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Assure point of sale material availability
Breaker point
Contact face
Contact point
Direct action fuze
Enable point of sale material availability
Ensure point of sale material availability
Ensuring point of sale material availability
Identify customer interaction stress points
Identify points of customer stress interaction
Identify stress points of customer interaction
Igniter
Igniting apparatus
Ignition apparatus
Ignition device
Ignition point
Ignition temperature
Ignition timing
Impact fuze
Monitor a check-out point
Monitor check-out point
Monitoring check-out points
One-stop shop
One-stop-shop
PSC
Percussion fuze
Percussion igniter
Point of single contact
Point-detonating fuze
Positive-ignition engine
Single contact point
Single point of contact
Spark-ignition engine
Supervise check-out point

Übersetzung für "ignition point " (Englisch → Deutsch) :

TERMINOLOGIE
ignition point | ignition temperature

Entzuendungstemperatur | Zuendpunkt | Zuendtemperatur


ignition point | ignition timing

Zuendzeitpunkt | Zündwinkelpunkt | Zündzeitpunkt


breaker point | contact face | contact point | ignition point

Unterbrecherkontakte | Unterbrecherschraube


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

Zündvorrichtung [ Zü Vor ]


impact fuze | point-detonating fuze | direct action fuze | percussion fuze | percussion igniter

Aufschlagzünder


spark-ignition engine (1) | positive-ignition engine (2)

Fremdzündungsmotor


monitor a check-out point | monitoring check-out points | monitor check-out point | supervise check-out point

Kassenbereich beobachten


enable point of sale material availability | ensuring point of sale material availability | assure point of sale material availability | ensure point of sale material availability

Verfügbarkeit von Material am Point of Sale sicherstellen | Verfügbarkeit von Material an der Verkaufsstelle sicherstellen


anticipate and manage stress points of customer interaction | identify customer interaction stress points | identify points of customer stress interaction | identify stress points of customer interaction

Spannungen im Kundenkontakt ermitteln | Spannungspunkte im Kundenkontakt ermitteln | Spannungspunkte im Kundenkontakt erkennen | Spannungspunkte in der Kundeninteraktion erkennen


one-stop shop (nom) | one-stop-shop (nom) | point of single contact (nom) | PSC (nom) | single contact point (nom) | single point of contact (nom)

einheitlicher Ansprechpartner (nom masculin) | zentrale Anlaufstelle (nom féminin)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

Die Nummern 3.1.1 und 3.1.2 gelten für Selbstzündungsmotoren, Zweistoffmotoren und Fremdzündungsmotoren, die mit Erdgas/Biomethan oder LPG betrieben werden.


for vehicles certified against either the OBD threshold limits shown in the tables set out in point 2.3.3 or 2.3.4, a diesel oxidation catalyst (DOC) fitted to compression ignition engines as a separate unit or integrated into a combined emission control device.

bei Fahrzeugen, für die die OBD-Schwellenwerte der Tabellen in den Absätzen 2.3.3 oder 2.3.4 zugrunde gelegt wurden, Dieseloxidationskatalysatoren, die als selbstständige Einheit oder als Bestandteil einer kombinierten emissionsmindernden Einrichtung an einen Selbstzündungsmotor angeschlossen sind.


4.10.1. Conformity of the vehicle with the approved type as regards the emission of pollutants from compression ignition engines shall be verified on the basis of the results listed in the Addendum to the type-approval certificate set out in point 2.4 of Appendix 4.

4.10.1. Die Übereinstimmung des Fahrzeugs mit dem genehmigten Typ hinsichtlich der Schadstoffemission aus Selbstzündungsmotoren ist anhand der im Beiblatt zum Typgenehmigungsbogen in Anlage 4 Absatz 2.4 aufgeführten Prüfergebnisse zu überprüfen.


for vehicles certified against either the OBD threshold limits shown in the tables set out in point 2.3.3 or 2.3.4, a NOx aftertreatment system fitted to compression ignition engines as a separate unit or integrated into a combined emission control device,

bei Fahrzeugen, für die die OBD-Schwellenwerte der Tabellen in den Absätzen 2.3.3 oder 2.3.4 zugrunde gelegt wurden, NOx-Nachbehandlungssysteme, die als selbstständige Einheit oder als Bestandteil einer kombinierten emissionsmindernden Einrichtung an einen Selbstzündungsmotor angeschlossen sind,


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4.3. In the identified order of deficiencies, those relating to points 3.3.3.1, 3.3.3.2 and 3.3.3.3 for positive-ignition engines and points 3.3.4.1, 3.3.4.2 and 3.3.4.3 for compression-ignition engines shall be identified first.

4.3. Bei der Festlegung der Reihenfolge der Mängel sind Mängel im Zusammenhang mit den unter den Nummern 3.3.3.1, 3.3.3.2 und 3.3.3.3 dieses Anhangs genannten Vorgängen bei Fremdzündungsmotoren und solche im Zusammenhang mit den unter den Nummern 3.3.4.1, 3.3.4.2 und 3.3.4.3 dieses Anhangs genannten Vorgängen bei Selbstzündungsmotoren zuerst zu nennen.


Ignition keys which are not required to be inserted in the ignition lock during vehicle operation, which are flush with or encased by the surrounding surface, of which the head can fold in relation to its shaft or barrel, which is located below the level of the rider’s seating position or which is not located forward of the rider are exempted from the requirements of point 1.3.7.

Von den Anforderungen der Nummer 1.3.7 sind Zündschlüssel ausgenommen, die während des Betriebs des Fahrzeugs nicht eingesteckt zu werden brauchen, die mit der sie umgebenden Oberfläche abschließen oder von ihr umschlossen sind, deren Griff gegenüber dem Schlüsselschaft abgeklappt werden kann, die sich unterhalb der Höhe der Fahrersitzposition befinden oder die nicht vor dem Fahrer angebracht sind.


Point 3. 1.1. and 3.1.2. shall apply to compression-ignition engines, dual-fuel engines and to positive-ignition engines fuelled with natural gas/biomethane or LPG.

Die Nummern 3.1.1 und 3.1.2 gelten für Selbstzündungsmotoren, Zweistoffmotoren und Fremdzündungsmotoren, die mit Erdgas/Biomethan oder LPG betrieben werden.


2.6.2. The failure warning signal referred to in point 1.5.4 shall be activated and remain activated not later than 10 seconds after the vehicle has been driven at a speed greater than 15 km/h and be reactivated immediately after a subsequent ignition ‘off’ ignition ‘on’ cycle with the vehicle stationary as long as the simulated failure exists.

2.6.2. Das Störungswarnsignal nach Nummer 1.5.4 muss aktiviert werden und höchstens 10 Sekunden, nachdem das Fahrzeug mit einer Geschwindigkeit von mehr als 15 km/h gefahren worden ist, aktiviert bleiben und unmittelbar nach einem anschließenden Ausschalten und Einschalten der Zündung reaktiviert werden, wobei das Fahrzeug steht, solange die simulierte Störung existiert.


(2) For the purpose of the demonstration test of vehicles equipped with positive-ignition engines, when the HC value measured under point 6.2.1 of this Annex is higher than the value measured during type approval of the vehicle, the difference has to be added to the threshold values mentioned in point 3.3.2 of Annex XI, to which the excedence allowed in point 1 of Appendix 1 to Annex XI is applied.

(2) Für den Zweck von Demonstrationstests von Kraftfahrzeugen mit Fremdzündungsmotoren muss, wenn der gemäß Nummer 6.2.1 dieses Anhangs gemessene HC-Wert den während der Typgenehmigungsprüfung des Fahrzeugs gemessenen Wert überschreitet, die Differenz zu den unter Nummer 3.3.2 des Anhangs XI genannten Schwellenwerten addiert werden, auf die die gemäß Anhang XI, Anlage 1 Nummer 1 zulässige Überschreitung Anwendung findet.


(2) For the purpose of the demonstration test of vehicles equipped with positive-ignition engines, when the HC value measured under point 6.2.1 of this Annex is higher than the value measured during type approval of the vehicle, the difference has to be added to the threshold values mentioned in point 3.3.2 of Annex XI, to which the excedence allowed in point 1 of Appendix 1 to Annex XI is applied.

(2) Für den Zweck von Demonstrationstests von Kraftfahrzeugen mit Fremdzündungsmotoren muss, wenn der gemäß Nummer 6.2.1 dieses Anhangs gemessene HC-Wert den während der Typgenehmigungsprüfung des Fahrzeugs gemessenen Wert überschreitet, die Differenz zu den unter Nummer 3.3.2 des Anhangs XI genannten Schwellenwerten addiert werden, auf die die gemäß Anhang XI, Anlage 1 Nummer 1 zulässige Überschreitung Anwendung findet.




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'ignition point' ->

Date index: 2023-01-22
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