At meetings called "agenda meeting", "Catherijne meeting" or "sliding scale meeting", the four brewers coordinated prices, and price increases of beer in The Netherlands, both in the on-trade segment of the market - where consumption is on the premises (known in Dutch as “horeca”, an acronym for ‘hotels, restaurants and cafés’) - and the off-trade market segment - consumption off the premises (mainly sold through supermarkets), including private label beer. Private label beer is either sold under a supermarket chain's own brand, or under a brand name unsupported by advertising.
Bei den mit verschiedenen Bezeichnungen („Agendacommissie“, „Catherijne meeting", „Staffelvergaderingen“) benannten Treffen stimmten die vier Brauereien Preise und Preiserhöhungen für Bier in den Niederlanden ab. Diese Absprachen betrafen sowohl das Gaststättengewerbe als auch den Einzelhandel (dort hauptsächlich den Biervertrieb über Supermärkte) einschließlich Handelsmarken ("Private Labels"). „Private Label“-Bier wird entweder als eigene Handelsmarke einer Supermarktkette oder als nicht beworbene Biermarke vertrieben.