14. Encourages the Commission's initiative to launch, in coope
ration with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classifica
tion and ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher
education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowle
...[+++]dge transfer; opposes, on the other hand, the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous performance indicators which do not take into account the diversity of educational pathways, programmes and linguistic diversity in European universities; 14. begrüßt die Initiative der Kommission – in Zusammenarbeit mit allen beteiligten Einrichtungen, Studierenden und anderen Interessen
trägern – zum Start einer mehrdimensionalen Maßnahme zur differenzierten Klassifizierung und Einstufung von Hochschuleinrichtungen anhand von Eigenschaften wie einer langen Tradition der Lehre im Hochschulbereich in Europa, der Qualität der Lehre, der Unterstützung für die Studierenden (d.h. Stipendien, Beratung, Unterbringung), der Barrierefreiheit des Zugangs und der Information/Kommunikation, der regionalen Mitwirkung und des Wissenstransfers; spricht sich aber gegen die Schaffung eines Klassifizierung
...[+++]ssystems zur Einstufung von Hochschuleinrichtungen aus, das sich auf inhomogene Leistungsindikatoren stützt, welche die Vielfalt der Ausbildungsgänge und Programme sowie die Sprachenvielfalt an den europäischen Universitäten unberücksichtigt lassen;