Strengthening fraud prevention: this requires defining and establishing dissuasive mechanisms in target countries as well as recourse t
o the consultations provided for in the Agreements with third countries. Preventive action should be facilitated through: - accurate and detailed identification of the authorities responsible for issuing licenses; - development and use with industry assistance of a network of centres for analyzing and testing, to enable the detection of fraud and the determination of product origin; - uniform and effective application, by the competent authorities of the Member States, of the rule of direct transportati
...[+++]on in the framework of preferential arrangements; - better definition of a number of administrative documents and of certain formalities in order to facilitate checks; - the use of electronic means for the detection of falsified export licences. 2. Increased cooperation between the competent national authorities and the Commission with a view to more effective detection of fraud, mainly through appropriate enquiries in third countries. To this end, the Member States and the Commission should devote the necessary means to combat fraud, and an intensified exchange of information between the Member States and the Commission should be conducted, inter alia on the basis of Regulation No 1468/81. The Council notes that these objectives require convergent action in the different Council working groups and committees dealing with questions related to fraud at Community level. 3. The development of administrative and customs cooperation with the competent authorities of the Community's supplier countries or of the countries involved in the rerouting and transhipment of textiles and clothing goods. The Council and the Commission note with satisfaction the willingness of a number of third countries to exchange data electronically for issuing textiles export licences. The Community should also establish, where necessary, a legal framework with ...3. Die Verordnung des Rates Nr. 3030/93 (insbesondere die Artikel 12 und 15 und Anhang IV), geändert durch die Verordnung des Rates Nr. 3289/94 über die gemeinsame Einfuhrregelung für bestimmte Textilwaren mit Ursprung in Drittländern, die Verordnung des Rates Nr. 517/94 über die gemeinsame Regelung der Einfuhren von Tex
tilwaren, die nicht unter bilaterale Abkommen, Protokolle, andere Vereinbarungen oder eine spezifische gemeinschaftliche Einfuhrregelung fallen, sowie die Verordnung des Rates Nr. 1468/81 betreffend die gegenseitige Unterstützung im Zollwesen. 4. Was die Nachahmung anbelangt, so stellen die Verordnung des Rates Nr. 3295/
...[+++]94 und die Bestimmungen des WTO-Übereinkommens über das geistige Eigentum sowie Artikel 7 des Übereinkommens über Textilwaren und Bekleidung einen Rechtsrahmen dar, der es gestatten sollte, diese Frage auf spezifische Weise zu behandeln. 5. Schließlich wurden bei der Kommission die Mittel für die Betrugsbekämpfung durch die Neuorganisation der UCLAF (Einheit für die Koordinierung der Betrugsbekämpfung) sowie durch die Entwicklung von Maßnahmen im Rahmen der TAFI (Initiative zur Bekämpfung betrügerischer Praktiken im Textilbereich) verstärkt. Dieses im Juli 1993 eingeführte Programm stellt eine weitere Maßnahme dar, die auf einer verstärkten Zusammenarbeit zwischen den Mitgliedstaaten, der Kommission und der Industrie aufbaut. In einem spezifischen Gremium analysieren die Kommissionsdienststellen und die Industrievertreter gemeinsam die Handelsströme, um effizienter gegen Betrügereien vorgehen zu können. III. Der Rat und die Kommission sind der Ansicht, daß die Verstärkung der Betrugsbekämpfung die folgenden vorrangigen Maßnahmen umfassen sollte: 1. Verstärkte Betrugsvorbeugung: Diese ist durch Festlegung und Einführung von abschreckenden Maßnahmen in Zielländern sowie im Wege der in den Abkommen mit den Drittländern vorgesehenen Konsultationen zu erreichen. Die Vorbeugung sollte durch folgende Maßnahmen erleichtert werden: - die gen ...