung der Vereinten Nationen über die Menschenrechtsverteidiger aus dem Jahr 1998 zu ermöglichen.


18. Considers that human rights defenders in third countries will be better protected by making the EU human rights dialogues more effective; stresses the need to systematically raise the situation of human rights defenders in all political and human rights dialogues and in trade negotiations with third countries, and more generally the situation and the improvement of the right to freedom of association, in national legislations, regulations and practices, reminding partners of the responsibility of States to ensure that all the obligations and rights embodied in the UN Declaration on Human Rights Defenders are included in national law ...[+++]

18. ist der Ansicht, dass Menschenrechtsverteidiger in Drittstaaten durch eine wirksamere Gestaltung der Menschenrechtsdialoge der EU besser geschützt werden können; betont die Notwendigkeit, die Situation von Menschenrechtsverteidigern in allen politischen Dialogen und Menschenrechtsdialogen und im Rahmen der Handelsverhandlungen mit Drittstaaten regelmäßig anzusprechen, ebenso generell die Situation und Verbesserungen beim Recht auf Vereinigungsfreiheit, wie es sich in der nationalen Gesetzgebung, den Vorschriften und der Praxis darstellt, und die Partner an die Verantwortung der Staaten zu erinnern, dafür zu sorgen, dass alle in der ...[+++]


18. Considers that human rights defenders in third countries will be better protected by making the EU human rights dialogues more effective; stresses the need to systematically raise the situation of human rights defenders in all political and human rights dialogues and in trade negotiations with third countries, and more generally the situation and the improvement of the right to freedom of association, in national legislations, regulations and practices, reminding partners of the responsibility of States to ensure that all the obligations and rights embodied in the UN Declaration on Human Rights Defenders are included in national law ...[+++]

18. ist der Ansicht, dass Menschenrechtsverteidiger in Drittstaaten durch eine wirksamere Gestaltung der Menschenrechtsdialoge der EU besser geschützt werden können; betont die Notwendigkeit, die Situation von Menschenrechtsverteidigern in allen politischen Dialogen und Menschenrechtsdialogen und im Rahmen der Handelsverhandlungen mit Drittstaaten regelmäßig anzusprechen, ebenso generell die Situation und Verbesserungen beim Recht auf Vereinigungsfreiheit, wie es sich in der nationalen Gesetzgebung, den Vorschriften und der Praxis darstellt, und die Partner an die Verantwortung der Staaten zu erinnern, dafür zu sorgen, dass alle in der ...[+++]


18) Considers that human rights defenders in third countries will be better protected by making the EU human rights dialogues more effective; stresses the need to systematically raise the situation of human rights defenders in all political and human rights dialogues and in trade negotiations with third countries, and more generally the situation and the improvement of the right to freedom of association, in national legislations, regulations and practices, reminding partners of the responsibility of States to ensure that all the obligations and rights embodied in the UN Declaration on Human Rights Defenders are included in national law ...[+++]

18. ist der Ansicht, dass Menschenrechtsverteidiger in Drittstaaten durch eine wirksamere Gestaltung der Menschenrechtsdialoge der EU besser geschützt werden können; betont die Notwendigkeit, die Situation von Menschenrechtsverteidigern in allen politischen Dialogen und Menschenrechtsdialogen und im Rahmen der Handelsverhandlungen mit Drittstaaten regelmäßig anzusprechen, ebenso generell die Situation und Verbesserungen beim Recht auf Vereinigungsfreiheit, wie es sich in der nationalen Gesetzgebung, den Vorschriften und der Praxis darstellt, und die Partner an die Verantwortung der Staaten zu erinnern, dafür zu sorgen, dass alle in der ...[+++]


The European Union welcomes the release in Uzbekistan of four human rights defenders between 2 and 4 February 2008, namely Saidjahon Zainabitdinov, Ikhtior Khamraev, Ulugbek Kattabaev and Bobomurod Mavlanov and the cancellation of the probation period concerning two other human rights defenders, Gulbahor Turaeva and Umida Niazova, who were released from prison last year.

Die Europäische Union begrüßt den Umstand, dass zwischen dem und dem 4. Februar 2008 in Usbekistan vier Menschenrechtsaktivisten, nämlich Saidjahon Zainabitdinov, Ikhtior Hamraev, Ulugbek Kattabaev und Bobumurod Mavlyanov, aus der Haft entlassen wurden und die Bewährungsfrist von zwei weiteren Menschenrechtsaktivisten, nämlich Gulbahor Turaeva und Umida Niyasova, die im letzten Jahr aus dem Gefängnis entlassen worden waren, aufgehoben wurde.


The proposal, transmitted to the Council and the European Parliament, covers the issues of suspects and defendants' access to legal advice, access to interpretation and translation for non-native defendants, protecting those who cannot understand or follow the proceedings, consular assistance to foreign detainees, the Letter of Rights, evaluation and monitoring.

Der Vorschlag, der dem Rat und dem Europäischen Parlament übermittelt wurde, betrifft den Zugang von Verdächtigen und Angeklagten zu Rechtsbeistand, die Beiziehung eines Dolmetschers oder Übersetzers bei ausländischen Angeklagten, den Schutz der Personen, die das Verfahren nicht verstehen oder diesem nicht folgen können, konsularische Unterstützung an ausländische Festgenommene, die Erklärung der Rechte sowie die Überwachung und Bewertung.


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