Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural education
Agricultural training
COMETT
Community Action Programme on Health Promotion
Design training programmes
Design training programmes for humans and animals
Design training schedules for individuals and animals
Develop corporate training program
Develop corporate training programmes
Develop programmes for training
Develop training programme
Develop training programmes
ETRP
Education and Training Programme
Education and training catalogue
Education and training programme
Education courses
Educational curriculum
Generate corporate training programmes
Industrial training
School curriculum
School subjects
Subjects taught
Teaching curriculum
Teaching programmes
Technical education
Technical training
Training courses
Training curriculum
Training programmes
Write corporate training programmes

Übersetzung für "education and training programme " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
Education and Training Programme | ETRP [Abbr.]

WMO-Ausbildungsprogramm | ETRP [Abbr.]


Community Action Programme on Health Promotion | Community action programme on health promotion, information, education and training | programme of Community action on health promotion, information, education and training

Aktionsprogramm der Gemeinschaft für Gesundheitsförderung, Aufklärung, Erziehung und Ausbildung | Aktionsprogramm der Gemeinschaft zur Gesundheitsförderung | Aktionsprogramm der Gemeinschaft zur Gesundheitsförderung, -aufklärung, -erziehung und -ausbildung


education and training programme (1) | education and training catalogue (2) | education courses (3) | training courses (4)

Bildungsangebot


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

Unterrichtsprogramm [ Ausbildungsprogramm | Lehrplan | Lehrprogramm | Lerninhalt | Unterrichtsfach | Unterrichtsplan | Unterrichtsstoff ]


Action Programme of the Community in Education and Training for Technology | European programme for cooperation between university and industry in training for technology | COMETT [Abbr.]

Aktionsprogramm der Gemeinschaft zur Aus- und Weiterbildung im Technologiebereich | Programm zur Zusammenarbeit von Hochschule und Unternehmen hinsichtlich der Ausbildung auf dem Gebiet der Technologie | COMETT [Abbr.]


design training programmes | develop programmes for training | develop training programme | develop training programmes

Schulungsprogramme entwickeln


develop corporate training program | write corporate training programmes | develop corporate training programmes | generate corporate training programmes

betriebliche Weiterbildungsprogramme entwickeln


design training programmes for humans and animals | establish training programmes for individuals and animals | design training programmes for individuals and animals | design training schedules for individuals and animals

Trainingsprogramme für Menschen und Tiere entwickeln


agricultural education [ agricultural training | agricultural training(UNBIS) ]

Landwirtschaftsschule [ landwirtschaftliche Ausbildung | Landwirtschaftsunterricht ]


technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]

technischer Unterricht [ technische Ausbildung ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The emergence of these major political initiatives in the area of education and training might point to one important impact of the European education and training programmes: Many key actors (national and European) consider that these political initiatives and advances would not have been possible without the existence of and contributions from the European education and training programmes.

Dass es zu diesen entscheidenden politischen Initiativen auf dem Gebiet der allgemeinen und beruflichen Bildung gekommen ist, zeigt vielleicht eine wichtige Auswirkung der europäischen Programme in diesem Bereich: Viele maßgebliche Akteure (auf nationaler und europäischer Ebene) sind der Auffassung, dass diese politischen Initiativen und Fortschritte ohne die Existenz der europäischen Programme für die allgemeine und berufliche Bildung und ohne deren Zutun nicht möglich gewesen wären.


- Proportion of students and trainees from one country carrying out part of their studies in another EU or third country,- proportion of teachers, researchers and academics from other EU countries employed at different levels of the education system,- number and distribution of EU and non-EU students and trainees participating in an education or training programme.

- Anteil der einheimischen Studenten und Auszubildenden, die einen Teil ihrer Ausbildung in einem anderen EU-Mitgliedstaat oder einem Drittland absolvieren; - Anteil der Lehrer, Wissenschaftler und Akademiker aus anderen EU-Mitgliedstaaten, die auf den verschiedenen Stufen des Bildungssystems beschäftigt sind; - Anzahl und Streuung der Studenten und Auszubildenden aus EU-Mitgliedstaaten und aus Drittländern in den Einrichtungen der allgemeinen und beruflichen Bildung.


26. Calls on the Member States to continue taking policy measures, accompanied by economic and regulatory incentive mechanisms, which shape culture and educational systems through the creation of partnerships and exchange networks between all the various levels of education and companies, in order to bridge the current gap between academia and the market and make it easier for researchers to move from universities to companies, thereby fostering innovation; believes that Member States must be more responsive to labour market needs, notably by fostering work-based learning and apprenticeships, as well as re-training of employees and provision of life-long learning opportunities; calls on the Commission and the Member States to create viabl ...[+++]

26. fordert die Mitgliedstaaten auf, auch weiterhin Maßnahmen mit Mechanismen ökonomischer und regulativer Anreize zu ergreifen, mit denen das kulturelle Angebot und die Bildungssysteme gestaltet werden können, und zwar durch die Bildung von Partnerschaften und Netzwerken des Austauschs zwischen den einzelnen Bildungs- und Ausbildungsebenen und Unternehmen, um die bestehende Kluft zwischen Bildung und Markt zu schließen und die Mobilität von Forschern von Universitäten in Richtung Unternehmen sowie hierdurch auch Innovationen zu fördern; vertritt die Auffassung, dass die Mitgliedstaaten besser auf den Bedarf auf dem Arbeitsmarkt eingehe ...[+++]


Summary code: Institutional affairs / The institutions, bodies and agencies of the union / Decentralised agencies / Executive Agencies Audiovisual and media / Bodies and agencies Culture / Culture Programmes Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Vocational training / Organisations Education, training, youth, sport / Youth / General framework

Code Zusammenfassung: Institutionelle Fragen / Organe, Einrichtungen und sonstige Stellen der Union / Die dezentralisierten Stellen – die Agenturen / Die Exekutivagenturen Audiovisueller Bereich und Medien / Einrichtungen und Agenturen Kultur / Kulturprogramme Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Allgemeine und berufliche Bildung / Programme und Initiativen Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Berufliche Bildung / Organisationen Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Jugend / Allgemeiner Rahmen


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Considers that the measures proposed in the Commission communication will require strong policy coordination; therefore urges Member States, and particularly their relevant ministries, to become more closely involved in the process of early identification of skills needs, suggesting at least a 10-year time horizon; strongly believes that, when education and training programmes are being designed, effective communication and cooperation between employers, social partners, educational institutions and training bodies are necessary, using specific mechanisms to identify labour market needs; reiterates the need to ensure that the publi ...[+++]

6. ist der Auffassung, dass die in der Mitteilung der Kommission vorgeschlagenen Maßnahmen einer verstärkten politischen Koordinierung bedürfen; fordert die Mitgliedstaaten und insbesondere deren zuständige Ministerien daher auf, sich stärker an den Bemühungen zu beteiligen, Qualifikationsbedarf frühzeitig zu erkennen, und schlägt dafür einen Zeithorizont von mindestens zehn Jahren vor; ist der festen Überzeugung, dass für die Gestaltung von Programmen für die allgemeine und berufliche Bildung eine gut funktionierende Kommunikation und Zusammenarbeit zwischen Arbeitgebern, Sozialpartnern und Bildungs- und Ausbildungseinrichtungen, unte ...[+++]


Summary code: Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Education, training, youth: cooperation with non-EU countries / Cooperation programmes

Code Zusammenfassung: Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Allgemeine und berufliche Bildung / Programme und Initiativen Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Bildung, Ausbildung, Jugend: Zusammenarbeit mit den Drittstaaten / Kooperationsprogramme


Summary code: Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Lifelong learning / Transversal measures / Lifelong learning Education, training, youth, sport / Vocational training / Programmes

Code Zusammenfassung: Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Allgemeine und berufliche Bildung / Programme und Initiativen Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Allgemeine Bildung und lebenslanges lernen / Übergreifende Maßnahmen / Allgemeine Bildung und lebenslanges Lernen Bildung, Ausbildung, Jugend, Sport / Berufliche Bildung / Programme


59. Agrees that education and training programmes relating to energy efficiency have a key role to play, particularly for small and medium-sized enterprises; notes that energy education should start at a very early age with the incorporation of related courses within the educational programmes of schools throughout the EU; notes that rolling out innovative techniques for construction and energy management will require a large cadre of appropriately skilled workers; is concerned that Member States have not yet produced adequate training programmes for energy-efficiency related skills; calls for human resource requirements to be regard ...[+++]

59. stimmt dem Gedanken zu, dass Programme zur allgemeinen und beruflichen Bildung im Bereich Energieeffizienz gerade für kleine und mittlere Unternehmen eine entscheidende Rolle zu spielen haben; weist darauf hin, dass energiebezogene Aufklärung in sehr frühem Alter durch die Einbeziehung eines entsprechenden Unterrichts in die Lehrpläne von Schulen in der gesamten Europäischen Union beginnen sollte; stellt fest, dass zur Verbreitung innovativer Methoden im Bereich Bau- und Energiemanagement ein großer Bestand an angemessen ausgebildeten Arbeitnehmern notwendig ist; erklärt sich darüber besorgt, dass die Mitgliedstaaten noch keine ge ...[+++]


59.Agrees that education and training programmes relating to energy efficiency have a key role to play, particularly for small and medium-sized enterprises; notes that energy education should start at a very early age with the incorporation of related courses within the educational programmes of schools throughout the EU; notes that rolling out innovative techniques for construction and energy management will require a large cadre of appropriately skilled workers; is concerned that Member States have not yet produced adequate training programmes for energy-efficiency related skills; calls for human resource requirements to be regarde ...[+++]

59. stimmt dem Gedanken zu, dass Programme zur allgemeinen und beruflichen Bildung im Bereich Energieeffizienz gerade für kleine und mittlere Unternehmen eine entscheidende Rolle zu spielen haben; weist darauf hin, dass energiebezogene Aufklärung in sehr frühem Alter durch die Einbeziehung eines entsprechenden Unterrichts in die Lehrpläne von Schulen in der gesamten EU beginnen sollte; stellt fest, dass zur Verbreitung innovativer Methoden im Bereich Bau- und Energiemanagement ein großer Bestand an angemessen ausgebildeten Arbeitnehmern notwendig ist; erklärt sich darüber besorgt, dass die Mitgliedstaaten noch keine geeigneten Ausbild ...[+++]


In addition, domain 1 deals with education and training systems so that the text must refer not only to education programmes but to education and training programmes.

Zudem handelt es sich bei dem 1. Bereich um die Systeme der allgemeinen und beruflichen Bildung, so dass im Text nicht nur von Bildungsprogrammen, sondern von allgemeinen und beruflichen Bildungsprogrammen gesprochen werden muss.


w