Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coordinate resources for educational purposes
EIB Management Committee
Educate staff on waste management
Educating staff about waste management
Education and training catalogue
Education and training programme
Education courses
Environmental management
Environmental policy
Forest management
Forestry
Forestry management
High management
Industrial management
Make education management support available
Manage resources for educational purpose
Manage resources for educational purposes
Management Committee
Management Committee of the EIB
Management Committee of the European Investment Bank
Production management
Production policy
Provide education management support
Provides education management support
Providing education management support
Reorganisation of production
Senior management
Silviculture
Supervise resources for educational purposes
Sylviculture
Top management
Top-level management
Train staff on waste management
Training courses
Training staff on waste management
Upper management

Übersetzung für "education management " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
make education management support available | provides education management support | provide education management support | providing education management support

Management im Bildungsbereich unterstützen


educate staff on waste management | training staff on waste management | educating staff about waste management | train staff on waste management

Personal in Abfallbewirtschaftung schulen


coordinate resources for educational purposes | manage resources for educational purpose | manage resources for educational purposes | supervise resources for educational purposes

Ressourcen für Bildungszwecke verwalten


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

Umweltpolitik [ Umweltpflege | Umweltschutzpolitik ]


silviculture [ forest management | forestry management | sylviculture | Forest management(ECLAS) | forest management(GEMET) | forest management(UNBIS) | forestry(UNBIS) ]

Waldbau [ Forstwirtschaft | Holzwirtschaft | Verwaltung der Forste | Waldmanagement ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

Produktionspolitik [ Industriemanagement | Produktionsausrichtung | Produktionsmanagement | Umstrukturierung der Produktion ]


high management | senior management | top management | top-level management | upper management

gehobenes Management


EIB Management Committee | Management Committee | Management Committee of the EIB | Management Committee of the European Investment Bank

Direktorium | Direktorium der EIB | Direktorium der Europäischen Investitionsbank


Minister of State at the Department of Education with special responsibility for Youth and Sport and at the Department of the Environment with special responsibility for Local Government Reform and urban traffic management

Staatsminister im Ministerium für das Bildungswesen, mit besonderer Zuständigkeit für Jugend und Sport, und im Ministerium für Umweltfragen, mit besonderer Zuständigkeit für die Reform der örtlichen Selbstverwaltung und für die Lenkung des öffentlichen städtischen Nahverkehrs


education and training programme (1) | education and training catalogue (2) | education courses (3) | training courses (4)

Bildungsangebot
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0336 - EN - 2009/336/EC: Commission Decision of 20 April 2009 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003 - COMMISSION DECISION // of 20 April 2009 // setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Commun ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009D0336 - EN - 2009/336/EG: Beschluss der Kommission vom 20. April 2009 zur Einrichtung der Exekutivagentur Bildung, Audiovisuelles und Kultur für die Verwaltung der Gemeinschaftsmaßnahmen in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur gemäß der Verordnung (EG) Nr. 58/2003 des Rates - BESCHLUSS DER KOMMISSION // zur Einrichtung der Exekutivagentur „Bildung, Audiovisuelles und Kultur“ für die Verwaltung der Gemeinschaftsmaßnahmen in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur gemäß der Verordnung (EG) Nr. 58/2003 des Rates // (2009/336/EG)


By means of Commission Decision 2005/56/EC , the Commission created the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (hereinafter referred to as the Agency) and entrusted it with the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture.

Mit dem Beschluss 2005/56/EG der Kommission wurde die Exekutivagentur „Bildung Audiovisuelles und Kultur“ (im Folgenden „Agentur“ genannt) eingerichtet und mit der Verwaltung der Gemeinschaftsmaßnahmen in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur betraut.


2009/336/EC: Commission Decision of 20 April 2009 setting up the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency for the management of Community action in the fields of education, audiovisual and culture in application of Council Regulation (EC) No 58/2003

2009/336/EG: Beschluss der Kommission vom 20. April 2009 zur Einrichtung der Exekutivagentur Bildung, Audiovisuelles und Kultur für die Verwaltung der Gemeinschaftsmaßnahmen in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur gemäß der Verordnung (EG) Nr. 58/2003 des Rates


A cost-benefit analysis carried out for that purpose has shown that using an executive agency to manage certain centralised strands of programmes in the fields of education and culture is the most advantageous of the options available, both in financial and in non-financial terms.

Eine Kosten-Nutzen-Analyse hat ergeben, dass der Rückgriff auf eine Exekutivagentur für die Verwaltung bestimmter zentral verwalteter Teile der Programme in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur die günstigste unter allen denkbaren Optionen darstellt, und zwar sowohl in finanzieller als auch in nichtfinanzieller Hinsicht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Management of certain centralised strands of a number of programmes in the fields of education, audiovisual and culture involves implementation of technical projects which do not entail political decision-making and requires a high level of technical and financial expertise throughout the project cycle.

Bei der Verwaltung bestimmter zentral verwalteter Teile verschiedener Programme in den Bereichen Bildung, Audiovisuelles und Kultur geht es um die Durchführung praktischer Projekte, für die keine politischen Entscheidungen getroffen werden müssen, die jedoch während des gesamten Projektzyklus fundierte sachbezogene und finanzielle Fachkenntnisse erfordern.


11. Stresses the need to promote equal gender representation in terms of the leadership and management of bodies responsible for the oversight and governance of educational establishments, especially among school managers and heads and where there is under-representation as in STEM subjects, as this will provide role models for girls;

11. betont, dass die gleichmäßige Aufteilung der Führungspositionen im Bereich der Leitung und Verwaltung von Einrichtungen, die für die Aufsicht über und die Leitung von Bildungseinrichtungen zuständig sind, insbesondere von leitenden Positionen und Direktorenstellen in schulischen Einrichtungen sowie in den Bereichen, in denen Frauen unterrepräsentiert sind wie in den MINT-Fächern, zwischen Männern und Frauen gefördert werden muss, da dadurch Vorbilder für Mädchen geschaffen werden;


11. Stresses the need to promote equal gender representation in terms of the leadership and management of bodies responsible for the oversight and governance of educational establishments, especially among school managers and heads and where there is under-representation as in STEM subjects, as this will provide role models for girls;

11. betont, dass die gleichmäßige Aufteilung der Führungspositionen im Bereich der Leitung und Verwaltung von Einrichtungen, die für die Aufsicht über und die Leitung von Bildungseinrichtungen zuständig sind, insbesondere von leitenden Positionen und Direktorenstellen in schulischen Einrichtungen sowie in den Bereichen, in denen Frauen unterrepräsentiert sind wie in den MINT-Fächern, zwischen Männern und Frauen gefördert werden muss, da dadurch Vorbilder für Mädchen geschaffen werden;


80. Urges the Member States to monitor and evaluate regularly – with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced the employability of students, social integration and active citizenship; calls also on the Member States to act, as soon as possible, on the education-related recomme ...[+++]

80. fordert die Mitgliedstaaten mit Nachdruck auf, unter Einbeziehung der relevanten Akteure regelmäßig zu überwachen und zu bewerten, ob es ihnen mit ihrem Bildungssystem und ihren Bildungsprogrammen gelungen ist, die Angehörigen der sozial schwachen Bevölkerungsgruppen zu erreichen, ob es ihnen gelungen ist, den gleichberechtigten Zugang zu inklusiver und hochwertiger Bildung auf allen Ebenen zu erhalten und ob die Fertigkeiten, die die Studierenden im Rahmen ihrer Bildung und Ausbildung erworben haben, ihre Beschäftigungsfähigkeit, ihre gesellschaftliche Integration und ihre aktive Bürgerbeteiligung auch wirklich erhöht haben; forder ...[+++]


80. Urges the Member States to monitor and evaluate regularly – with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced the employability of students, social integration and active citizenship; calls also on the Member States to act, as soon as possible, on the education-related recomme ...[+++]

80. fordert die Mitgliedstaaten mit Nachdruck auf, unter Einbeziehung der relevanten Akteure regelmäßig zu überwachen und zu bewerten, ob es ihnen mit ihrem Bildungssystem und ihren Bildungsprogrammen gelungen ist, die Angehörigen der sozial schwachen Bevölkerungsgruppen zu erreichen, ob es ihnen gelungen ist, den gleichberechtigten Zugang zu inklusiver und hochwertiger Bildung auf allen Ebenen zu erhalten und ob die Fertigkeiten, die die Studierenden im Rahmen ihrer Bildung und Ausbildung erworben haben, ihre Beschäftigungsfähigkeit, ihre gesellschaftliche Integration und ihre aktive Bürgerbeteiligung auch wirklich erhöht haben; forder ...[+++]


17. Urges the Member States to regularly monitor and evaluate, with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced students’ employability, social integration and active citizenship; also calls on the Member States to act on the education-related recommendations in the European Seme ...[+++]

17. fordert die Mitgliedstaaten mit Nachdruck auf, unter Einbeziehung der relevanten Akteure regelmäßig zu überwachen und zu bewerten, ob es ihnen mit ihrem Bildungssystem und ihren Bildungsprogrammen gelungen ist, die Angehörigen der sozial schwachen Bevölkerungsgruppen zu erreichen, ob es ihnen gelungen ist, den gleichberechtigten Zugang zu inklusiver und hochwertiger Bildung auf allen Ebenen zu erhalten und ob die Fertigkeiten, die die Studierenden im Rahmen ihrer Bildung und Ausbildung erworben haben, ihre Beschäftigungsfähigkeit, ihre gesellschaftliche Integration und ihre aktive Bürgerbeteiligung auch wirklich erhöht haben; fordert die Mitgliedstaaten ebenfalls auf, so bald wie möglich auf die Empfehlungen in Rahmen des Europäischen Semest ...[+++]


w