Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange ICT support
Basic ICT skills
Basic information and communication technology skills
Basic skills in ICT
Carry out maintenance using ICT equipment
Carry out maintenance using ICT peripherals
Choose ICT resources to manage work tasks
Community competence
Competence of the Community
Competence of the Member States
Digital competences
Digital skills
E-skills
EC competence
EC external competence
EU competence
European ICT Standards Board
European Union competence
External competence
External competence of the Community
Furnish ICT support
ICT Standards Board
ICT competences
ICT skills
ICTSB
Provide ICT support
Providing ICT support
Secretariat of the ICT-Infrastructure Unit
Supporting competence
Use ICT equipment in maintenance activities
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks
Utilise ICT equipment in maintenance activities

Übersetzung für "ict competences " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
digital competences | digital skills | e-skills | ICT competences | ICT skills

digitale Kompetenzen | IKT-Kompetenzen


furnish ICT support | providing ICT support | arrange ICT support | provide ICT support

IKT-Support leisten | Unterstützung im Zusammenhang mit Informations- und Kommunikationstechnologie leisten


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

Ressourcen der IKT für die Lösung von arbeitsbezogenen Aufgaben verwenden


carry out maintenance using ICT equipment | utilise ICT equipment in maintenance activities | carry out maintenance using ICT peripherals | use ICT equipment in maintenance activities

IKT-Geräte bei Wartungstätigkeiten nutzen


EU competence [ Community competence | competence of the Community | EC competence | European Union competence ]

Zuständigkeit der EU [ Zuständigkeit der Europäischen Union | Zuständigkeit der Gemeinschaft | Zuständigkeit EG ]


basic ICT skills | basic information and communication technology skills | basic skills in ICT

grundlegende IKT-Fertigkeiten | grundlegende IKT-Kompetenzen | grundlegende Kompetenzen im Bereich der Informations- und Kommunikationstechnologie


European ICT Standards Board | ICT Standards Board | Information and Communications Technologies Standards Board | ICTSB [Abbr.]

Standardisierungsrat für Informations- und Kommunikationstechnologien | ICTSB [Abbr.]


external competence (EU) [ EC external competence | external competence of the Community ]

Externe Zuständigkeit (EU) [ externe Zuständigkeit der Gemeinschaft | externe Zuständigkeit EG ]


competence of the Member States [ supporting competence ]

Zuständigkeit der Mitgliedstaaten [ Zuständigkeit zur Unterstützung ]


Secretariat of the ICT-Infrastructure Unit

Geschäftsstelle Bereich ICT-Infrastruktur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given the transversal role of digital competences across the economy, the Digital Agenda for Europe is an essential catalyst that can help provide the right digital competences for workers and job-seekers, with targeted efforts to promote basic digital literacy for those with least competences such as the elderly, less-educated persons or SMEs employees but also to promote specialised and advanced ICT competences for those holding specific job profiles such as ICT practitioners.

Angesichts der bereichsübergreifenden Rolle digitaler Kompetenzen in der Wirtschaft ist die Digitale Agenda für Europa ein wichtiger Katalysator, der dazu beitragen kann, die Arbeitskräfte und Arbeitssuchenden mit den richtigen digitalen Kompetenzen auszustatten – mit zielgerichteten Maßnahmen sollen den Personen grundlegende digitale Kompetenzen vermittelt werden, die über die geringsten Kenntnisse verfügen, wie ältere Menschen oder Menschen mit niedrigem Bildungsniveau oder Beschäftigte in KMU; es sollen aber auch die spezifischen und fortgeschrittenen IKT-Kompetenzen derjenigen vertieft werden, deren Tätigkeit spezifische Kenntnisse ...[+++]


ICT competence in the enterprise unit and the need for ICT skills,

IKT-Kompetenz in der Unternehmenseinheit und Notwendigkeit von IKT-Kenntnissen.


Jobs related to the greening of the economy, and to the health and social services sector can also benefit from strengthened ESF and other EU funds support, as well as ICT competences in view of the importance of ICT in today's economy and society.

Arbeitsplätze, die mit einer umweltfreundlicheren Wirtschaft, dem Gesundheitswesen und sozialen Dienstleistungen zusammenhängen, können ebenfalls von einer stärkeren Unterstützung aus dem ESF und anderen EU-Fonds profitieren; Gleiches gilt – angesichts der Bedeutung, die der IKT in der Wirtschaft und Gesellschaft von heute zukommt – für IKT-Kompetenzen.


Users and employers feel that the CV should, on its own, give a comprehensive overview of personal skills, such as languages and ICT competences, without the need for supplementary self-declaratory documents produced by the CV holder.

Nutzer und Arbeitgeber sind der Auffassung, dass schon der Lebenslauf einen umfassenden Überblick über solche Fähigkeiten wie Sprachenbeherrschung und IKT-Kompetenzen vermitteln sollte, ohne dass zusätzliche Selbsterklärungsdokumente erforderlich sind.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Encourages the Member States to make full use of potential offered by digitalisation, ICTs and new technologies, including open data platforms and MOOCs, in order to improve the quality and accessibility of learning and teaching; calls on the EU and the Member States to make the necessary efforts to enhance digital and ICT competences, also by means of organising specific training in the use of these instruments for teachers and students at school and university level; encourages the exchange of best practices and enhanced cross-border cooperation in this area.

regt die Mitgliedstaaten dazu an, das Potenzial der Digitalisierung, der IKT und der neuen Technologien einschließlich offener Datenplattformen und offener Online-Kurse umfassend auszuschöpfen, um so die Qualität des Lernens und des Unterrichtens zu verbessern und sie leichter zugänglich zu machen; fordert die EU und die Mitgliedstaaten auf, die erforderlichen Bemühungen um die Stärkung der digitalen Kompetenzen und der IKT-Fähigkeiten zu unternehmen, indem sie unter anderem gezielte Schulungsangebote mit Blick auf den Einsatz dieser Instrumente für Lehrkräfte und Lernende an Schulen und Hochschulen bereitstellen; regt den Austausch üb ...[+++]


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed, learn to better understand their prospective emp ...[+++]

19. ist deshalb davon überzeugt, dass der erfolgreiche Einsatz unternehmerischer Kompetenzen immer stärker vom gleichzeitigen Vorhandensein medialer und digitaler Kompetenzen abhängt und diese wechselseitige Beziehung in Bildung und Ausbildung stärker berücksichtigt werden sollte; betont, wie wichtig es ist, alle jungen Menschen mit IKT-Kompetenzen, bereichsübergreifenden und unternehmerischen Fähigkeiten auszustatten, die es ihnen ermöglichen, das Potenzial der digitalen Welt voll auszuschöpfen, und ihnen dabei helfen, neue Formen d ...[+++]


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed, learn to better understand their prospective emp ...[+++]

19. ist deshalb davon überzeugt, dass der erfolgreiche Einsatz unternehmerischer Kompetenzen immer stärker vom gleichzeitigen Vorhandensein medialer und digitaler Kompetenzen abhängt und diese wechselseitige Beziehung in Bildung und Ausbildung stärker berücksichtigt werden sollte; betont, wie wichtig es ist, alle jungen Menschen mit IKT-Kompetenzen, bereichsübergreifenden und unternehmerischen Fähigkeiten auszustatten, die es ihnen ermöglichen, das Potenzial der digitalen Welt voll auszuschöpfen, und ihnen dabei helfen, neue Formen d ...[+++]


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed, learn to better understand their prospective emp ...[+++]

19. ist deshalb davon überzeugt, dass der erfolgreiche Einsatz unternehmerischer Kompetenzen immer stärker vom gleichzeitigen Vorhandensein medialer und digitaler Kompetenzen abhängt und diese wechselseitige Beziehung in Bildung und Ausbildung stärker berücksichtigt werden sollte; betont, wie wichtig es ist, alle jungen Menschen mit IKT-Kompetenzen, bereichsübergreifenden und unternehmerischen Fähigkeiten auszustatten, die es ihnen ermöglichen, das Potenzial der digitalen Welt voll auszuschöpfen, und ihnen dabei helfen, neue Formen d ...[+++]


34. Encourages Member States to integrate ICT competences, digital literacy, entrepreneurship and transversal key competences such as communication in foreign languages and competences for personal fulfilment and development, active citizenship, creativity, cultural awareness and intercultural understanding, as well as key competences relating to environment, climate change and sustainable development, into all levels of educational systems; stresses in this regard the importance of promoting and recognising both ‘hard’ and ‘soft’ skills to improve people's employment opportunities; points to the usefulness of the ability to communicat ...[+++]

34. ermutigt die Mitgliedstaaten, IKT-Kompetenzen, digitale Fertigkeiten, Unternehmertum und bereichsübergreifende Schlüsselkompetenzen wie z. B. Kommunikationsfähigkeit in Fremdsprachen und Kompetenzen für die persönliche Entfaltung und Entwicklung, aktive Bürgerschaft, Kreativität, kulturelles Bewusstsein und interkulturelles Verständnis sowie Schlüsselkompetenzen in Bezug auf Umwelt, Klimawandel und nachhaltige Entwicklung auf allen Ebenen der Bildungssysteme einzubeziehen; betont in diesem Zusammenhang, wie wichtig die Förderung und Anerkennung sowohl „harter“ als auch „weicher“ Kompetenzen für die Verbesserung der Beschäftigungscha ...[+++]


34. Encourages Member States to integrate ICT competences, digital literacy, entrepreneurship and transversal key competences such as communication in foreign languages and competences for personal fulfilment and development, active citizenship, creativity, cultural awareness and intercultural understanding, as well as key competences relating to environment, climate change and sustainable development, into all levels of educational systems; stresses in this regard the importance of promoting and recognising both ‘hard’ and ‘soft’ skills to improve people’s employment opportunities; points to the usefulness of the ability to communicat ...[+++]

34. ermutigt die Mitgliedstaaten, IKT-Kompetenzen, digitale Fertigkeiten, Unternehmertum und bereichsübergreifende Schlüsselkompetenzen wie z. B. Kommunikationsfähigkeit in Fremdsprachen und Kompetenzen für die persönliche Entfaltung und Entwicklung, aktive Bürgerschaft, Kreativität, kulturelles Bewusstsein und interkulturelles Verständnis sowie Schlüsselkompetenzen in Bezug auf Umwelt, Klimawandel und nachhaltige Entwicklung auf allen Ebenen der Bildungssysteme einzubeziehen; betont in diesem Zusammenhang, wie wichtig die Förderung und Anerkennung sowohl „harter“ als auch „weicher“ Kompetenzen für die Verbesserung der Beschäftigungscha ...[+++]


w